Geweldige speelse toer-/woonwerk-/vakantie-/plezierfiets te koop. Yamaha TDM 850 4TX uit 1997, met topkoffer en (eventueel) tanktas. Heeft 46xxx km gelopen en staat op banden van 5000 km oud, kunnen nog een tijd mee dus. In de tussentijd zijn de remklauwen en blokken rondom vernieuwd, zijn alle vloeistoffen en filters verwisseld, zijn alle lagers in het achterwiel en kettingdrager vernieuwd, zit er een nieuw startrelais in en is er een waterdichte usb lader met voltmeter in het dashboard geinstalleerd. Ik heb er nog een complete (originele) revisieset voor de carburateurs bij, helaas kom ik er niet aan toe om die nog te installeren. Starten = lopen en zoals u kunt lezen heeft het beestje voorlopig geen onderhoud nodig. Hij gaat weg omdat ik weer eens wat anders wil proberen, een 4-cyl sportfiets á la cbr600f of zx6r.
De vorige eigenaar is reclame/decoratie specialist en heeft de motor helemaal zwart laten spuiten, custom stickers erop geplakt en een dynojet kit in de carburateurs gezet voor meer vermogen en minder bokkig karakter laag in de toeren. Ik heb het ruitje ingekort voor minder turbulentie bij de helm en heb de motor voorzien van rode wheelstriping. Ook heb ik de enkele superpole uitlaat vervangen door een dubbele Laser Prostock uitlaat (zoals het hoort) en echte carbon wrap aangebracht op delen van de tank. Daarnaast (niet op foto's) heb ik recent een hoge toerruit gekocht die erg prettig is op de snelweg maar er wel minder mooi uitziet (vind ik persoonlijk).
Natuurlijk heeft deze motor ook minpunten: Hij verbruikt wat olie, niet zorgwekkend volgens het werkplaatshandboek maar wel netjes om even te vermelden. En ik heb een keer met 30 km/u een bocht gemist waardoor de rechter voorkap gebroken is. Die is vervangen door een tweedehands exemplaar met andere stickers (zwart met rode stickers) en een schaafplekje.
VP: 1500 euro
Locatie: Delft
NB: een aantal foto's zijn nog met de oude kap en uitlaat. Op de foto's me bepakking zit de nieuwe kap en ingekort ruitje erop en de laser uitlaat eronder.
De vorige eigenaar is reclame/decoratie specialist en heeft de motor helemaal zwart laten spuiten, custom stickers erop geplakt en een dynojet kit in de carburateurs gezet voor meer vermogen en minder bokkig karakter laag in de toeren. Ik heb het ruitje ingekort voor minder turbulentie bij de helm en heb de motor voorzien van rode wheelstriping. Ook heb ik de enkele superpole uitlaat vervangen door een dubbele Laser Prostock uitlaat (zoals het hoort) en echte carbon wrap aangebracht op delen van de tank. Daarnaast (niet op foto's) heb ik recent een hoge toerruit gekocht die erg prettig is op de snelweg maar er wel minder mooi uitziet (vind ik persoonlijk).
Natuurlijk heeft deze motor ook minpunten: Hij verbruikt wat olie, niet zorgwekkend volgens het werkplaatshandboek maar wel netjes om even te vermelden. En ik heb een keer met 30 km/u een bocht gemist waardoor de rechter voorkap gebroken is. Die is vervangen door een tweedehands exemplaar met andere stickers (zwart met rode stickers) en een schaafplekje.
VP: 1500 euro
Locatie: Delft
NB: een aantal foto's zijn nog met de oude kap en uitlaat. Op de foto's me bepakking zit de nieuwe kap en ingekort ruitje erop en de laser uitlaat eronder.
Bijlagen
-
carbon_tank.jpg172,1 KB · Weergaven: 41
-
IMG_20190409_175645.jpg314,1 KB · Weergaven: 56
-
IMG_20190409_175651.jpg337 KB · Weergaven: 46
-
IMG_20190715_212155.jpg266,2 KB · Weergaven: 44
-
IMG_20190728_110523.jpg429,7 KB · Weergaven: 34
-
IMG_20190728_110555.jpg289,9 KB · Weergaven: 38
-
velgstriping1.jpg282,7 KB · Weergaven: 39
-
velgstriping3.jpg342,7 KB · Weergaven: 45