Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Ik zou zeggen ga op zoek naar een italiaanse set koplampen, die hebben standaard dubbellicht, en ook de juiste reflectoren daarvoor. Mijn oude 3VD was een import italiaan daar had ik zelfs dubbel xenon in zitten. Ik de huidge 4TX heb ik naast de dimlicht Xenon de halogeen grootlicht lamp vervangen voor een 5000K LED lamp. resultaat: Geen groot licht meer maar wel 5000K dubbellicht zonder te verblinden.
 
Ik zou zeggen ga op zoek naar een italiaanse set koplampen, die hebben standaard dubbellicht, en ook de juiste reflectoren daarvoor. Mijn oude 3VD was een import italiaan daar had ik zelfs dubbel xenon in zitten. Ik de huidge 4TX heb ik naast de dimlicht Xenon de halogeen grootlicht lamp vervangen voor een 5000K LED lamp. resultaat: Geen groot licht meer maar wel 5000K dubbellicht zonder te verblinden.

Dank je voor de tip :) !
Maar eerst dat beestje maar weer eens wakker maken '( ....
Al startend naar huis "gereden" vandaag ;( ....
Weet iemand waar ik aan duidelijke informatie over de eerste versie (3VD) kan komen ?
Het gaat vooral om hoe de carburateurs werken,welke slangen waar allemaal gekoppeld zitten en zo :? ....
Heb zowat het idee,dat ik een hopeloos geval gekocht heb |( .
Oja,als we dan toch bezig zijn : zweren jullie bij het tanken van een bepaald type/merk benzine en zo ja,welke ?
 
Lijkt me tof Pieter :] ,maar met een niet/niet goed werkende TDM kom ik niet ver :') !
Eens kijken of de heren vandaag aanwezig zijn,om te hopen op een oplossing :Z .


Dan de motor maar op de kar meenemen, dan kunnen we er hier volgende week wel naar kijken. de meeste 3VD's krijgen we goed aan de loop!

groet,

Pieter
 
Dan de motor maar op de kar meenemen, dan kunnen we er hier volgende week wel naar kijken. de meeste 3VD's krijgen we goed aan de loop!

groet,

Pieter

Helaas geen auto met welvaartsangel eraan (ofwel,zo'n treksjaak) :N
Dus dat is ook nog geen optie ......
Maar de gegevens zullen doorgegeven worden,mochten ze hulp wensen,Pieter :Y .
Misschien een volgende keer,maar dan wel met een goed werkende TDM :] !
 
Wat te doen bij zadelpijn :/

Wat is jullie ervaring met een TDM zadel na +/-1.5 uur rijden?

Ik had reeds mijn zadel bij een stoffeerder liggen
maar deze zei dat het huidige schuim al redelijk hard was.

Een optie was om het schuim aan te spannen en vast te lijmen

of de schuimlaag iets dunner te maken...
 
@ Pieter H


Pieter ik heb een 2de hands powercommander 3 gekocht voor een TDM 900.

Nu heb ik een tunner uit Sleen gebeld en dat moest incl. inbouw , K&N filter en afstellen
+/- 400 euro kosten :X

Een andere tunner uit Roden € 275 incl. inbouw en afstellen met het huidige filter

Heb jij ervaring met de tunner uit Roden?

Alvast dank ;)
 
Klijnstra Winschoten kan goed PC 3 inregelen. Voor zadelpijn ff een TOP sellerie aanschaffen. Zondag proef zitten is mogenlijk Bij HPS
 
Wat te doen bij zadelpijn :/

Wat is jullie ervaring met een TDM zadel na +/-1.5 uur rijden?

Ik had reeds mijn zadel bij een stoffeerder liggen
maar deze zei dat het huidige schuim al redelijk hard was.

Een optie was om het schuim aan te spannen en vast te lijmen

of de schuimlaag iets dunner te maken...
1,5 uur is bij mij niet zo heel uitzonderlijk, en na die tijd heb ik echt nog geen last van zadelpijn... Wat wel scheelt is zorgen voor een goede, actieve zithouding. Ik merk direct als ik moe word dat ik wat ingezakter ga zitten. Dat heeft meteen gevolgen: last van mn rug en eerder zadelpijn. Gewoon regelmatig tegen jezelf zeggen dat je rechtop moet gaan zitten ;) Bij mij werkt dat althans!
 
Wat te doen bij zadelpijn :/

Wat is jullie ervaring met een TDM zadel na +/-1.5 uur rijden?

Ik had reeds mijn zadel bij een stoffeerder liggen
maar deze zei dat het huidige schuim al redelijk hard was.

Een optie was om het schuim aan te spannen en vast te lijmen

of de schuimlaag iets dunner te maken...

Ik had er bij m'n eerdere TDM'S ook last van, echter de huidige is een 2009 model en blijkbaar heeft meneer Yamaha de zadels toch flink verbeterd, want nu heb ik geen last meer *O*
 
@ Pieter H


Pieter ik heb een 2de hands powercommander 3 gekocht voor een TDM 900.

Nu heb ik een tunner uit Sleen gebeld en dat moest incl. inbouw , K&N filter en afstellen
+/- 400 euro kosten :X

Een andere tunner uit Roden € 275 incl. inbouw en afstellen met het huidige filter

Heb jij ervaring met de tunner uit Roden?

Alvast dank ;)
Ik weet niet hoe technisch je bent, maar inbouwen is een fluitje van een cent. Mijne laatst eruit gehaald om het verschil te ervaren, ik wist niet hoe snel ik hem weer terug moest plaatsen, wat een verschil!
Wel goed om dan ook de lambdasonde los te koppelen, dat is een wereld van verschil ;)
 
Eddy : van Stranger in a Strange land zou super zijn :P

De Eddy TDM (wel snel kijken):

Of zo:
032bv.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Pieter H


Pieter ik heb een 2de hands powercommander 3 gekocht voor een TDM 900.

Nu heb ik een tunner uit Sleen gebeld en dat moest incl. inbouw , K&N filter en afstellen
+/- 400 euro kosten :X

Een andere tunner uit Roden € 275 incl. inbouw en afstellen met het huidige filter

Heb jij ervaring met de tunner uit Roden?

Alvast dank ;)

Bij Peter in roden zit je op zich wel goed, hij is erg vakkundig en verduidelijkt graag zijn werk. Ik ken diverse personen die daar met hun motoren zijn geweest met erg goed resultaat (geen TDM maar ZX12r / XJR / FJR en VFR).
 
Ik heb daar verder geen ervaring, met Rob ben ik naar Klijnstra geweest. daar ook mijn witte 850 op de testbank gehad.
voor Powercommander heeft hij software waarmee hij uitgaande van de testgegevens van de testbank automatisch een mapping voor de PC3 kan maken.
dat zou dan optimaal moeten zijn!
bel hem eens en vraag naar prijzen en mogelijkheden.
erg nette zaak!

groet,

Pieter
 
Ik weet niet hoe technisch je bent, maar inbouwen is een fluitje van een cent. Mijne laatst eruit gehaald om het verschil te ervaren, ik wist niet hoe snel ik hem weer terug moest plaatsen, wat een verschil!
Wel goed om dan ook de lambdasonde los te koppelen, dat is een wereld van verschil ;)


@technisch -O-

Lambdasonde akkoord en er was nog iets met een of ander slangetje afknijpen of zo toch :?
 
Ik heb daar verder geen ervaring, met Rob ben ik naar Klijnstra geweest. daar ook mijn witte 850 op de testbank gehad.
voor Powercommander heeft hij software waarmee hij uitgaande van de testgegevens van de testbank automatisch een mapping voor de PC3 kan maken.
dat zou dan optimaal moeten zijn!
bel hem eens en vraag naar prijzen en mogelijkheden.
erg nette zaak!

groet,

Pieter
oke bel hem ook even
 
1,5 uur is bij mij niet zo heel uitzonderlijk, en na die tijd heb ik echt nog geen last van zadelpijn... Wat wel scheelt is zorgen voor een goede, actieve zithouding. Ik merk direct als ik moe word dat ik wat ingezakter ga zitten. Dat heeft meteen gevolgen: last van mn rug en eerder zadelpijn. Gewoon regelmatig tegen jezelf zeggen dat je rechtop moet gaan zitten ;) Bij mij werkt dat althans!
Kort om.. nog meer snelle bochten nemen :]
 
@technisch -O-

Lambdasonde akkoord en er was nog iets met een of ander slangetje afknijpen of zo toch :?

Het was maar een vraag :P
Slang afdoppen is ook een goeie, even de tank omhoog en dan zie je een slangetje lopen over de airbox, die mag ook dicht ja :Y
 
Wat te doen bij zadelpijn :/

Wat is jullie ervaring met een TDM zadel na +/-1.5 uur rijden?

Ik had reeds mijn zadel bij een stoffeerder liggen
maar deze zei dat het huidige schuim al redelijk hard was.

Een optie was om het schuim aan te spannen en vast te lijmen

of de schuimlaag iets dunner te maken...

Net vijf dagen Engeland (Yorkshire Dales en Lake District) gedaan. Zolang je maar lekker actief kunt rijden is het te doen, maar als je ook maar even achter een auto blijft hangen slaat de zadelpijn ook bij mij (rijdend op een 900 uit 2006) stevig toe. Lijkt me fijn om eens een 2009 zadel te proberen. De topsellerie zadels vind ik, sorry, spuuglelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan