Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

vorig jaar kosten de spanners nog geen 100 euro....
maar originele distributiekettingen zijn weer niet zo duur.. misschien ineens vervangen??
nou ja, als je de boel open hebt en je bent een ketting nodig en dan ook oliepompdekselpakking, ze liggen hier gewoon op voorraad!

groet,

Pieter
 
vorig jaar kosten de spanners nog geen 100 euro....
maar originele distributiekettingen zijn weer niet zo duur.. misschien ineens vervangen??
nou ja, als je de boel open hebt en je bent een ketting nodig en dan ook oliepompdekselpakking, ze liggen hier gewoon op voorraad!

groet,

Pieter
Zal het onthouden, ik heb voor nu alleen de spanner vervangen, dat is natuurlijk maar een klein klusje.
Helaas kon ik vandaag niet met de motor gaan dus geen echte testrit nog, maar in de garage was het getik in elk geval verdwenen..

Als ik weer kleppen ga stellen zal ik de ketting eens 'inspecteren'...
Wordt deze gewoon met een sluitschakel geleverd??

full
 
Laatst bewerkt:
nee, is een eindloze ketting, dus even oliepompjes demonteren en dan de ketting er van onderaf in trekken.

had je inderdaad nog een oud type spanner in je TDM?
 
nee, is een eindloze ketting, dus even oliepompjes demonteren en dan de ketting er van onderaf in trekken.

had je inderdaad nog een oud type spanner in je TDM?

Bedankt, ik zal vermoedelijk over een jaar de kleppen weer stellen bij (waarschijnlijk) rond de 90,000. Heb het laatst rond de 45k gedaan.
Volgend jaar met de kerstvakantie of zo denk ik. Dan zou ik de ketting mee kunnen nemen.

Ik had inderdaad een oud type spanner.. wat volgens mij ook niet gek is op een 2003'er.
De nieuwe zit, en .... wow!! *O* *O* als nieuw die motor!!! Loopt echt veel soepeler en stiller...
Heerlijk!!

Nu de eerste week van Januari de bestelde MPR4 / 4GT voor erop en ik ben klaar voor 2016 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hey Mensen, Dinsdag avond ben ik er achter gekomen dat waar de voor bochten en de collector op elkaar aan sluiten alles rot en door is op mijn 3vd. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een RVS systeem, van 2 naar 1 of 2 naar 2 die een beetje het zelfde formaat heeft als de originele dempers (ivm kofferrek) Heb even zitten kijken naar delkavic, maar dat is best wel prijzig nog.

Heeft iemand een idee waar je een goed maar niet al te dure set vandaan kan halen? of ervaringen met iets?

Ik hoor het graag!
 
Ik heb die van mij toen bij Pieter/HPS motoren laten vervangen. Kijk eerst maar eens of je de boel zelf los krijgt, die bochten zitten vaak muurvast.
Wat betreft kosten; volgens mij heb ik er toen iets van 200/250,- voor betaald?
 
Bekend euvel inderdaad. Voor een nieuw setje moet je denk ik toch wel ongeveer op 200 EU rekenen. Heb ze nog niet veel goedkoper gezien. En inderdaad: het loskrijgen van de oude bochten is vaak een uitdaging!
Bij mijn 4TX had ik mazzel: het rotten beperkte zich bij mij tot de tussendemper, en dat was dus simpel opgelost door de dempers te vervangen door een tweede hands setje van Laser.
 
Ik heb (bij Pieter/HPS) een 2dehands RVS bochten set gekocht en via marktplaats een 2dehands als nieuwe originele demper/collector set, was ook ongeveer 200/250 kwijt totaal. Online zoekend best veel leuke sets tegengekomen.
Wel zaten idd de bochten aan de cilinders heel erg vast, was een flink uur dremelen om ze los te krijgen.
Er staan 3 uitlaat posts op mn blog hier (ff scrollen) http://www.mcha.nl/tag/tdm850/

Zie ook bij Bolski http://www.uitlaatstore.nl/webshop/51887-yamaha-tdm-850
en ook hier: http://www.sandybikespares.co.uk/yamaha-tdm850-tdm-850-exhaust-system-2-2-new-545-p.asp

In mn zoektocht naar fonkelnieuw had ik nog t meeste oog voor Marving of Endy met E-keur. Alle jaartallen (1991-2001) zouden moeten passen.
 
Bedankt, ik zal vermoedelijk over een jaar de kleppen weer stellen bij (waarschijnlijk) rond de 90,000. Heb het laatst rond de 45k gedaan.
Volgend jaar met de kerstvakantie of zo denk ik. Dan zou ik de ketting mee kunnen nemen.

Ik had inderdaad een oud type spanner.. wat volgens mij ook niet gek is op een 2003'er.
De nieuwe zit, en .... wow!! *O* *O* als nieuw die motor!!! Loopt echt veel soepeler en stiller...
Heerlijk!!

Nu de eerste week van Januari de bestelde MPR4 / 4GT voor erop en ik ben klaar voor 2016 8-)
Zag dat je mpr3 advies kreeg in bandentopic. Mag ik je vragen waarom je keuze dan toch de 4GT is geworden?
 
Zag dat je mpr3 advies kreeg in bandentopic. Mag ik je vragen waarom je keuze dan toch de 4GT is geworden?

Omdat dat advies maar van 1 persoon kwam en de meeste 'bronnen' toch de 4 prefereren. Het verschil tussen de 4 en 4GT is kennelijk ook helemaal niet zo groot.

Persoonlijk geloof ik nogal in ontwikkeling en vooruitgang (ik werk tenslotte bij ASML :P ) dus ben er van overtuigd dat Michelin niet gek is en de 4 beter zal zijn dan de oudere 3...
Daarnaast denk ik dat bij banden goedkoop duurkoop is, meestal verdient kwaliteit zich terug.
We gaan het zien!
 
De MPR 4 is beter dan de de 3.
Voorband is beter koersstabiel , achter is de 4 minder gevoelig voor inrijden. De 3 had een reputatie (ingebouwde spijkermagneet)
 
De MPR 4 is beter dan de de 3.
Voorband is beter koersstabiel , achter is de 4 minder gevoelig voor inrijden. De 3 had een reputatie (ingebouwde spijkermagneet)
:^

De MPR3 is me op de TDM altijd zeer goed bevallen (>20000km/set)
De MPR4 op mijn Tracer bevalt kwa rijden misschien nog wel beter (nog geen20k weg, dus slijtage nog niet te beoordelen)

Spijker magneet herken ik dan weer niet, maar heb in inmiddels 105000km op 7 sets banden nog nooit lek gereden(afkloppen)
 
Laatst bewerkt:
Bij banden wel, bij vrouwen niet :+

lol hahaha

Dat nieuw beter is dan oud gaat bij banden vaak niet op.

dat ben ik niet met je eens.. sterker nog ik heb nog nooit gehad dat een opvolger slechter was dan de voorganger.
Alleen de Michelin Pilot Power "Pure" na de 2CT was niet zo'n succes maar die heb ik nooit gehad.

Maar zo te horen tevreden reacties over de MPR4. Dat sluit aan bij mijn 'research' en ook de test van MotoPlus natuurlijk.
 
De MPR 4 is beter dan de de 3.
Voorband is beter koersstabiel , achter is de 4 minder gevoelig voor inrijden. De 3 had een reputatie (ingebouwde spijkermagneet)

Dat van de spijker magneet kan ik helaas wel bevestigen . De 3 was mijn eerste michelin band. Wat een drama. Ik rij al jaren zo'n 25000 tot 30000 km per jaar, maar met deze band heb ik in 1 jaar meer lekke banden gehad dan in de 10 jaar ervoor , een keer zelfs 2 in een week
 
PP3 (Pilot Power) is een andere band dan de PR3 (Pilot Road)

Ik heb 2 jaar met drie stuks MPR3 gereden. In die periode 5 lekke banden waaronder 2 x tijdens één weekendje Ardennen. Rij nu al twee jaar met 2 stuks MPR4 zonder lekkage (afkloppen)
Ik rij sinds die tijd met een reparatiesetje in de tanktas.
 
Rij dan ook niet via de schroothandel. Mijn PP3 ooit eens een botje in gehad verder nooit lek

M'n werk is al 10 jaar op dezelfde plaats, dus ook al evenlang nagenoeg dezelfde route.
Nagenoeg nooit een lekke band, tot die Michelin... B| Inmiddels weer een jaar of 1,5 of 2 verder en geen platte pijp meer gehad :P
 
PP3 (Pilot Power) is een andere band dan de PR3 (Pilot Road)

Ik heb 2 jaar met drie stuks MPR3 gereden. In die periode 5 lekke banden waaronder 2 x tijdens één weekendje Ardennen. Rij nu al twee jaar met 2 stuks MPR4 zonder lekkage (afkloppen)
Ik rij sinds die tijd met een reparatiesetje in de tanktas.
Ik ook met de mpr3 paar jaar terug. de 4 niet en nu weer een achterband 3 ook niet. Afkloppen :+ Denk dat we alle spuijkers hebben geruimd nu _O-
 
Laatst bewerkt:
Na het eerste ritje in het duister met de TDM was het voor mij duidelijk.
Wat een drama !!!!

Xenon setje besteld en die kwam gisteren binnen. Vandaag in de TDM gebouwd en het verschil mag er wezen.

test. jup het werkt.
IMG_3466_zpsetuic0wt.jpg


mooi klein kastje
IMG_3469_zpsndekntxc.jpg


Zwevend opgehangen zodat die nog een beetje zijn warmte kwijt kan.
IMG_3472_zpsrsx4mclg.jpg


Originele dop past er met moeite op maar het zit.
IMG_3473_zps1t6q3d4m.jpg


*:) *:)
IMG_3474_zpsexfrofhp.jpg


Groot licht kan er net zo goed uit. :')
IMG_3478_zps6l07rmnl.jpg



Een verschil van dag en nacht al zeg ik het zelf :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan