Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je !

Bij warme motor peilen toch? op de middenbok als de motor uit staat.

De motor moet warm zijn, rechtop staan, maximaal 2 minuten uitstaan en dan moet je je hoofd in een onmogelijke hoek manouvreren om het goed te kunnen zien. Met een zaklamp nog het liefst . 

Om bij te vullen kun je je het beste een trechter kopen en daar een stuk benzine slang aanzetten. Je merkt met de eerste keer bijvullen wel waarom .
 
Dank je !

Bij warme motor peilen toch? op de middenbok als de motor uit staat.

Ja, rechtopstaand, naast het kijkglas zitten 2 streepjes, bovenste peil en minimum peil. daartussen is ong 0,25 L olie.

Wij reviseren veel blokken, daar zit als ze stuklopen ipv 4 Liter meestal 1,5 - 2 Liter in...
dus bijhouden!
 
Om bij te vullen kun je je het beste een trechter kopen en daar een stuk benzine slang aanzetten. Je merkt met de eerste keer bijvullen wel waarom .
Ik maak zelf om bij te vullen vaak even een trechtertje van een opgerold A4 papiertje. Zelfs bij een tankstation al eens gevraagd bij een fles olie: een A4tje en een plakbandje. Stond ie raar te kijken... We hebben toch trechtertjes? Ja, maar die passen niet... Toen hij eenmaal zag wat ik deed werd het snel duidelijk ;)
 
Yo.

Iemand ervaringen met koffers van Hepco & Becker én van Krausser K2 op een TDM? Zit er nog verschil tussen deze sets of maakt dat geen drol uit?

Ik kan beide sets voor ongeveer hetzelfde bedrag op de kop tikken. En die Hepco & Becker is groter dan de Krausser maar ik ben toch niet van plan een hele kledingskast mee te nemen.

HenB.png

Hepco & Becker

of

K2pic.png

Krausser K2

Robbes
 
De motor moet warm zijn, rechtop staan, maximaal 2 minuten uitstaan en dan moet je je hoofd in een onmogelijke hoek manouvreren om het goed te kunnen zien. Met een zaklamp nog het liefst . 

Om bij te vullen kun je je het beste een trechter kopen en daar een stuk benzine slang aanzetten. Je merkt met de eerste keer bijvullen wel waarom .

Trechter met tuinslang van ca 15 cm gaat beter, dan kun je sneller doorgieten!
bij volledig verversen ongeveer 2,5L olie ering gieten, motor even stationair laten lopen en dan de laatste 1,5 L erbij.
 
~
Yo.

Iemand ervaringen met koffers van Hepco & Becker én van Krausser K2 op een TDM? Zit er nog verschil tussen deze sets of maakt dat geen drol uit?

Ik kan beide sets voor ongeveer hetzelfde bedrag op de kop tikken. En die Hepco & Becker is groter dan de Krausser maar ik ben toch niet van plan een hele kledingskast mee te nemen.


Robbes[/quot

Het rek van de H&B toont wat "slanker" dan dat van de Krauser.
Het krauser rek zionder koffers erop is geen pan. Daar laat je de koffers zitten ook al heb ze op dat moment niet nodig.
Kwalitatief zijn ze beiden goed.
 
Net even geprobeerd, met een tuinslang gaat het inderdaad goed.

Wel ideaal dat de middenbok erop zit, anders ben je toch even aan het goochelen.


Hoort de motor bij rustig rijden met originele uitlaat een beetje als een oude alfa romeo te klinken?

Licht zoemend en tikkend ( niet echt tikkend van de kleppen ), of is dat gewoon het geluid van een 2 cilinder?
 
Het rek van de H&B toont wat "slanker" dan dat van de Krauser.
Het krauser rek zonder koffers erop is geen pan. Daar laat je de koffers zitten ook al heb ze op dat moment niet nodig.
Kwalitatief zijn ze beiden goed.

Helemaal mee eens.
Vooral die knipperlichten... :r
Het moet natuurlijk functioneel zijn maar het oog wil ook wat !
Anders had je geen TDM gekocht.
 
Net even geprobeerd, met een tuinslang gaat het inderdaad goed.

Wel ideaal dat de middenbok erop zit, anders ben je toch even aan het goochelen.


Hoort de motor bij rustig rijden met originele uitlaat een beetje als een oude alfa romeo te klinken?

Licht zoemend en tikkend ( niet echt tikkend van de kleppen ), of is dat gewoon het geluid van een 2 cilinder?

Ja hoor, je hebt een echte Twin! Door de 90 graden verdraaide krukas, loopt een TDM 850 4TX en een TDM900 stationair altijd wat onregelmatig. Dat truukje hebben ze allereerst uitgehaald voor de TRX850, die moest als een Ducati klinken.. Maar door deze onregelmatige timing is het koppel ook hoger dan bij een 3VD. Vandaar dat dat ook is doorgevoerd bij de 900.
Je hoort de kleppen wel eens wat meetikken, als je echt een ratelend geluid hoort kan hetr de nokkensaskettingspanner zijn..

Groet,

Pieter
 
Helemaal mee eens.
Vooral die knipperlichten... :r
Het moet natuurlijk functioneel zijn maar het oog wil ook wat !
Anders had je geen TDM gekocht.
Ik heb zowel een Krauser K2 set op mijn TDM (3VD) gehad als een (origineel) Yamaha koffersetje, en ik moet zeggen dat ik het nergens naar leek zonder koffers bij de Krauser, en bij de Yamaha set rij ik gewoon door met de beugels.
Deze zit naar mijn idee ook beter vast, maar dat kan ook aan mijn montage liggen. Ik vond de Krauser koffers wel mooier..
 
Als het een keer wat warmer wordt, dan kom ik wel een keer langsrijden.

Kunnen we kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Het is tenslotte maar 170 km rijden.
 
Als het een keer wat warmer wordt, dan kom ik wel een keer langsrijden.

Kunnen we kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen.

Het is tenslotte maar 170 km rijden.


oo, dan zijn jullie net warmgedraaid...! :)

mijn maximum op een dag is 719 km. Friesland - tourocht van TDM/TRX Club in Zeeland - en retour Friesland 8-)
 
Wij bouwen hier 42mm bochten voor de TDM900 uit RVS buis, daar een paar goede dempers achter en je TDM loopt als een speer! 8-)

Heb je die uitlaat bochten voor je TDM 880 ook zelf gemaakt en passen die dan op de Marving bochtenset ?
Ik vind de dempers bovenlangs errug vet !
 
Heb je die uitlaat bochten voor je TDM 880 ook zelf gemaakt en passen die dan op de Marving bochtenset ?
Ik vind de dempers bovenlangs errug vet !


die met dempers bovenlangs is een OVER Racing uitlaat, die iets verbouwd is.
Kijk maar eens op de OVER Racing site.
 
Zo morgen even een dagje beurzen. Hal 9 B014 even de kleren dumpen en koffie leuten.

Klopt ik sta dit jaar zelf niet op de stand door de rug en er was meer dan genoeg animo om er te staan.

No problemo dus.

Iedereen is welkom natuurlijk en dan bedoel ik ook iedereen.
 
Zo morgen even een dagje beurzen. Hal 9 B014 even de kleren dumpen en koffie leuten.

Klopt ik sta dit jaar zelf niet op de stand door de rug en er was meer dan genoeg animo om er te staan.

No problemo dus.

Iedereen is welkom natuurlijk en dan bedoel ik ook iedereen.

Maar je hebt woensdagavond al even kunnen spieken...
Waar blijft die foto van onze clubstand??
 
Moest gisteren avond wel lachen, Paul wist precies hoe recht het moest staan. Echt een timmermannetje . haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan