Yamaha TDM 850 Benzineverbruik

SlickRick

Rookie
5 aug 2004
26
0
Brunssum
Hallo Mensen,

Een vraag over het verbruik van een TDM 850 uit '92:

Is een verbruik van c.a. 1:12 normaal voor deze motor of is het wat aan de hoge kant??

Of kan het ermee te maken hebben dat het om een V-twin gaat? BV Dank.
 
Ik wil niet betweterig klinken ofzo, maar er staat toch echt wel een sticker op de kappen "V-Twin"
De motor is van mijn vader dus ik ik heb me er zelf nooit echt in verdiept. Jullie kunnen gelijk hebben, maar dan klopt die sticker (die overigens origineel is) niet! :] Groetjes, Rick.
 
De eerste reeks TDM 850 verbruikte vrij veel. Later hebben ze die aangepast, en vanaf toen was het verbruik veel lager. De juiste jaartallen weet ik niet, maar ik ken iemand die eerst met een "oude" TDM 850 reed, en nu is die ingeruild voor een nieuwer model (ook nog 850), en die verbruikt een pak minder.

Die oude moest weg omdat het olieverbruik veel te hoog was (ik dacht dat er zo'n 70.000km mee gereden was).
 
De eerste reeks TDM 850 verbruikte vrij veel. Later hebben ze die aangepast, en vanaf toen was het verbruik veel lager. De juiste jaartallen weet ik niet, maar ik ken iemand die eerst met een "oude" TDM 850 reed, en nu is die ingeruild voor een nieuwer model (ook nog 850), en die verbruikt een pak minder.

Die oude moest weg omdat het olieverbruik veel te hoog was (ik dacht dat er zo'n 70.000km mee gereden was).

Dit klopt bijna allemaal.De mijne verbruikt ong. 5L/100km en is het laatste type 850.
Het olie verbruik kan bij een TDM zowel het oude als het nieuwe type bij zeer snelle autosnelweg ritten vrij hoog liggen(had bij gewoon gebruik op 3500km niks hoeven bij te vullen en bij een snelle rit over de duitse autosnelweg van 650 km bijna een halve liter).
 
Dit klopt bijna allemaal.De mijne verbruikt ong. 5L/100km en is het laatste type 850.
Het olie verbruik kan bij een TDM zowel het oude als het nieuwe type bij zeer snelle autosnelweg ritten vrij hoog liggen(had bij gewoon gebruik op 3500km niks hoeven bij te vullen en bij een snelle rit over de duitse autosnelweg van 650 km bijna een halve liter).

Een TDM mag ook niet harder dan 80 km/u })
 
dit is v-twin in pure vorm
full
 
[me]SlickRick heeft even wat technisch onderzoek verricht en is tot de conclusie gekomen dat het hier inderdaad een 'gewone' twin betreft, die "V" stond ook niet op de sticker.
[/me]


Maarrrrrrr.... om even terug te komen op de vraag waarmee het allemaal begon: het benzineverbruik ligt wat aan de hoge kant. Ik had al een replie gekregen die zei dat het aan versleten naalden en naaldsproeiers kon liggen maar volgens mijn vader zijn die nog vrij nieuw (ongeveer een jaartje)

Nog meer eventuele oorzaken? :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan