Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Komende week ga ik hopelijk eens naar deze kijken :)
http://link.marktplaats.nl/m843769558
Ik ben wezen kijken vandaag. Slijtage delen enzo allemaal prima. Maar was onduidelijk wanneer voor het laatst kleppen gesteld/gecontroleerd waren. Verder zag ie er niet super mooi meer uit (veel geoxideerd aluminium) en liep ie stationair niet heel lekker. Met de hand bij de uitlaat kwamen er toch wel wat vettige damp op mn handen. Niet heel veel maargoed..
Wel jammer kleurtje icm. met velgen was wel tof en een TDM zit als gegoten met mijn 1.95m.
 
Frames voldoende hier Oskar! dus je kan snel aan de slag, en voor zo'n projectje maak ik een speciale prijs voor frame met kenteken..!

groet,

Pieter
 
Iemand nog een TDM900a GT kopen? Ik vraag er 6000,- voor. Bouwjaar 2009 met slechts 19.000km. Hij gaat weg omdat de spanning eraf is. Wil weer wat nieuws.

[afbeelding]

De meesten hier zijn al voorzien denk ik ;)

Ik hou de mijne nog een tijdje, ik ken mezelf inmiddels... na een tijdje wil ik toch weer een ander en zo blijf ik bezig :')
Binnenkort even een ander stuur erop, is het zomaar weer een andere motor :P
 
Heb mijn 850 pas een paar weken. Wel al 3500 kilometer verder :]

Paar accessoires toegevoegd in de tijd.
Nieuwe koffers, E360 zijkoffers en E370T topkoffer.
En sinds vandaag een setje Barkbusters Storm handkappen.


Mijn TDM is nu rijk uitgerust voor het WW en vakantie plezier :Y
 
Heb een vraagje over het olieverbruik van 3VD's t.o.v. latere 850's. Ik meen namelijk wel eens gelezen te hebben dat 3vd's over het algemeen wat minder olie verbruikt mede doordat de blokjes minder compressie en een andere krukas hebben.
Klopt dit?
 
Heb een vraagje over het olieverbruik van 3VD's t.o.v. latere 850's. Ik meen namelijk wel eens gelezen te hebben dat 3vd's over het algemeen wat minder olie verbruikt mede doordat de blokjes minder compressie en een andere krukas hebben.
Klopt dit?



Lagere kompressie? volgens mij is de kompressie hetzelfde.
Krukas heeft geen invloed op het olieverbruik.
 
Weet iemand waar ik de rubbers kan krijgen waarmee de kuipdelen aan het frame worden vastgezet? (3VD) Vandaag is er een naar binnen geschoten en zwerft nu dus ergens in het frame rond.
 
Ik haal de flatnuts altijd bij de motoport, kosten ze 1 tot 2 euro, heb er al aardig wat vervangen ondertussen :) als je ze haalt zou ik zowiezo een paar spare meenemen!
 
hallo tdm rijders

ik heb nog twee originele uitlaten liggen van een TDM900, zijn niet zo heel erg mooi en dus gratis op te halen.

gr joop 06/22711780
 
Binnenkort weer eens een nieuwe ketting en ketting wielen.
Huidige setje is alweer 51k oud.. Lang leve de Osco

Vorige set is maar 29k meegegaan met spuitbus smeren.
 
Binnenkort weer eens een nieuwe ketting en ketting wielen.
Huidige setje is alweer 51k oud.. Lang leve de Osco

Vorige set is maar 29k meegegaan met spuitbus smeren.

Mijne heeft er bijna 50.000 opzitten, maar ik zou niet weten of het de originele ketting nog is :N
Vorig jaar gekocht met bijna 24000 km op de teller, zou de vorige eigenaar al een setje vervangen hebben :?
Er is alleen bij Pieter tijdens de 30.000 beurt een nieuw voortandwiel opgezet, dat doe ik altijd bij ongeveer 25.000 km, het kleine tandwiel slijt het snelst en vreet dan de ketting op.
Ons Hollanders ben zunig, een tandwiel kost weinig :P
 
Mijne heeft er bijna 50.000 opzitten, maar ik zou niet weten of het de originele ketting nog is :N
Vorig jaar gekocht met bijna 24000 km op de teller, zou de vorige eigenaar al een setje vervangen hebben :?
Er is alleen bij Pieter tijdens de 30.000 beurt een nieuw voortandwiel opgezet, dat doe ik altijd bij ongeveer 25.000 km, het kleine tandwiel slijt het snelst en vreet dan de ketting op.
Ons Hollanders ben zunig, een tandwiel kost weinig :P

De meningen zijn verdeeld over het toevoegen van een nieuw tandwiel aan en set-up met een oude (halverwege) ketting.

Men zegt dat het nieuwe tandwiel en de lichtelijk uitgelubte ketting elkaar binnen no-time naar de afgrond brengen.

Ik heb het nooit zelf getest. Ik vervang mijn hele set als ik de ketting wel erg gemakkelijk van het midden van het achter tandwiel kan afplukken.

Nieuwe setje is al binnen van Jos Smit.. Ga me niet per se haasten m et erop te knallen, maar als het toevallig even goed weer is kan het zomaar gebeuren. Zal tegen die tijd wel vergelijk foto's maken van de staat van de ketting wielen en de ketting.

Beter 5k te vroeg gewisseld dan 1m. te laat

Dit wordt buiten de originele de derde set die ik ga monteren.

Origineel: 33k (10k zelf mee gereden en gesmeerd :heel erg op)
1e vervanging. : 29k (spuitbus smeer : gewoon versleten)
2e vervanging.: 51k (OSCO, slijtage nog nader te bezien)
 
De meningen zijn verdeeld over het toevoegen van een nieuw tandwiel aan en set-up met een oude (halverwege) ketting.

Men zegt dat het nieuwe tandwiel en de lichtelijk uitgelubte ketting elkaar binnen no-time naar de afgrond brengen.

Ik heb het nooit zelf getest. Ik vervang mijn hele set als ik de ketting wel erg gemakkelijk van het midden van het achter tandwiel kan afplukken.

Nieuwe setje is al binnen van Jos Smit.. Ga me niet per se haasten m et erop te knallen, maar als het toevallig even goed weer is kan het zomaar gebeuren. Zal tegen die tijd wel vergelijk foto's maken van de staat van de ketting wielen en de ketting.

Beter 5k te vroeg gewisseld dan 1m. te laat

Dit wordt buiten de originele de derde set die ik ga monteren.

Origineel: 33k (10k zelf mee gereden en gesmeerd :heel erg op)
1e vervanging. : 29k (spuitbus smeer : gewoon versleten)
2e vervanging.: 51k (OSCO, slijtage nog nader te bezien)

Of het wel of niet goed is durf ik niet te zeggen, ik weet alleen dat bij 30.000 het voortandwiel behoorlijk scherp geworden was. Dus toen maar vervangen. Inmiddels zijn we weer 20.000 km. verder en ik heb het idee dat de ketting nu minder begint te worden.
Wel zit er een Scottoiler E-system op, en dat is toch wel erg plezierig moet ik zeggen. Ik doe nooit meer iets aan de ketting, af en toe effe checken of ie nog vet is en klaar.
En geen smeerboel meer, het blijft een stuk schoner aan de achterkant nu :Y


En dan hebben we het dus over de motor :P

:+
 
Straks eens kijken of Jos Smit ook een feedback pagina heeft.

Als ik een tandwiel-en-kettingset koop en zo iets kleins als het borgringetje zit er niet in.... Dat is toch ook een ding wat bij ketting en tandwielwissel vervangen moet...

Nog effe reageren in het webshop topic..

Begrijp het niet verkeerd. Dik tevreden met de prijzen en snelheid van Jos, maar er moet iets te wensen overblijven.
 
Da's gek, die zou je er toch bij verwachten :?

Of tenminste zo'n ding als "mensen die dit kochten, kochten ook ......"

Ik vind het ook niet erg om het te moeten kopen.. Maar nu moet ik mijn plaatselijke onderdelenheld weer confronteren met het feit dat zijn kettingsets te duur zijn...
Maar wel goed genoeg voor het ringetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan