Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Heeft er iemand een (goedkopere) vervanging voor de 2 kleine zij paneeltjes die net achteraan/onderaan de tank zitten? Bij mij zijn ze allebei
bij het schroefoog afgebroken... Ik heb al wel diverse carbon vervangings paneeltjes gezien en ook de originele bij cmsnl.com maar ik vind
ze allemaal best wel prijzig...
Svolta.nl een tientje de stuk.
Wel een 4kant bedrag voor een 3hoekje, dat dan weer wel
 
Mijn TDM 900 maakt soms bij een koude start en daarna koppeling op laten komen en wegrijden een hoog gierend geluid, iemand enig idee wat dat is?
Na 30 meter is het weg, motor was een paar keer zeiknat en was later op de avond na mijn werk.
 
Heeft er iemand een (goedkopere) vervanging voor de 2 kleine zij paneeltjes die net achteraan/onderaan de tank zitten? Bij mij zijn ze allebei
bij het schroefoog afgebroken... Ik heb al wel diverse carbon vervangings paneeltjes gezien en ook de originele bij cmsnl.com maar ik vind
ze allemaal best wel prijzig...
Als je alle losse onderdelen nog hebt, kan je ze weer aan elkaar "solderen/lijmen" door met een soldeerbout de delen zacht te maken. Vervolgens tegen elkaar te duwen, en te laten afkoelen. Kijk maar eens op plastic soldering o.i.d. via Google.
 
Nu heb ik toch behoorlijk zitten zoeken in het forum, ik lees dat de middenbok van Sw-Motech word aanbevolen, waarom zou ik echter die van Motea niet nemen?
Er zit echt een behoorlijk prijsverschil tussen die twee, wat is dan het nadeel van deze?
 
Ik zou die middenbok uit Polen nemen. Is iedereen positief over en kost geen drol. Ze hebben daar ook valbeugels en bagagerekken. Heel TDM TRX club / forum is er lovend over.

Zie RM-G.pl - Akcesoria do motocykli | Indywidualne rozwiązania – gmole przednie, gmole na tył, stelaże.
Zal vast een mooie site zijn, mijn Pools is helaas niet meer wat het geweest is, is hier ook een Nederlandse of Engelse versie van?
O wacht, helemaal rechtsonder staat een translate knopje...🤗
Ik zal eens vragen wat het allemaal kost.
 
Laatst bewerkt:
En vandaag al bericht terug.

Centre stand tdm900 price 330pln
luggage frame side with system monokey = 350pln / without system
monokey 300pln
luggage frame centre with monokey 170pln / without monokey system 130
pln
crash bars 330pln
shipping courier dpd Poland - Holland 90 pln

Even snel omgerekend, € 93.50 incl verzenden voor een Poolse middenbok.
Voor 99 euro heb ik ook die van Motea, graag wil ik dan weten wat het grote voordeel van de Poolse middenbok is...
 
Stond me goedkoper voor de geest. Zal ook hebben geholpen dat ik het geheel toen met een aantal leden tegelijk heb gekocht, waardoor de verzendkosten over 5 man verdeeld werden. Ik heb geen ervaring met die van Motea dus kan je niet vertellen of de Poolse middenbok objectief beter of slechter is. Kan je alleen vertellen dat men over het algemeen zeer positief over de Poolse producten is.
 
Kom je met de poolse middenbok niet in conflict met je grondspeling?
Hij is wel erg breed; hij staat daardoor natuurlijk erg stabiel ermee.
 
Een vraagje, mijn tdm 850 geeft bij stationair lopen af en toe een soort van plofje uit de uitlaat, en bij volgas doortrekken hapert hij een beetje bij 5000 toeren, om vervolgens wel door te trekken. Iemand een idee wat dit kan zijn? Denk zelf iets van afstelling van de ontsteking of carb?
 
Allereerst: gefeliciteerd, en veel veilige kilometers gewenst! Wat je noemt kan van alles zijn, van ontsteking tot carburateurs, lekkende rubbers... En dan vergeet ik er nog een paar. Als je toevallig in de buurt van Friesland zit, even een afspraakje maken in Hoornsterzwaag!
 
Dank je wel!

Ja heb ook wat topics gezien op de tdm trx tracer pagina. En even wat stappen doorlopen om de oorzaak te proberen te vinden. Binnenkort ook even de remblokken voor vervangen.

Wordt toch niet echt lekker weer ;(
 
En vandaag al bericht terug.

Centre stand tdm900 price 330pln
luggage frame side with system monokey = 350pln / without system
monokey 300pln
luggage frame centre with monokey 170pln / without monokey system 130
pln
crash bars 330pln
shipping courier dpd Poland - Holland 90 pln

Even snel omgerekend, € 93.50 incl verzenden voor een Poolse middenbok.
Voor 99 euro heb ik ook die van Motea, graag wil ik dan weten wat het grote voordeel van de Poolse middenbok is...
Ik heb op mijn TDM900 van deze poolse aanbieder de middenbok en de valbeugels gekocht (en gemonteerd). Mijn ervaringen zijn: snelle en correcte communicatie, zeer degelijk en net afgewerkte eerste indruk bij levering. Makkelijk te monteren, zonder onderdelen onder spanning te hoeven monteren o.i.d.

Helemaal tevreden dus!
 
Ik rijdt met een T31 op het achterwiel, voor met een Pirelli Angel GT. Stuk ijzer in de achterband zorgde ervoor dat ik mijn Pirelli moest ruilen voor een T31. Ik ben er niet ontevreden over en zal tzt voor de voorband ook overgaan op de T31.
 
Weet iemand of er bij een TDM 900 in de koplamp waar de lampen (H7) zelf in gaan een soort vulplaatje zit zodat de lamp er iets minder diep in gaat?
Op het TDM-TRX-Tracer forum heeft men het daarover waarop ik gezocht heb op alle exploded views van de koplamp unit van alle jaren
maar daar kom ik alleen die connector converter van H4 naar H7 tegen (die heb ikzelf ook op mijn TDM 900 van 2003).
 
Ik kwam er laatst achter dat je dat mechanisme ook kunt afstellen. Er zit een schroefje aan waar je vanaf de linkerkant vrij gemakkelijk bij kunt met een lange schroevendraaier, zonder iets te hoeven demonteren. Met dat schroefje kun je beïnvloeden hoe ver het schuifje uitschuift bij ‘warme’ motor (voorzover de TDM bij deze temperaturen überhaupt warm wordt) en dus hoe ver het stationair toerental terugzakt. Bij mij werkte dit goed, ik kreeg hem weer netjes op zo’n 1100 tpm. Demonteren, schoonmaken en smeren van het mechanisme had ik daarvóór al geprobeerd, maar dat hielp niet genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan