Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Kapotte dynamo idd bij de 900. Was iets van verbrande olie die neerslaat op de spoelen waardoor ze te heet worden. Bij de 850 soms door een kapotte regelaar.
 
Ok dus geen bijzonder 'ding' op de 850. Gewoon business as usual dus: alle stekkerverbindingen goed schoon houden, dat voorkomt 99% van alle mogelijke issues naar mijn ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Goeiemorgen;
Ik heb een vraag i.v.m. de Choke van de TDM 900.

Hoe werkt deze Choke bij koude en warme motor?
Indien deze slecht schuift door oxidatie, hoe lossen jullie dit op en met welk product?

Alvast bedankt voor jullie tips en antwoorden!

Met vriendelijke groet.
 
Ik heb nu H4 koplampen gemonteerd met gebruik van adapterringen.

Zie de update met foto's hier:

 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu H4 koplampen gemonteerd met gebruik van adapterringen.

Zie de update met foto's hier:

Gevoelsmatig zou ik uitkijken met die hogere vermogens van de halogeenlampjes. Voor je bedrading én je dynamo.
Misschien meteen naar LED lampjes gaan? Meer licht en veel minder vermogen vragen die.
 
Mwah, ik denk dat het wel meevalt maar ik zal het nog eens uitrekenen.

Qua led ben ik het op zich met je eens, sterker nog, in veel van mijn motoren zitten al led koplampen.

Maar, het is altijd wel een beetje puzzelen met die led lampen. Qua degelijkheid, lichtbeeld en inbouwruimte.

In de TDM heb je vrij weinig ruimte maar belangrijker nog: ik ben deze motor voor de 500 Euro challenge aan het opbouwen. Dus voor een zo klein mogelijk budget. Dus twee verloopringen van € 3,50 per stuk en twee lampen uit een bak met lampen die ik al had liggen is voor nu even de beste oplossing.

Na de challenge zie ik wel verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan