Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Hallo allemaal.

Laat ik beginnen met mezelf te introduceren.

na heel wat tweecylinders versleten te hebben, ben ik na een lange periode Moto Guzzi nu bij een tdm 900 beland.

Net als alle andere motoren heeft ook een tdm goede en minder goede punten. Een van de goede (voor mij althans) is dat ik het lekker lang in het zadel uithoudt. En ik hou van lange ritten, vandaar.

Nu is mijn RN08-model wel voorzien van bijvoorbeeld een topkoffer, maar nog niet van fender-extender.

Ik zag op ebay een mooie in Engeland.
Yamaha TDM 900 Carbon Fiber Fender Extender ( all years ) | eBay

Geen verzendkosten, dus gezamelijke inkoop levert geen voordeel op. Maar mijn vraag nu is: kunnen de routiniers iets zeggen of deze fender-extender goed zou kunnen zijn?

Of, als dat niet zo is, waar de beste aanbieding voor een fender-extender dan mogelijk wel is?

Groet,

Newbe op de TDM900
 
welkom bij de club ex.
ik mis 'm niet op m'n 900.
maar probeer de rommel dan ook zoveel mogelijk te ontwijken.
maar dan, soms wil het oog ook wat.
 
het probleem is dat de borgring alleen origineel Yamaha te bestellen is..
dus daar is voor een onderdelenhandel niets aan te verdienen!
 
het probleem is dat de borgring alleen origineel Yamaha te bestellen is..
dus daar is voor een onderdelenhandel niets aan te verdienen!

Dat is toch wel het toppunt van idioot, ze maken echt alles na, je kunt het zo gek niet bedenken, maar het simpele Borgring gevalletje kan niet?? :?
Wat een wereld :')
 
Dat is toch wel het toppunt van idioot, ze maken echt alles na, je kunt het zo gek niet bedenken, maar het simpele Borgring gevalletje kan niet?? :?
Wat een wereld :')

Tja, die van mij ligt nu al ruim een jaar on uitgepakt op het schap. Omdat de plastic borgpinnetjes veelste ver uitsteken! Naar binnen te weinig ruimte en naar buiten geen gezicht. En eigenlijk wil ik geen gaten boren in mijn puntgave voorspatbord :N
 
Tsja ..........wat is een beetje een "goede" fender extender . :) Wat moet ie allemaal kunnen ? Niet zoveel volgens mij . Een beetje rotzooi tegenhouden en dan houd het wel op .
Die van mij waar ik zeer tevreden over ben en me nog niet in de steek gelaten heeft kost helemaal niks en is geknipt uit een oude Gamma bouwemmer ;) . Kan je zo lang en breed maken als je wilt . 2 popnageltjes en klaar is klara *O*


Hallo allemaal.

Laat ik beginnen met mezelf te introduceren.

na heel wat tweecylinders versleten te hebben, ben ik na een lange periode Moto Guzzi nu bij een tdm 900 beland.

Net als alle andere motoren heeft ook een tdm goede en minder goede punten. Een van de goede (voor mij althans) is dat ik het lekker lang in het zadel uithoudt. En ik hou van lange ritten, vandaar.

Nu is mijn RN08-model wel voorzien van bijvoorbeeld een topkoffer, maar nog niet van fender-extender.

Ik zag op ebay een mooie in Engeland.
Yamaha TDM 900 Carbon Fiber Fender Extender ( all years ) | eBay

Geen verzendkosten, dus gezamelijke inkoop levert geen voordeel op. Maar mijn vraag nu is: kunnen de routiniers iets zeggen of deze fender-extender goed zou kunnen zijn?

Of, als dat niet zo is, waar de beste aanbieding voor een fender-extender dan mogelijk wel is?

Groet,

Newbe op de TDM900
 
Lekker ritje gemaakt vandaag. Bijna 570km.

Rondje munsterland/osnabruck. Altijd lekker om daar door het landschap te, euhhhhh, stuiven?

En op de Autobahn eens even topsnelheid gederen. 221 op de teller, 210 op de GPS. Helemaal in orde voor mij. Afzakken naar meer Nederlanse snelheiden kwam en op de Autobahn niet van.
Dus ik kon ook concluderen dat metsnelheden tussen de 190 en 200 op de teller het benzineverbruik aanmerkelijk toeneemt....... 1 op 15, pffffff, dat lukt op een andere manier echt niet!
 
Financieel misschien niet, maar een 'tevreden klant' is ook verdienste


bij ons standaard op voorraad, dus de volgende keer een Tsubaki kettingset en JT Sprockets en een borgring bij ons bestellen!


wat jij zegt is ook zo bij onze onderhoudsetjes het geval, de olie, bougies en oliefiter kan je overal kopen, het setje afdichtringen (2 O-ringen en 2 koperringen) doen wij erbij, maar waar kan je het anders kopen?

groet,

Pieter
 
Dat is toch wel het toppunt van idioot, ze maken echt alles na, je kunt het zo gek niet bedenken, maar het simpele Borgring gevalletje kan niet?? :?
Wat een wereld :')


weet je hoeveel borgplaatjes je moet stampen in een ponsmatrijs om de kosten van de matrijs er weer uit te halen? ;)
 
bij ons standaard op voorraad, dus de volgende keer een Tsubaki kettingset en JT Sprockets en een borgring bij ons bestellen!


wat jij zegt is ook zo bij onze onderhoudsetjes het geval, de olie, bougies en oliefiter kan je overal kopen, het setje afdichtringen (2 O-ringen en 2 koperringen) doen wij erbij, maar waar kan je het anders kopen?

groet,

Pieter
[me="JAMF"]rijdt met DID / JT combo[/me]


Volgende keer ? :? Als deze ketting weer 50k + meegaat, staat er inmiddels 165000 op de klok.. zomaar een gevoel, maar ik denk dat dit de laatste kettingwissel wordt.
En dat de TDM met pensioen is voor deze ketting versleten is.
 
weet je hoeveel borgplaatjes je moet stampen in een ponsmatrijs om de kosten van de matrijs er weer uit te halen? ;)

Is de borgring voor een TDM uniek dan? En voor fabrikanten als DID en Tsubaki die jaarlijks weet ik niet hoeveel kettingsets verkopen lijkt me het niet zo'n probleem eerlijk gezegd :?
 
die van mij afhankelijk van m'n rijstijl 1:18 tot 1:21
maar ik ben dan ook niet zo'n blazer.
 
dat is normaal, 1:18 - 1:20, bij normale rijstijl goed haalbaar, mits goed afgesteld!
 
zou dit iets kunnen worden?

full
 
@Haga-San:

1 op 15 is voor mij ook geen dagelijkse kost hoor, meestal zit ik op 1 op 21 a 22. Een uitschieter van 1 op 27 heb ik ook al eens gehad. Dat was een lange snelwegrit met maximaal 110 km/u, om ook eens het minimale verbruik (langzamer of zuiniger hoeft m.i. echt niet) te bepalen.

Lekker hoor, om pas na de kaap van 350km op de dagteller na te hoeven denken over waar je eens zult gaan tanken. Dat de eerste blokjes het langst duren, en de laatste blokjes het snelst verdwijzen is voor bijna alle voertuigen zo.
Je zou haast wensen dat fabrikanten dat eens andersom zouden (kunnen) maken. Dat geeft een meer ontspannen gevoel.
Maar zoals gezegd, geen klachten over de actieradius.

Rijze.
 
@Haga-San:

1 op 15 is voor mij ook geen dagelijkse kost hoor, meestal zit ik op 1 op 21 a 22. Een uitschieter van 1 op 27 heb ik ook al eens gehad. Dat was een lange snelwegrit met maximaal 110 km/u, om ook eens het minimale verbruik (langzamer of zuiniger hoeft m.i. echt niet) te bepalen.

Lekker hoor, om pas na de kaap van 350km op de dagteller na te hoeven denken over waar je eens zult gaan tanken. Dat de eerste blokjes het langst duren, en de laatste blokjes het snelst verdwijzen is voor bijna alle voertuigen zo.
Je zou haast wensen dat fabrikanten dat eens andersom zouden (kunnen) maken. Dat geeft een meer ontspannen gevoel.
Maar zoals gezegd, geen klachten over de actieradius.

Rijze.
idd, en 1 op 15 met >200 is nog niet echt verkeerd ;)
 
Jeetje wat zuinig. Ik rij weliswaar met een 4tx maar ik heb over 3500km gemiddeld 1 op 15,5 gereden.

Als ik een tank leeg rij voor de ontspanning rij ik 1 op 14 :+ en als ik op de snelweg variërend 100 tot 140 rij haal ik niet meer dan 17 km op een litertje B| . Zou ik dan toch iets na moeten kijken?
 
Jeetje wat zuinig. Ik rij weliswaar met een 4tx maar ik heb over 3500km gemiddeld 1 op 15,5 gereden.

Als ik een tank leeg rij voor de ontspanning rij ik 1 op 14 :+ en als ik op de snelweg variërend 100 tot 140 rij haal ik niet meer dan 17 km op een litertje B| . Zou ik dan toch iets na moeten kijken?


ik zou hem eens goed af laten stellen:
-stand van TPS sensor
- carbs synchroon stellen
- mengsel afstellen

1:18-20 moet bij een rustige rijstijl zeker haalbaar zijn.

Ik heb 2 weken geleden een 3VD van een klant opnieuw afgesteld, loopt nu ook 1:20!
en pakt mooi soepel op, dus geen bokkige gasreaktie.

groet,

Pieter
 
Terug
Bovenaan Onderaan