Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Bedankt ik ga er naar kijken, sterker nog dat doe ik nu al :)
Ik heb een losse connector met 2 pinnen onder het zadel (alarmconnector) maar die zit rechtstreeks op de accu.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de risers erop gezet.
Wat blijkt..... 4 van de 8 bouten hebben linkse draad.. :t
 
Ondanks div. aanpassingen zullen er toch prog. veren in gaan komen.
Voorkant is me veels te zijig, achtervering is wel ok.
En ff luchtfiltertje bestellen.
 
Ik heb inmiddels alles aangelegd via geschakelde spanning onder het zadel.
Met relais en zekeringskast.
Vandaar 4 gezekerde draden in kabelboom naar de kuip gelegd voor toekomstige uitbreidingen zoals usb, handvatverwarming (deze 2 werken al), extra verlichting, sensoren e.d.
Valbeugels zijn onderweg dus kan gaan shoppen in Sinasland voor mooie led-verlichting.
Veren zullen de komende week ook wel arriveren verwacht ik.
De spuitbussen met olivedrab zijn ook gearriveerd 8-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Veren en olie zitten erin, valbeugels en onderkuipje (pffff) er weer op, bestellingen onderweg en nu ook nog eens eindelijk goed weer.
Dát wordt dus rijden en uitproberen de komende tijd.
Vroemvroem 8-)

PS normaal kom ik maar zelden TDM's tegen en gisteren in de omgeving van Hoorn/Midwoud zomaar 2 stuks!?
 
Gisteren, bij een rondje Monschau, van de gelegenheid gebruik gemaakt van de goedkope prijzen van benzine in Belgie. E10 benzine voor nog geen € 1.38!! En dan maar 16 liter hoeven te tanken bij een dagstand van 375 km.. (ongeveer 1 op 23.5!)

Dat is lage verbruik heeft misschien wel een relatie met de rijstijl. Het was in de belgische bergjes wel deels erg mistig, wat dan weer en defensievere rijstijl afdwingt.
 
Vandaag de Kennismakingsrit van de TTT-club meegereden, heen en terug snelweg en de rit heel veel dijkwegen. Haal ongeveer hetzelfde verbruik, dat is best prettig als je de 850 met 1 op 18 gewend was :+
 
Gisteren, bij een rondje Monschau, van de gelegenheid gebruik gemaakt van de goedkope prijzen van benzine in Belgie. E10 benzine voor nog geen € 1.38!! En dan maar 16 liter hoeven te tanken bij een dagstand van 375 km.. (ongeveer 1 op 23.5!)

Dat is lage verbruik heeft misschien wel een relatie met de rijstijl. Het was in de belgische bergjes wel deels erg mistig, wat dan weer en defensievere rijstijl afdwingt.
Wie gooit er nu E10 in zijn TDM 🤨
 
Gisteren een stuk door Duitsland getuft met 180+ met koffers en, uiteraard, wind tegen..
Als op rails en comfortabel, gas bij en nog steeds goed versnellen.
Verbruik is nog niet bekend maar hoger dan op de heenweg, door nl met 110 gem. (1:23).;)
Je moet wát om te weten of alles goed werkt en goed in elkaar gezet is he.
 
Gisteren een stuk door Duitsland getuft met 180+ met koffers en, uiteraard, wind tegen..
Als op rails en comfortabel, gas bij en nog steeds goed versnellen.
Verbruik is nog niet bekend maar hoger dan op de heenweg, door nl met 110 gem. (1:23).;)
Je moet wát om te weten of alles goed werkt en goed in elkaar gezet is he.
Meestal lukt het een TDM900 in Dld wel om tot in de toerenbegrenzer door te versnellen. 210 GPS kilometersnelheid ongeveer.

....moet je toch nog een keer naar Dld terug om dat zeker te stellen....
 
Ach.. is geen echte wens om dat te achterhalen. Heb als eis bij 2 wielers dat ik continue 160 wil kunnen rijden op een stabiele manier.
Ben geen laagvlieger maar hou wél van doorrijden.
 
Ik heb een kleppendeksel pakking besteld voor mijn tdm 850 uit 1999, en die past voor geen meter.
Halve maantjes passen ook niet goed.

Onderdeel nummer:#3LD-‪11193-00‬ staat op de verpakking, deze zou moeten passen voor modelen van 1991 t/ 2001 volgens de winkel.

De winkel snapt het niet, en is het nog aan het uitzoeken.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?
 

Bijlagen

  • IMG_20210611_010845.jpg
    IMG_20210611_010845.jpg
    242,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210611_010801.jpg
    IMG_20210611_010801.jpg
    227,9 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Verstralers erop gemonteerd. Ding begint me steeds beter te bevallen.:]
 
Ben niet zo van alles op de plaat vast te leggen van wat ik allemaal doe.
Zal eens kijken vandaag.
 
Icm de stepjes was dat niet handig.. zit ik er steeds met mn hoeven er tegenaan te schoppen.
En de borstkappen konden er dan niet af zonder ze te moeten demonteren. Is nu geen probleem.
Maar had ze idd net zoals jij kunnen monteren.
Vandaag ook nog maar even het balhoofd nagetrokken want dat geknak bij hard remmen blief ik niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan