koning aap
Rookie
- 15 aug 2012
- 17
- 0
Hallo!
Vanochtend heb ik een proefrit gemaakt op een TDM 850 uit 1991 - 84k op de teller. Fijn motortje, blokkie liep nog goed, maar ik vond de zit wat laag (ben een tenere 660 gewend) en het stuur wat hoog. Weet iemand of daar makkelijk/goedkoop wat aan te doen is, bv door een ander zadel? Of moet dat op maat gemaakt worden voor honderden euro's?
Hallo!
Vanochtend heb ik een proefrit gemaakt op een TDM 850 uit 1991 - 84k op de teller. Fijn motortje, blokkie liep nog goed, maar ik vond de zit wat laag (ben een tenere 660 gewend) en het stuur wat hoog. Weet iemand of daar makkelijk/goedkoop wat aan te doen is, bv door een ander zadel? Of moet dat op maat gemaakt worden voor honderden euro's?
Nog maar 6 ton erbijweer ff een amusant plaatje.. ik blijf het leuk vinden
Nu 30,5k km zelf met deze TDM gereden.. sinds 5 maart 2014..
Nog steeds op de set Pilot Roads (2) waarop hij toen afgeleverd werd
[afbeelding]
weer ff een amusant plaatje.. ik blijf het leuk vinden
Nu 30,5k km zelf met deze TDM gereden.. sinds 5 maart 2014..
Nog steeds op de set Pilot Roads (2) waarop hij toen afgeleverd werd
[afbeelding]
Dag tdm-genoten, sinds 2 weken heb ik een tdm900 en ben er al grote maatjes mee!
Deze week heb ik de synchroon afstelling gecontroleerd van de gasklephuizen. Zowel in de manual als op verschillende forums lees ik dat het linkergasklephuis de basis is en de rechter bijgesteld wordt. Zo gezegd zo gedaan en de tdm loopt prachtig.
Nu ben ik weer heel nieuwsgierig wat de basisafstelling moet zijn van die linker. Wie weet dat en op basis waarvan stel je die in? Nieuwsgierig als ik ben heb ik er al wat mee zitten spelen. Indraaien levert op dat de motor stationair langzamer gaat lopen en wat minder hard zuigt (op de vacuummeter zie ik de kwikkolom iets dalen). Stel je met deze schroef toevallig ook nog het lucht-brandstof mengsel handmatig af, wat het langzamer lopen kan verklaren?
Hoi Salami, goeie vraag. De CO waarde heb ik al via het dashboard ingesteld. Mijn vraag gaat over het synchroon stellen met de schroeven in de gasklephuizen.
De tdm is voor mij de eerste rijdende computer, dwz met injectie en een instelbare ecu. Hartstikke interessant. Van oorsprong ben ik meer van de oude techniek, contactpuntjes weet je welAlles nog met gereedschap en eigen verstand en gehoor afstellen. Vandaar ook mijn vraag hierboven.
Stil hier. Niemand lekker gereden afgelopen paar super zachte dagen?
Cool, foto?!Jawel hoor, zowiezo naar de baas elke dag. Maar aangezien we hier in een bloemkool en tulpen streek zitten is de weg momenteel zo gigantisch smerig dat ik niet voor m'n plezier de deur uit ga als het nat is. De TDM en m'n pak zijn nu dan ook effen grijs door de modder, niet normaal meer.
Maar ja, het is maar een periode en het hoort erbij...
Stil hier. Niemand lekker gereden afgelopen paar super zachte dagen?
Jawel hoor, zowiezo naar de baas elke dag. Maar aangezien we hier in een bloemkool en tulpen streek zitten is de weg momenteel zo gigantisch smerig dat ik niet voor m'n plezier de deur uit ga als het nat is. De TDM en m'n pak zijn nu dan ook effen grijs door de modder, niet normaal meer.
Maar ja, het is maar een periode en het hoort erbij...
Cool, foto?!