Hallo hier, ik heb mijn laagvliegend tapijt weggedaan en nu eens voor het hoogvliegende tapijt gegaan. Ofwel voor mijn geadoreerde Magna vf750c (laatste type, dit is nog steeds de enige echte comfortabele sport-chopper wolf in schaapskleding met ruime grondspeling en stuureigenschappen) is een TDM900 in de plaats gekomen. Ik heb nog twee naakte Yamaha gevallen dus iets praktisch en hoogs met koffer wat ook nog goed stuurt leek me wel eens leuk. Alles was knalgeel maar de TDM toch voor een zwarte gegaan nu, hoewel ik geel ook cool vond.
Hij bevalt me erg goed zo na een paar honderd kilometer, ding is net ingereden met 16000km. Echter een minpuntje is dat ik hem onder de 4000tpm vrij nukkig aan het gas vind en daardoor soms moeilijk op continue snelheid te houden is. Het blonk klinkt ook redelijk ratelend maar nou is dat bij de hagelnieuwe mt07 xsr700 CP2 blokjes ook zo en heb al begrepen dus bij de TDM ook. Maar hoort deze nukkige gasreactie er ook bij vraag ik me af?
En flink gas geven helpt ookNou volgens velen hoort het wel enigzins tot dusver. Nu met 400km rijden (stond jaren bijna niks te doen die motor) en verse olie moet ik zeggen dat het al minder wordt en/of een stuk gewenning. Schakelen is ook veel soepeler aan het worden.
En flink gas geven helpt ook
Brrrrr gruwelijk. En vette muziek eronder.Of een turbo erop, dat lijkt mij serieus leuk en goed te handelen op deze motor.
Hallo hier, ik heb mijn laagvliegend tapijt weggedaan en nu eens voor het hoogvliegende tapijt gegaan. Ofwel voor mijn geadoreerde Magna vf750c (laatste type, dit is nog steeds de enige echte comfortabele sport-chopper wolf in schaapskleding met ruime grondspeling en stuureigenschappen) is een TDM900 in de plaats gekomen. Ik heb nog twee naakte Yamaha gevallen dus iets praktisch en hoogs met koffer wat ook nog goed stuurt leek me wel eens leuk. Alles was knalgeel maar de TDM toch voor een zwarte gegaan nu, hoewel ik geel ook cool vond.
Hij bevalt me erg goed zo na een paar honderd kilometer, ding is net ingereden met 16000km. Echter een minpuntje is dat ik hem onder de 4000tpm vrij nukkig aan het gas vind en daardoor soms moeilijk op continue snelheid te houden is. Het blonk klinkt ook redelijk ratelend maar nou is dat bij de hagelnieuwe mt07 xsr700 CP2 blokjes ook zo en heb al begrepen dus bij de TDM ook. Maar hoort deze nukkige gasreactie er ook bij vraag ik me af?
De luchtfilter aanpassing doen en dan ook de CO2 waardes aanpassen. Kijk eens op Homepage - Yamaha TDM/TRX/Tracer Club Nederland
Beste,
Zouden jullie me misschien kunnen helpen.
Ik ben een trotse bezitter van de tdm 900 2002. Helaas heb ik een vaag probleempje waar ik niet uit kom.
Mijn stadlicht voor en me dimlicht achter werken niet meer. Ik heb beide lampjes vervangen. Zekeringen gecheckt. Kabeltjes gecheckt maar ik kan nergens het probleem vinden. Weten jullie hoe ik deze storing kan verhelpen? Remlicht achter en dimlicht voor etc werken prima.
Even een update. Als ik de sleutel op parkeerstand zet branden de lampen wel. Zou het met de schakelaar op het stuur te maken hebben?
Bedankt alvast
Gr Dave
en dan nog even de CO waardes via het menu op het dashboard gelijk stellen..Dus... Iridium Bougies en vacuumklep op luchtfilterhuis uitschakelen zijn begrijp ik aan te raden op de TDM900. Dat is alleen een slangetje afdoppen bij de tdm? Volgens mij is dit op eigenlijk alle motoren wel aan te raden en zeker die secundaire gaskleppen / vacuumkleppen etc. hoe ze ook genoemd worden, zijn nog de meest merkbare vermogen en koppelwinsten vooral vanuit de lage toeren mee te bereiken tegenover allerlij Powercommander afstel onzin. Dan ga ik dat dus zsm laten doen.
Bekijk bijlage 1333116
Dit is m.
Komen nog handkappen en handvatverwarming op voor de wintermaanden.
Verder 2 punten; choke blijft niet uit staan, die moet ik zelf uitgetrokken houden, hoe zou dit komen?
200km op 1 tank, ex reserve, is toch netjes?
En de banden zijn beide uit 1989, ja das oud. Maar geen haarscheurtjes oid en netjes afgesleten.