Yamaha TDM 850 en 900 Topic DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag



Ook maar weer eens wat neerplempen hier . Tijdje afwezig geweest . Net een scheiding achter de rug en had dus wel wat andere zaken aan de kop dan MF.
Het goede nieuws is dat ik mijn huis met werkplaats en mijn motoren heb weten te behouden *O* *O* *O* en in het kader van therapie maar weer eens aan het verklussen geslagen *D .
Ik wilde de TDM altijd al een stukje hoger in de kont hebben . Ik hou van wat nerveus insturende motoren en vind het gewoon mooi staan . Voordeel is ook dat je de steppies niet meer aan de grond rijdt ;) . Heb uiteraard al ff testgereden en ben zeer content met de verandering . Moest wel nog een andere jiffy maken omdat ie met de standaard jiffy alleen bleef staan met een baksteen eronder . :P . Heb omdat de achterbrug stijler komt te staan de kettingspanning uiteraard wat losser gezet maar dat geeft in de praktijk geen problemen .


:W



Piccie's

Foto-ZULAZHJC-D.jpg





Foto-FL3KV4GK-D.jpg






Foto-7OWA6SWH-D.jpg






Foto-UDJ8ZHYH-D.jpg
 
Vorkpoten iets doorsteken wordt ie ook nerveuzer van.
Je kan ook een in de hoogte instelbare veerpoot monteren zoals b.v. Wilbers
 
I know I know :) , maar zo komen de steppies mooi omhoog enne Wilbers .............leuk maar heb ff wat andere kosten op dit moment ;)
 
Oscar, dit is mijns inziens een beetje te, je ketting zal nu abnormaal gaan slijten door de hoek die de ketting maakt bij de lagering van de swingarm in het frame. hij raakt nu constant de rubberen frameprotector, ik had dit ook bij mijn TRX namelijk.
Bleek bij de TRX (let wel, die heeft een linksysteem) dat de shockdemper slechts een half centimetertje hoger zetten voldoende was voor het resultaat dat wilde.
 
Je hebt hier duidelijk een punt .
Als de bike niet belast wordt loopt de ketting onder net tegen de uitlaat en ligt op het rubber boven op de brug . Ga ik er met mijn volledige 70 kilo opzitten dan loopt de ketting aan de onderkant ruim vrij en aan de bovenkant net boven het rubber . Dit bij volledige veervoorspanning en volledige demping . Zo rij ik echter nooit dus zal de bike verder inveren zodra ik de demping terugschroef en de voorspanning vd veer verminder .
Moet goedkomen dus . Mocht het zo nog wel problemen geven dan verlas ik de ophanging nog een keer of monteer mettertijd grotere tandwielen (mits leverbaar)zoals ik bij mijn Honda"s ook heb gedaan .

Bedankt voor het meedenken iig *O*
 
Laatst bewerkt:
En zijn er nog mensen naar de Motorbeurs geweest??

Eddy trekt veel belangstelling op de TDM/TRX stand hoor ik..!
 
Jep Robje, snap ik.

binnenkort maar weer eens een visje halen bij Doede,
dat lijkt mij een goed plan!
 
En zijn er nog mensen naar de Motorbeurs geweest??

Eddy trekt veel belangstelling op de TDM/TRX stand hoor ik..!

Zaterdag geweest en Eddy gezien, dat is zeker wel iets speciaals! Nog mooier was om het broertje van mijn eigen op de parkeerplaats te zien staan, gele TDM met blauw stuur en superpole uitlaten :)
 
Beste TDM'ers!
Vraagje van een potentiele TDM rijder..
ik ben aan het overwegen een TDM te kopen voor woon-werk verkeer. Dagelijks bijna 100km.
Ik ben naar de TDM aan het kijken vanwege het feit dat het een comfortabele alleskunner is, met -kennelijk- een laag brandstofverbruik.
Ik heb al vanalles gereden, van een oude XJ600 (1992), Yamaha R's, Suzuki's GSXR, 2x een Bandit (600 en 1250)..
Ik kijk nu naar een TDM900 van 2003-2005 ongeveer.
- Zijn er specifieke zaken waar ik bij een gebruikte TDM op moet letten; kwaaltjes, zwakke punten, bepaalde modeljaren..? (anders dan bij andere motoren.. de algemene dingen gelden immers altijd)
- Wat rijden jullie zoal, aan verbruik, en hoe rij je dan?
- Welke onderhoudszaken, buiten de normale/standaard, zou een TDM kunnen krijgen bij hoge km standen??

Alvast dank!
 
@ Mc zoef : Yes, eenvoudig te doen. Let wel op: aftappen van zowel olietank als carter. Zie instructieboekje..

@ Haga-San : Een 900 heeft geen specifieke zwakke punten. Normaal brandstofgebruik 1: 20. Je moet echt moeite doen om daar onder te komen. Groot onderhoud: kleppenstellen om de 42 kkm. Verder appeltje eitje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan