Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Goedenavond. Vraagje over bougies; ik sta op het punt ze te vervangen en vraag me af of het nou echt zin heeft iridiums te monteren. Over 20k moeten de kleppen gesteld worden, dus langer dan dat hoeven ze niet mee. Verder verbaas ik me over de enorme prijsverschillen; op ebay uk voor ca 6 EUR/stk, bij motozoom 26 EUR/stk. Zijn dat echt dezelfde?


Yep, zijn dezelfde.

naschrift:
6 euro gaat je niet lukken, laagste prijs is 6,04 POND + p/p
 
Laatst bewerkt:
wij verkopen de irridium bougies van NGK voor 16,50 dat is lijkt mij een normale prijs.
Motorzoom is dan wel errug duur....

groet,

Pieter
 
En project wielombouw afgerond en alles werkt naar behoren :P

Met 17/48 trekt ie echt een stukje beter dan met wat er eerst op zat (17/43) en loopt ie ook veel mooier in de toeren per versnelling *D . Nu nog ff kijken wat voor gevolgen dat heeft voor het verbruik :P

Foto-XFOREY3A-D.jpg



Foto-DAAM8G3B-D.jpg




Foto-IAFO4B44-D.jpg




Foto-RHI3P4TK-D.jpg




De jiffy nog wel ingekort omdat ie wel erg rechtopstond met dat kleinere voorwiel . Moet niet omdonderen met een beetje wind natuurlijk ;) .

Al met al wel te doen een setje andere wielen plaatsen .

Van de week nog maar een stukje sturen en alle vetvingers maar ff wegpoetsen dacht ik :) :]



Groet Oscar :W
 
Laatst bewerkt:
@Mapster.

paar honderd km terug iridium geplaatst.
zeker de moeite waard, zoals Pieter al zegt pakt ie in het toeren bereik 2500-4000rpm
absoluut veel mooier op.
doet pijn het te moeten zeggen maar misschien voor de dip in dit gebied een beter eerste probeersel (en zeker goedkoper.) dan de power commander met run op de dynojet bank die ik eerst heb laten plaatsen. :+
Dus ik zeg zeker doen.
en voor het onderhoud heeft Pieter een handig setje met alles er op en eraan,incl bougies (al dan niet iridium). :X
 
Vond ik ook :) . En een hele grote keus in schoeisel nu natuurlijk ;)
Heb jij toevallig de kleurcode ook van deze kleur Yamaha goud Pieter ? Een van die katten hier heeft zijn nagels zitten slijpen op de achterkant van de TDM :( . Zal de kont nog opnieuw spuiten .
Kon de kleurcode niet meer vinden onder de buddy .
het staat hem goed!
 
Laatst bewerkt:
van de kat of van de TDM.
in het eerste geval zou ik de dierenarts of zo eens raadplegen.
:+
 
:)

Heb 3 van die krengen hier en de schuldige niet kunnen vinden anders had ie maatje 44 onder zijn hol gehad en had de dierenarts iid handig geweest voor hem ;)
van de kat of van de TDM.
in het eerste geval zou ik de dierenarts of zo eens raadplegen.
:+
 
Heren, allemaal bedankt voor de reacties. Plug kost in de UK 7,43 EUR/st, en 4,40 EUR bezorgkosten. Al met al nog steeds niet duur.
 
Vond ik ook :) . En een hele grote keus in schoeisel nu natuurlijk ;)
Heb jij toevallig de kleurcode ook van deze kleur Yamaha goud Pieter ? Een van die katten hier heeft zijn nagels zitten slijpen op de achterkant van de TDM :( . Zal de kont nog opnieuw spuiten .
Kon de kleurcode niet meer vinden onder de buddy .

Ik heb de kleur ook laten scannen, op de site van jbx-tdm kan je wel alle tdm kleuren vinden met benaming, maar dat komt weer niet overeen met de laknummers bij de verfboer...
 
Ik heb de kleur ook laten scannen, op de site van jbx-tdm kan je wel alle tdm kleuren vinden met benaming, maar dat komt weer niet overeen met de laknummers bij de verfboer...
Had ik ook in het hoofd om desnoods de kleur maar te laten scannen . Had wel de kleurcodes gevonden van Yamaha en dacht dat de kleur brons/goud ongeveer de enigste juiste zou zijn maar laat niet op de gok een halve liter 2 k lak maken . Ga wel bij mijn leverancier langs met het spatbord .
Bedankt iig .

Oscar
 
FF een vierpolige Hella halen.

Draden van je huidige claxon op 85 en 86
Plus van de accu op 30 en 87 naar de Stebel die geef je een goeie massa en klaar.

Mijn dank is groot :Y
Dit is duidelijke taal!
Dat van die rechter kap wist ik al.
(Dat had je me op de sleuteldag al verteld en was ik nog niet vergeten)

De Stebel is besteld.
 
Tjeez.... wat een rust hier :/ Bijna van de eerste pagina afgezakt :N
Mijn brommert gaat over anderhalve week maar eens op de testbank. Er zit een powercommander in, nog van de vorige eigenaar, en ik heb geen idee hoe ie is afgesteld. Waarschijnlijk zit er een van de website gedownloade standaard map in voor een 900 zonder lambda sonde. Toch eens zien of echt afstellen nog wat oplevert ;)
En binnenkort nog een ander stuur erop (is ie al binnen Pieter?) zodat de polsen wat minder gestrest worden, dan is ie helemaal zoals ik hem hebben wil *O*
 
Tjeez.... wat een rust hier :/ Bijna van de eerste pagina afgezakt :N
Mijn brommert gaat over anderhalve week maar eens op de testbank. Er zit een powercommander in, nog van de vorige eigenaar, en ik heb geen idee hoe ie is afgesteld. Waarschijnlijk zit er een van de website gedownloade standaard map in voor een 900 zonder lambda sonde. Toch eens zien of echt afstellen nog wat oplevert ;)
En binnenkort nog een ander stuur erop (is ie al binnen Pieter?) zodat de polsen wat minder gestrest worden, dan is ie helemaal zoals ik hem hebben wil *O*


Mail me even krijg je een hele bulk aan mappings.
 
Mail me even krijg je een hele bulk aan mappings.

Domme vraag misschien maar; als ie op de testbank is geweest zou het goed moeten zijn. Kun je daarna ook nog weer van mapping wisselen en die van de testbank opslaan? Voor een afstelrondje op de bank moet uiteraard betaald worden dus die wil ik graag houden. ;)
 
Iemand hier nog intresse in het onderstaande??

-koplamp unit
-KM teller
-spiegels
-achterlicht
-binnespatbord voor achter.
-Stuur
-Uitlaat ( licht bescadigd)
-Knipperlichten 3 stuks.
 
Domme vraag misschien maar; als ie op de testbank is geweest zou het goed moeten zijn. Kun je daarna ook nog weer van mapping wisselen en die van de testbank opslaan? Voor een afstelrondje op de bank moet uiteraard betaald worden dus die wil ik graag houden. ;)

Ja opslaan onder naam of kenteken en dan kun je wisselen. Die het beste rijd kun je zelf nog rijdent de dipjes uit halen door waarde te veranderen en te verzenden naar je PC 3. Zo heb ik die van mij ook gedaan. Deze geladen in die van Jan en dat reed ook TOP.
 
Naar aanleiding van dit topic: 7db te hard, 420 euro

Nu dus maar eens besloten om mijn Cobra C4 dempers eens opnieuw te vullen.
Deze zitten er nu ruim 60k onder en ik denk dat de dempende waarde tot 0 gereduceerd is.
Wol is dichtgeslibt of helemaal weg.....

Als ik zo de diverse topics eens nalees, kom niet veel verder:
Steenwol / glaswol / pannenspons van de action

Ik heb ook bij Louis al een paar dingen gevonden :
wol

complete set

Allemaal niet zo heel duur, maar is het wat ?

Tevens: wat is de diameter van de popnagels ? - aan het buitenschoteltje kan ik niet zien wat de boordiameter is

@Culater: Lever jij behalve uitlaten ook 'revisiesetjes' met wol en popnagels ?
 
Ik zit trouwens al een tijdje vol spanning te wachten op de TDM met VFR blok :Y
Waar blijft ie??? :?
 
:) Winterprojectje :Y , Heb nog een hoop werk voor anderen in de planning staan dus nog ff geduld ;)

Moet ook nog een oud ijzer TDM frame hebben om te verslijpen en te verlassen . Ga niet meteen een frame met kenteken verzagen natuurlijk ;) .

Net nog wel een paar mooie wave remschijven binnen gekregen uit China voor de TDM (cbr wiel). In 4 dagen in huis . Niet te geloven toch ? *O* *O* *O*


Ik zit trouwens al een tijdje vol spanning te wachten op de TDM met VFR blok :Y
Waar blijft ie??? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan