Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Haha, je hebt gelijk! Dooie boel hier :P
Mijne heb ik vorig jaar december gekocht met 23 duizend-en-nog-wat km. op de teller, dus ik ga ongeveer op 27000 km uitkomen gok ik, hangt er vanaf hoe erg het gaat winteren dit seizoen.
Heeft jouwe geen revisie gehad? Ze lusten nog wel eens een slokje olie, als ie uiteindelijk meer zuipt dan de baas is de lol er wel een beetje af :')


Ach dooie boel... tja, we hadden afgelopen weekend een mooie TDM rit bij ons georganiseerd, dus geen tijd om op MF te schrijven... toch mooi 42 deelnemers die kwamen rijden en snert en/of bruine bonen eten volgens Pake's recept! :)
 
Ach dooie boel... tja, we hadden afgelopen weekend een mooie TDM rit bij ons georganiseerd, dus geen tijd om op MF te schrijven... toch mooi 42 deelnemers die kwamen rijden en snert en/of bruine bonen eten volgens Pake's recept! :)

Dat wist ik niet, ging dat vanuit de TDM-TRX club, of heb je het zelf geregeld?
 
Haha, je hebt gelijk! Dooie boel hier :P
Mijne heb ik vorig jaar december gekocht met 23 duizend-en-nog-wat km. op de teller, dus ik ga ongeveer op 27000 km uitkomen gok ik, hangt er vanaf hoe erg het gaat winteren dit seizoen.
Heeft jouwe geen revisie gehad? Ze lusten nog wel eens een slokje olie, als ie uiteindelijk meer zuipt dan de baas is de lol er wel een beetje af :')

Nope, geen revisie.. Wel kleppen stellen, syncen etc. En niet te zuinig met oliewissels. Maar dat kan met een kennis in oliehandel.. Shell advance voor coca cola prijzen })
 
Ach dooie boel... tja, we hadden afgelopen weekend een mooie TDM rit bij ons georganiseerd, dus geen tijd om op MF te schrijven... toch mooi 42 deelnemers die kwamen rijden en snert en/of bruine bonen eten volgens Pake's recept! :)
Leuk, natuurlijk... Maar je doet die ritten bijna altijd in het noorden des lands...
Geen hekel aan rijden hoor. Maar 250 km heen 250 km terug en een toerritje is bijna 3 x tanken...
 
Dus, da's toch geen probleem? Hoornsterzwaag ligt voor mij ook 1 tank weg... Het is dat ik dit weekend andere plannen had, anders had ik gewoon meegereden! Al is het alleen maar omdat de pa van Pieter ontzettend lekkere erwtensoep maakt ;)
 
tja, als ik een rit organiseer is het van en naar Hoornsterzwaag!
en ook dit jaar genoeg rijders uit omg. Hilversum-Utrecht en ook zuid holland.

zaterdags van het paasweekend Voorjaarsrit + bbq
ergens in oktober: Najaarsrit + winterkost volgens Pake's recept.

en de zondag van het Hemelvaart weekend de Kompenijster Motormeeting vanuit buurdorp Jubbega!

andere leden van de tDM/TRX club organiseren dan weer ritten in hun eigen omgeving.
zo dit jaar ook een ritje zuid limburg gedaan, nog net even vanaf Vaals door Belgie en dan vanaf de zuidkant Maastricht binnen rijden. al met al 790 km op een zondag!

gaat best hoor op een TDM!

groet,

Pieter
 
Dus, da's toch geen probleem? Hoornsterzwaag ligt voor mij ook 1 tank weg... Het is dat ik dit weekend andere plannen had, anders had ik gewoon meegereden! Al is het alleen maar omdat de pa van Pieter ontzettend lekkere erwtensoep maakt ;)

De snert en bruine bonen waren weer prima!
Heit stond op zondagochtend 4 kilo spek gaar te koken..
4 grote pannen van 10 liter zijn er doorheen gegaan! alles vers gekookt! :9 :9

Maar Prutser, jammer dat je er niet was! het was gezellig. :] :]
 
Geloof ik graag dat het gezellig was, dat is het altijd bij jullie! Maar ja, volgend jaar nieuwe kansen... Ben je zaterdag nog bij het eindejaarsfeest van de club?
 
En gas geven op de terug weg dat wil je niet weten.

GAAT er zondag nog iemand een rondje doen??????
 
Afgelopen maart mijn eerste TDM gekocht naast m'n ZZ-R1400, tot vandaag 8000 km gereden waaronder 2x een week alpentoertochten met de TDM
Sceptisch als ik was kocht ik de TDM vooral voor woon-werkverkeer, maar de TDM heeft ontegenzeggelijk veel kwaliteiten, geen spijt van m'n aankoop.
Olieverbruik ongeveer 1:2500-3000, wel jammer maar niet onoverkomenlijk.
Met benzine springt hij weer erg zuinig om, 1:20
1 nadeel, de omslachtige manier van olie peilen (en dit moet helaas ook vaak)
Ik kocht de TDM met 38000 km op de klok, heb meteen maar even de kleppen laten stellen.
Ik wil nu de olie en filter gaan vervangen, is er nog iets waar ik specifiek op moet letten of is het gewoon aftappen, oliefilter vervangen en er weer 4,25 liter ingooien?
 
ik zou er 4 liter olie ingooien ipv 4,25 L

en oliefilter niet verkeerd om monteren.. is met wat moeite mogelijk....
 
Dank jullie, ik zal goed opletten hoe het oude filter gemonteerd zit.

Op internet staan ook de nodige filmpjes met als onderwerp de olie wissel.
 
Zo, we hebben afgelopen zaterdag het Eindejaarsfeest van de TDM/TRX Club weer doorstaan!
Boogschieten, Quad crossen, eten, drinken... het was weer afzien....

Maar wat was het weer leuk en gezellig!

Groet,

Pieter
 
Hoi TDM'ers...
Zal me ff voorstellen , zit al een tijdje op het forum en door aanschaf van een betere woon - werk motor
de TDM 850 uit 2000 aangeschaft

Maar...... motor heeft een stroomprobleempje, de accu is slecht, al is deze wel in mei vervangen. Als ik de accu oplaad, met de druppellader, start ie goed. Maar als ik een dag later de motor wil starten dan krijgt ie de startmotor niet meer rond, verlichting en claxon doen het wel. De motor trekt waarschijnlijk stiekem stroom van de accu als ie uit staat, ik heb begrepen dat een veel voorkomend probleem van motoren die ergens een "stroomlek" hebben dit waarschijnlijk de omvormer/gelijkrichter is .... Zijn hier kenners die mij wat tips kunnen geven of hier ervaring me hebben....
O ja, ik heb afgelopen weekend een lekker stuk gereden, en zag opeens dat de tellers helemaal op tilt gingen, de wijzers draaiden alle kanten op van links naar rechts en drie keer klokkie rond....????
Na een tijdje was het weer normaal..

Al met al een heerlijke motor om mee te rijden alleen heeft deze wat "bugs"
Iemand tips??
 
Controleer je laadspanning, moet bij ca 3500-4000 toeren rond de 13,5V zijn, waarschijnlijk is je spanningsregelaar stuk.
kan je eenvoudig zelf vervangen. en ik heb er voldoende gebruikte op voorraad.
Als je er eentje nodig bent even een pb sturen.

groet, Pieter



Hoi TDM'ers...
Zal me ff voorstellen , zit al een tijdje op het forum en door aanschaf van een betere woon - werk motor
de TDM 850 uit 2000 aangeschaft

Maar...... motor heeft een stroomprobleempje, de accu is slecht, al is deze wel in mei vervangen. Als ik de accu oplaad, met de druppellader, start ie goed. Maar als ik een dag later de motor wil starten dan krijgt ie de startmotor niet meer rond, verlichting en claxon doen het wel. De motor trekt waarschijnlijk stiekem stroom van de accu als ie uit staat, ik heb begrepen dat een veel voorkomend probleem van motoren die ergens een "stroomlek" hebben dit waarschijnlijk de omvormer/gelijkrichter is .... Zijn hier kenners die mij wat tips kunnen geven of hier ervaring me hebben....
O ja, ik heb afgelopen weekend een lekker stuk gereden, en zag opeens dat de tellers helemaal op tilt gingen, de wijzers draaiden alle kanten op van links naar rechts en drie keer klokkie rond....????
Na een tijdje was het weer normaal..

Al met al een heerlijke motor om mee te rijden alleen heeft deze wat "bugs"
Iemand tips??
 
@j666st:
wacht er niet te lang mee, want je kunt met een kapotte spanningsregelaar zowel je accu als je CDI opblazen.
 
@j666st:
wacht er niet te lang mee, want je kunt met een kapotte spanningsregelaar zowel je accu als je CDI opblazen.


Ja ben ik ook bang voor, rij er ook niet mee. Risico dat ik hm op me werk niet meer aan krijg is me te groot. Moet gewoon werken, dus tikkie lopen.
En misschien mol ik ook wel de dynamo, enz....
Ff de waardes opzoeken en nog eens goed meten....

@Pieter, ik heb je ge-PB't.....
 
Een tijdje geleden heb ik ergens op internet een website gevonden waar de verschillen tussen de TDM900 waren uitgelicht. Helaas kan ik de website niet meer vinden -O- . Een van jullie bekend met waar ik die informatie kan vinden?

Alvast bedankt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan