Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Het kan best zijn dat je rubberen remslangen oud worden, dan worden ze steeds elastischer... dus meer beweging in het hendel.
volg Leon zijn tip: staalomvlochten remleidngen en nieuwe remvloeistof!
dan remt hij weer strak! ach en is niet zo duur: remleidingen ca 80 euro per set.

groet,

Pieter


Pieter en anderen, dank voor jullie reactie, motor is inmiddels 14 jaar oud, ik ga de remmerij deze winter inderdaad eens nakijken.
 
Laatst bewerkt:
aan/uit reactie van het gas kan inderdaad beter:
-carburateurs synchroon stellen
-speling op gaskabels minimaliseren
- schraal afstellen, zet de gasnaald maar eens een standje lager

groet,

Pieter

Pieter, schraal afstellen heeft meestal een verslechterend karakter op de gasresponse; hoe zit dit bij de TDM (850??) dan?

als aanvulling op bovenstaand rijtje nog: frisse bougies! bij een 900 irridium :P
 
De tdm doet het goed in de kou.
Ben wel blij dat ik handkappen en handvat verwarming heb.

Blijf lekker doorrijden tot het glad wordt.

Iemand nog een tip voor goede olie? Binnenkort olie en filter wisselen
 
dank voor de tip!

In ander nieuws. Tijdje geleden een Marving uitlaat besteld.
Alleen door omstandigheden kon het bedrijf niet leveren en me geld terug gekregen.

In de tussentijd had ik wel al gezien dat de Marving misschien niet iets voor mij was :+
Was de "original line" 2-2 set. Mijn ex-rij instructeur heeft deze set ook en nadat ik langs geweest ben bij de rijschool en het gehoord te hebben. Wil ik toch iets met meer geluid dan dat :P

Heb iemand in de buurt gevonden waarvan ik een Sandy Bike Spares 2-2 set kan kopen.
Is een RVS set van 2 ronde dempers inclusief RVS linkpipes.
Iemand hier ervaring met dit product? (op TDM of andere motorfiets)
Verkoper was positief, maar wil dit niet blind aannemen.


Link naar de website:
http://www.sandybikespares.co.uk/yamaha-tdm850-tdm-850-exhaust-silencers-new-547-p.asp
 
Dank voor de reactie Pieter.
zal het even aankijken. Moet namelijk goed op de hoogte van de eind dempers letten vanwege mijn zijkoffers.
 
Dank voor de reactie Pieter.
zal het even aankijken. Moet namelijk goed op de hoogte van de eind dempers letten vanwege mijn zijkoffers.


Dan moet je de Marving dempers nemen, ik zal de prijs erbij zoeken.
de Viper dempers van Sandy's zijn te lang, en komen te hoog uit voor koffers.

groet,

Pieter
 
Ben vandaag bijna zonder gas te geven op de zaak gekomen.
Wel stuur af en toe zelf laten zoeken (niet te vast houden)
Wat is motorrijden toch lekker.
even geduld, tot alle wind weer is weggewaaid ;)
Gisteren en eergisteren ben ik nog op de TDM geweest, vandaag ff niet...!
 
Hoe lang doen jullie gemiddeld met de voorband? Heb er nu een Pirelli Angel GT opliggen en kwam erachter dat hij er (samen met de achterband) al 16000 km opligt. Ben het na gaan kijken toen na een herfstig en glibberend ritje bleek dat ik achter al op het staal reed :$
 
Dus achter moet hij vervangen worden, haha, maar nu vroeg ik me af of het een idee is de voorband meteen mee te nemen. Hij cupped al wel wat.
 
Cuppen is het begin van het einde. Als je dat nu al merkt zou ik ze tegelijk vervangen. Anders moet je nu voor de achterband en binnenkort voor de voorband. Misschien dat je nog een dealtje kunt sluiten ergens als je voor en achter tegelijk laat doen ;)
16.000 km is niet slecht voor een setje banden.
 
goed gedaan Robert!
mooie levensduur voor je banden, ik dacht altijd dat die Pirelli's wat sneller sleten dan de Bridgestone BT023 en Michelin PR3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan