Yamaha TDM 850 Benzineverbruik

SlickRick

Rookie
5 aug 2004
26
0
Brunssum
Hallo Mensen,

Een vraag over het verbruik van een TDM 850 uit '92:

Is een verbruik van c.a. 1:12 normaal voor deze motor of is het wat aan de hoge kant??

Of kan het ermee te maken hebben dat het om een V-twin gaat? BV Dank.
 
om even terug te komen op de vraag waarmee het allemaal begon: het benzineverbruik ligt wat aan de hoge kant. Ik had al een replie gekregen die zei dat het aan versleten naalden en naaldsproeiers kon liggen maar volgens mijn vader zijn die nog vrij nieuw (ongeveer een jaartje)

Nog even over de krukas: een '92er heeft een 360 graden krukas en is dus een echte parallel twin. Open pijp er op en je krijgt een heel mooie symetrische brom - het geluid van scheurend katoen :9

Maar terug naar je vraag: ik heb ook een '92er gehad en die liep vrij strak 1 op 18. Als die nieuwe naalden en sproeiers van Dynojet zijn dan weet ik denk ik wel waar het probleem zit. Ik heb er zo'n kitje in gehad en die sleten binnen 3000 kilometer de gasbuizen (waar de naald in op en neer beweegt) ovaal uit. Motor bleef gek genoeg wel goed lopen (tot je in de bergen ging rijden), maar verbruik ging wel omhoog. Probleem was bij mij verholpen door gewoon alles weer origineel te maken en goed af te stellen.

[me]Jantah heeft dus nog wel een Dynojet kitje liggen voor de liefhebbers ;)
[/me]


Enneh, Nico, dat kan nog veeeel platter hoor

full
 
Jantah,

Ik weet ook wel dat het veel platter kan, alhoewel ik de laatste keer op Assen ook al m'n uitlaatdemper aan de grond reed.
Maar iedereen in de TDM/TRX club weet ook hoeveel steken er bij Michiel los zitten om zo rond te gaan als hij doet.
Op de laatste circuitdag van de club reed hij ook weer vooraan mee met de "R" boys. Lijkt er op dat hij nog niks geleerd heeft sinds hij die splinternieuwe
GSX1000 plat heeft gereden (en nu dus weer gewoon thuis woont) |(
Aan het eind van de dag stond hij weer eens in de grindbak met sponzige remmetjes.

Ik hou liever m'n koppie erbij zodat ik het na kan vertellen.
Ik heb ook nog iemand thuis zitten, waar ik zo af en toe ook rekening mee moet houden.
full
 
allereerst een tdm is een 2 cylinder lijnmotor met een gedraaide krukas wat het effect weergeeft van een v-twin motor.
het benzineverbruik is afhankelijk van je rechterhand, maar bij normaal rijgedrag en af en toe eens lekker doortrekken is 1 op 15 een redelijk normaal verbruik, die van mij verbruikt ca 1 op 15 of 1 op 16 bij toch wel rdelijk sportief rijgedrag, model 1998
Tip; reinig je benzinesysteem met een flesje forte 1 of ander merk
 
Ja, reanimeren jullie ff een topic uit 2004 terug tot leven _O-

Ik heb er inmiddels een 900 blok inliggen, (met flatslides) als ik onder de 90 km/u blijf haal ik daar 1op20 mee. Oh, wel 100 pk en 110 Nm overigens 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan