Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Ziet er niet slecht uit, alleen vind ik die nieuwe uitlaten die je overal ziet lelijk. Eigenlijk is er weinig uitlaat over...
 
Gisteren mijn TDM opgehaald en nu alweer 250 kilometer gereden met een glimlach van oor tot oor!
Net het Givi zijkoffer rek gemonteerd, klaar voor de eerste woon-werk rit
 
Ziet er niet slecht uit, alleen vind ik die nieuwe uitlaten die je overal ziet lelijk. Eigenlijk is er weinig uitlaat over...

Maar als deze goed dempt, zie ik er geen negatief issue in.
Zijkoffers passen dan ook altijd en je passagier kan zich er niet aan 'branden'.
En after-marked zal er wel weer een en ander voor te verkrijgen zijn

Tja ... wat ga'tie kosten? Is nog niet vrij gegeven. Even afwachten nog ...
 
Ziet er niet slecht uit, alleen vind ik die nieuwe uitlaten die je overal ziet lelijk. Eigenlijk is er weinig uitlaat over...


de demperpot onder het blok wordt steeds groter en de uitlaatpijpen kleiner...

Heb je het geluid van een MT09 al gehoord? net een stofzuiger... dus dat vraagt om een vervangingsuitlaat!
 




Ik vind hem supervet! Ik zou 'm kopen....

3 cilinder met 2 dempers kan zeker wel, sterker nog ik heb er thuis een staan: Een Yamaha XS750 uit 1978.
Kwestie van de balanspijpen goed afstemmen.
 
En ik vind die "kinderschepjes"-achterkanten zo vreschelijk leluk dat ik 'm daardoor al niet zou kopen.

Misschien dat mijn oordeel daarover in de loop van de jaren wat milder wordt........
 
Vandaag maar eens begonnen om de Honda cbr wielen(met 180 bandje) in de TDM te prakken . Tis toch shitweer om te rijden nietwaar .










Het lijkt allemaal niet zo'n probleem te worden om dit passend te krijgen . Ik ga de originele 17 mm TDM achteras gebruiken in de originele Honda 20 mm lagers en zal daarom een paar bussen draaien (komen in het lager) om de 3mm asspeling op te vangen .
Het achtertandwiel moet een beetje naar links en zal ook daar wat bussen voor draaien om de kettinglijn goed te krijgen .
Remklauw bracket (Honda) aanpassen , voortandwiel bestellen ,afstandbussen draaien om het wiel exact in het midden te krijgen .................... en dan naar het voorwiel



1 afstandsbus klaar inmiddels Wordt vervolgt



 
Laatst bewerkt:
En ik vind die "kinderschepjes"-achterkanten zo vreschelijk leluk dat ik 'm daardoor al niet zou kopen.

Misschien dat mijn oordeel daarover in de loop van de jaren wat milder wordt........
Wat bedoel je met kinderschepjes ?


Wijs het eens aan ?
 
~
 
Was me wel wat vreemds opgevallen aan de TDM trouwens. In de 6e versnelling rond de 100 km/u lijkt er bij flink gasgeven soms een klapperend geluid uit het blok te komen
Heb het ook geprobeerd te lokaliseren, maar net als je gaat uitproberen doet ie het natuurlijk niet
Ik zal er morgen eerst eens goed naar kijken, misschien zit er ergens wat los
 
 
Kettingspanner? doet ie het ook bij dezelfde toerentallen in andere versnellingen?
 
Blij dat er wat gebeurt hier...


Om effe terug te komen op de nieuwe TDM 3.0:
Zou deze ook weer TDM gaan heten?

En bij nader inzien vindt ik het toch jammer dat Yamaha niet gekozen heeft voor het super Ténéré 1200 tweecilinder blok. De T van TDM stond toch voor twin ?

Nu blijft de trein hangen op 900 cc. en een peekaatje of 90 á 100.
Het is dat die super Ténéré geen modelletje straatmotor is, maar 125 of meer PK en cardan zou toch wel een wens zijn voor mijn volgende fiets.
 

Ik had begrepen dat het ontwerp nog niet vast stond.
Uit productief perspectief zou het getoonde ontwerp zo in productie kunnen, maar Yanaha kennende wordt het vast een geheel nieuwe fiets met eigen frame / block en afwerking. Het getoonde ontwerp is 'te makkelijk' voor Yamaha normen!

 
De vraag is ook of deze TDM genoemd zal worden..

tijden veranderen, wie een 'oude', echte TDM wil, moet een gebruikte kopen, wie een nieuwe moderne motor wil die "de TDM van nu" genoemd kan worden zou voor deze kunnen kiezen..
als die dan echt gemaakt zou gaan worden

Ik hou het, als het aan mij ligt, nog even op mijn 900.

Klein nieuwsje; vandaag maak ik de eerste 10,000km vol (zelf gereden dan) op mijn TDM, sinds aanschaf op 5 maart!
Dat is bij 46,111km.
 
Bij flink gas geven eerst 1, 2 of 3keer terugschakelen
 
Nee, da's alleen bij vreselijk bruut accelereren, niet bij flink gasgeven
Dat weet toch iedereen?


Wat is het verschil tussen bruut gasgeven en flink accelerenen. Ik geef altijd gas als ik sneller wil (accelereren).

Bij de weg, is hetzelfde geluid er ook is bij hetzelfde toerental in een andere versnelling?