Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

De oliewissel van gps naar motul5100 is best wel merkbaar.
Wellicht dat dit slechts het verschil is tussen, volgens zeggen van dealer...., olie van 3k km oud en de nieuwe.
Heb er toch maar versche in gedaan want die dealer heeft wel meer onzin verkondigd mbt deze motor.
Better safe dan sorrie oid.8-)
Waarin merk je het meeste verschil? Schakelen?
 
Schakelen en koppeling m.n.
Was trouwens helemaal niet slecht met die Castrol GPS (rood) erin doch eea gaat merkbaar soepeler nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Ik heb een Hepco & Becker topkoffer drager. Ben er zeer content mee. Zijkoffer zijn de originele Yamaha koffers.
1626766100997.png


1626766180616.png
 
weer eea qua kleurstelling veranderd maar is nog niet klaar, if ever.
 

Bijlagen

  • P1020636.JPG
    P1020636.JPG
    317,1 KB · Weergaven: 24
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Baantje wrap over tank en kontje getrokken
 

Bijlagen

  • P1020638.JPG
    P1020638.JPG
    342,4 KB · Weergaven: 19
Tdm/trx club wilt er zeker geen leden bij; ik stop ermee nu na de 4e poging om me daar aan te melden.
Krijg de meest vreemde foutmeldingen van die site na het invullen van het eea..
Bestuur nog een mailtje gestuurd daarover dus dát wacht ik nog even af anders jammer maar helaas.
 
Tdm/trx club wilt er zeker geen leden bij; ik stop ermee nu na de 4e poging om me daar aan te melden.
Krijg de meest vreemde foutmeldingen van die site na het invullen van het eea..
Bestuur nog een mailtje gestuurd daarover dus dát wacht ik nog even af anders jammer maar helaas.
Ik zal het eens navragen, ik ben zelf lid sinds vorig jaar....
Ik heb wel laatst op het forum van de club er al wel 2 leden bij zitten komen namelijk...

Edit: ik keek net maar het is dus gelukt blijkbaar?
 
Even een vraagje hier.
Ik wil binnenkort het stuur van mijn TDM vervangen. Het originele stuur is m.i. net te smal en heeft een wat onnatuurlijke knik waardoor mijn polsen een wat vreemde stand hebben. Nu reed ik op voorgaande motoren veel met een superbike-stuur, 820mm was wel een lekkere breedte.

Maar, ik wil ook iets rechterop zitten. Dus kan ik twee kanten op; een SBK-stuur met risers, of een all-road/touring stuur welke al hoger is dan origineel.
Iemand ervaring met één van deze setups?
 
Kort geleden het originele stuur vervangen door een LSL A-02 stuur met riser (40 hoog en 10 naar achteren). Voorheen bij lange ritten (plm. 9 uur in het zadel) last van schouder en nekspieren. Met de nieuwe set-up was bij de laatste (wat korte) ritten dit probleem weg, maar een lichte onderrug probleem kwam er een klein beetje voor terug. Let wel, je zal zelf moeten experimenteren want er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen; lichaamslengte, lichamelijke gesteldheid (zelf niet zo`n sterke rug), zadelhoogte, breedte, hoogte scheefstand stuur ect. Wat voor mij ideaal is kan voor jouw misschien helemaal niet werken. Komende zondag een TTT toertocht, verwacht een uur of 9 in het zadel te zitten en ben zelf dan ook benieuwd hoe mijn nieuwe set-up voor mij zal werken. Succes met de zoektocht naar de perfecte zit!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
toen ik een paar jaar terug een 850 (uit 2000) kocht meteen het stuur vervangen door een Renthal off-road stuur op risers. Polsen staan dus recht ipv geknikt. Zadel flink laten verhogen en opnieuw bekleden. Gevolg natuurlijk een heel rechte zit, maar dat bevalt me goed. En ruitje ingekort om de turbulentie van mn helm af te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Even een vraagje hier.
Ik wil binnenkort het stuur van mijn TDM vervangen. Het originele stuur is m.i. net te smal en heeft een wat onnatuurlijke knik waardoor mijn polsen een wat vreemde stand hebben. Nu reed ik op voorgaande motoren veel met een superbike-stuur, 820mm was wel een lekkere breedte.

Maar, ik wil ook iets rechterop zitten. Dus kan ik twee kanten op; een SBK-stuur met risers, of een all-road/touring stuur welke al hoger is dan origineel.
Iemand ervaring.

Ik heb een aluminium allroad stuur met aluminium 15mm risers van SW Motech. Risers waren nodig, montagebeugel van de handkappen zouden anders de kuip raken. Ook zonder risers geprobeerd, houding met risers toch beter voor m'n rug.


IMG_20210320_121404.jpg
 
Ik heb een aluminium allroad stuur met aluminium 15mm risers van SW Motech. Risers waren nodig, montagebeugel van de handkappen zouden anders de kuip raken. Ook zonder risers geprobeerd, houding met risers toch beter voor m'n rug.


Bekijk bijlage 1669369
Heb je misschien nog wat foto's? Liefst waar je het hele stuur in beeld hebt? En ook op de max stuur uitslag?
Blijft het dan wel een beetje op het originele stuur lijken?
 
Ik heb risers die zowel omhoog als naar voren komen, beide ong. 2 cm. Verder het zadel 1 cm verlaagd en aangepast, het deel dat naar de tank gaat. Kan nu ,met mijn lengte icm valbeugels en highwaysteps, zitten en schuiven zoals ik wil.
Afgelopen weekend 500 km getest en ok bevonden.
 
Dank voor de reacties!
Zojuist een comfort-stuur besteld via caferacerwebshop, die hadden diverse modellen met verschillende hoogtes en dieptes (sweep). Gisteren eerst de maten van het huidige stuur opgemeten en toen op gevoel een beetje gaan zitten hoe ik het prettig zou vinden... Het is een gok, maar we zien wel hoe het uitpakt :)
 
Dank voor de reacties!
Zojuist een comfort-stuur besteld via caferacerwebshop, die hadden diverse modellen met verschillende hoogtes en dieptes (sweep). Gisteren eerst de maten van het huidige stuur opgemeten en toen op gevoel een beetje gaan zitten hoe ik het prettig zou vinden... Het is een gok, maar we zien wel hoe het uitpakt :)
Heb je daar misschien een linkje van? Ben wel benieuwd hoe die eruitziet en hou jouw ervaring daarmee is straks en hoe goed een en
ander past. Misschien dat het ook wat is voor een TDM900....
 
Nu met de risers en zadelaanpassing klopt voor mij eea stukken beter. Leun nu niet meer op het stuur behalve als ik wil of wanneer het noodzakelijk/wenselijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Terug
Bovenaan Onderaan