Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Gisteren even een kort rondje gedaan, de TDM loopt prima.
Fotootje erbij 😄
 

Bijlagen

  • IMG_20210120_122022-01.jpeg
    IMG_20210120_122022-01.jpeg
    593,9 KB · Weergaven: 25
Hoi allemaal, vorig jaar heb ik m'n TDM 900 uit 2002 verkocht. Ik heb nog een gebruikte brandstofpomp hiervan liggen, die prima werkt. Die hadden we vervangen, achteraf bleek iets electronisch kapot te zijn en niet de pomp.
Lang verhaal kort, mocht iemand interesse hierin hebben hoor ik het graag! Anders ligt ie hier maar.
 
idd, schuifpui achter gordijn. Maar wat weegt een TDM nou als je hiervoor een ST1100 had. Een TDM voelt dan net als een brommer ;)
Normaal staat deze er in de winter altijd, maar is nu even in groot onderhoud en in de garage is eigenlijk maar plaats voor 1.
 

Bijlagen

  • e8e8e6b7-73c9-4906-975e-1db37cbca6bf.jpg
    e8e8e6b7-73c9-4906-975e-1db37cbca6bf.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik zag op het grote internet onderstaande TDM langskomen, dat zelfgebouwde 'snaveltje' vind ik wel heel gaaf staan.
Iemand een idee van welk spatbord ze dat gemaakt zouden hebben?
 

Bijlagen

  • 0fc44e0aba00406e853e827143947b03.jpg
    0fc44e0aba00406e853e827143947b03.jpg
    99 KB · Weergaven: 24
Ik ga eens kijken wat er nu omligt. Er zijn niet lang geleden 2 nieuwe banden omgegaan, toen was het probleem nog steeds aanwezig. MPR4 uit mijn hoofd maar kan ik mis hebben.

Goed om te lezen dat dit niet model-eigen is. Dan zit er dus iets niet goed.
Het duurde even.... maar:
Dunlop Roadsmart III voor en achter.
 
Heb de TDM900 nu ongeveer 2 jaar en geniet nog steeds van de mooie loop van het blok, de rijeigenschappen en het lage gewicht. Deze blijft nog wel ff in mijn bezit.
Hou van al mijn voertuigen het verbruik bij en, bij goed onderhoud en afstelling, vind ik de TDM een goede zuinige motor (en ja, ik ben grotendeels een toeristische rijder, maar schuw zeker het bochtenwerk niet ;) )

Hieronder een link naar mijn verbruikscijfers.
 
Vandaag een TDM900 abs uit 2006 met 37k op de klok aangeschaft. De zaak gaat nog even aan de gang met dingetjes die ik tijdens de testrit bemerkte en wordt eind van de week netjes thuisgebracht/geleverd.
Na 40 jaar oid 4 cylinders nu eens een 2 pitter om aan en mee te rommelen.
 
Vandaag een TDM900 abs uit 2006 met 37k op de klok aangeschaft. De zaak gaat nog even aan de gang met dingetjes die ik tijdens de testrit bemerkte en wordt eind van de week netjes thuisgebracht/geleverd.
Na 40 jaar oid 4 cylinders nu eens een 2 pitter om aan en mee te rommelen.
Gefeliciteerd! Vele veilige kilometers gewenst!
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Vandaag een TDM900 abs uit 2006 met 37k op de klok aangeschaft. De zaak gaat nog even aan de gang met dingetjes die ik tijdens de testrit bemerkte en wordt eind van de week netjes thuisgebracht/geleverd.
Na 40 jaar oid 4 cylinders nu eens een 2 pitter om aan en mee te rommelen.
Namens mij ook gefeliciteerd!

Ik hoop dat je er minstens evenveel plezier aan beleeft als ik dat doe.
 
Danku allen :)
Het loopt zeker onderin niet zo mooi als een goed afgestelde 4 in lijn maar viel meteen voor het stuurgedrag, geringe massa en koppel.
In de loop der tijd zal er vast ook gekeken worden naar mogelijkheden om de motor nog beter te laten lopen want ik vermoed dat daar nog wel mogelijkheden liggen.
Daarnaast zal het uiterlijk ook wel ietwat aangepast gaan worden aan de persoonlijke smaak.
 
Vandaag eindelijk eens wat km's kunnen maken op de TDM mét orig. en volle en zware Yamahakoffers erop.
Om eens een indruk te krijgen van hoe eea werkt in de praktijk zowel binnendoor als snelweg.
1 ding werd en was al snel duidelijk, de voorvork. Die is veels te soepel naar mijn smaak dus daar gaan andere veren in met dikkere olie.
Alles staat maximaal ingesteld maar evengoed net een amerikaanse bak bij remmen. optrekken en bochtenwerk.
De achterveer deed het prima.. beetje zacht ook maar niet verkeerd.
Stuur moet ook hoger. Zou al gebeurd zijn door dealer maar had de risers niet op voorraad en kan dan mooi samen met de veren en olie gebeuren.
2 cm hoger zou ik wel prettig vinden.
Verder eea aan het nalopen om te zien hoe of wat qua bevestigingen, draaipunten smeren, hendels afstellen dat soort dingetjes.
Oja.. en er komen handkappen en handvatverwarming op!
 
Ff aan de knutsel geweest met handvatten en usb aansluitingen.
En meteen een modificatie uitgevoerd op het vacuumsysteem wat onder de 4000 tpm werkzaam is en zorgt voor rommelig lopen.
Voordat je overal bij bent..pfff.
Maar goed het is weer gelukt. 8)
 
Ff aan de knutsel geweest met handvatten en usb aansluitingen.
En meteen een modificatie uitgevoerd op het vacuumsysteem wat onder de 4000 tpm werkzaam is en zorgt voor rommelig lopen.
Voordat je overal bij bent..pfff.
Maar goed het is weer gelukt. 8)
Wat heb je aangepast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan