Als er een keer een TDM rit wordt georganiseerd ga ik sowieso mee
Daarnaast merk ik dat de motor stottert bij half gas / maintenance gas tussen 3.000 en 5.000 toeren. Bij volgas en hogere of lagere toeren merk ik niks. Kunnen jullie mij helpen? Ik wil graag (in volgorde van waarschijnlijk naar onwaarschijnlijk of makkelijk naar moeilijk) een lijstje met zaken die ik na moet lopen / trouble shooten om dit probleem te verhelpen. Het is nl. vrij irritant tijdens het cruisen.
Goedemiddag,
Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van dit forum en wil mezelf en mijn TDM900 van 2002 hier even voorstellen.
Wat een heerlijke motor is dit, geweldig sturen en met de Bos dempers een heerlijke zware roffel.
Verder voorzien van RVS remleidingen, belly pan , Wheel striping , gouden ketting en top koffer ( niet moeders mooiste maar wel verdomd handig)
Gebruik mijn schoonheid voor woon werk verkeer voornamelijk maar gaat nu voorlopig lekker op stal.
Kilometer stand is nu bijna 42.000 km en wordt dus tijd voor kleppenstellen.
Nu is dat best een dure reparatie dus ik hoop dat iemand hier ervaring ermee heeft en mij tegen een vergoeding zou willen helpen of misschien een redelijk betaalbaar adres heeft.
Ook zag ik regelmatig vragen over een ander ruitje, ik heb zelf de MRA Race uitvoering light smoke ( Bike Design) en kan ik iedereen aanbevelen.
Bekijk bijlage 1337843
Mooi ding, toevallig ook net deze Bos dempers binnen met kathalisators eraan dan maar daar ben ik blij mee gezien dat meestal beter overeenkomt met de standaard mapping. Heb je een foto van de voorkant misschien voor dat ruitje te kunnen bekijken?
Vrijwel zeker versleten gasbuizen in combinatie met niet goed synchroon afgesteld staan.
Nu heb ik al een tijdje geen TDM meer, maar bij die van mij is dat meermaals voorgekomen, en dat bleek te komen door de koudstart die bleef hangen. Bekend probleempje bij de 900.Nu heb ik een 900 uit 2006 en de laatste tijd ook last van onrustig lopen van de motor. Af en toe bij het stoplicht slaat hij me zelfs af als ik op wil trekken en springt dan in eerste instantie ook moeilijk aan. Ik heb eens ergens gelezen dat de injectie ook geregeld gesynchroniseerd moet worden, is dat zo? En zo ja, is dit een eenvoudig karweitje voor een motorzaak (bedoel tussen de regels door, ''kost dit niet al teveel?")
Het afdoppen van het slangetje onder de tank is al jaren terug door mij gedaan en de CO2 waardes zijn ook aangepast in het dashboard. Tevens heb ik al een hele tijd Iridium bougies. De motor heeft inmiddels 56000 gelopen. Ik ken het wat bokkerig lopen van de TDM's, maar het lijkt erger te worden bij de mijne.
Oh, oke. Nooit van gehoord. Maar wat is er aan te doen dan?Nu heb ik al een tijdje geen TDM meer, maar bij die van mij is dat meermaals voorgekomen, en dat bleek te komen door de koudstart die bleef hangen. Bekend probleempje bij de 900.
Oh, oke. Nooit van gehoord. Maar wat is er aan te doen dan?
Oke, ingewikkeld verhaal, althans wel voor mij. Maar begrijp ik ook goed dat synchroniseren iets is dat op gezette tijden gedaan moet worden?