Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Bij mijn TDM 850 zijn de voorvorkkeeringen aan de beurt. Ik kan geen beschrijving vinden van dit klusje. Heeft iemand een linkje? Het loshalen van de poten lukt wel, maar hoe krijg ik de keeringen er uit? Moet de hele poot uit elkaar?
 
Ha TDMers,
Vanaf vandaag ben ook ik eigenaar van een TDM en wel een 850 4tx uit `97. De vorige eigenaar lijkt de enige eigenaar te zijn geweest, daarvoor heeft ie een tijd bij een motorzaak gestaan. 36000 km op de klok, volledig superpole uitlaatsysteem eronder, dynojet kit erin, professioneel zwart gespoten en bestickerd. Topkoffer, tanktas en paddock stand erbij. Mooi compleet pakket dus! Wel is 't lampje in de koplamp stuk dus daar mag ik meteen mee gaan prutsen. Ook weinig feedback van de voorrem (knijp 'm bijna tegen 't stuur aan) dus dat zootje gaat ook "even" los en schoongemaakt worden. Daarna nieuwe vloeistof uiteraard.
Foto komt eraan! Krijg ik niet voor elkaar op m'n telefoon
 
Plaatje bij t praatje
1385357
 
Gisteren een proefrit gedaan op een tdm850 uit '98 die te koop stond. De motor heeft bijna een ton op de teller maar heeft 15k km geleden een nieuw/gereviseerd blok gekregen bij hps motoren volgens de verkoper. Wat rijdt die een stuk beter dan dat kleine gs500 die ik nu nog heb.

1385684
 
D'r zit ook al het nodige op. Andere remklauwen en remleidingen, remschijven, xenon verlichting (?), mooie uitlaat. Toppertje, en met dat nieuwe blok kan hij er weer prima tegenaan! Ik zou het doen.
 
Da
Gisteren een proefrit gedaan op een tdm850 uit '98 die te koop stond. De motor heeft bijna een ton op de teller maar heeft 15k km geleden een nieuw/gereviseerd blok gekregen bij hps motoren volgens de verkoper. Wat rijdt die een stuk beter dan dat kleine gs500 die ik nu nog heb.

Bekijk bijlage 1385684
Dat ziet er goed uit! Die zal ook een stuk beter remmen dan die van mij.

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen: h3 halogeen lampje van de koplamp ziet er nog prima uit. Waar kan het probleem nog meer liggen? Schakelaar al open gehad, contactjes zagen er nog prima uit.

Edit: groot licht doet 't wel. Seinen met groot licht werkt niet (in elke stand lichtschakelaar). Kleine lampje boven de koplamp werkt ook
 
Moet toch de schakelaar zijn. "Ziet er goed uit" is niet "ik heb het doorgemeten".
Helemaal eens. Had even geen multimeter bij de hand. Lampje gekocht om te testen (reserve is nooit verkeerd) en toen ik 'm erin deed werkte 't weer! Lampje was dus toch niet zo goed meer als ie eruit zag. Groot licht sein knopje werkt nog niet.
 
Bij deze laat ik mijn vorige week gekochte TDM 900 GT uit 2007 zien. Motor rijd heerlijk! De vorige eigenaar heeft hem 10 jaar gereden en is er zeer zuinig op geweest. Hij ziet er als nieuw uit. Geen krasje!
 

Bijlagen

  • 89C37E6E-DD61-46E8-ADD5-505B0A702FBE.jpeg
    89C37E6E-DD61-46E8-ADD5-505B0A702FBE.jpeg
    406,2 KB · Weergaven: 14
  • 38B98380-6B80-4D97-84CF-6C77779067DD.jpeg
    38B98380-6B80-4D97-84CF-6C77779067DD.jpeg
    350,9 KB · Weergaven: 14
  • 9E582313-1422-4291-8792-5E13C8092186.jpeg
    9E582313-1422-4291-8792-5E13C8092186.jpeg
    245,4 KB · Weergaven: 16
Vanmiddag rode reflecterende wiel stickers geplakt. Viel niet mee met de wielen nog gemonteerd. Maar ik ben tevreden met het resultaat!
 

Bijlagen

  • C13508D0-7FC1-4C1A-8745-AAA6FEACE3CE.jpeg
    C13508D0-7FC1-4C1A-8745-AAA6FEACE3CE.jpeg
    193,5 KB · Weergaven: 13
  • 5273A108-3CCC-4FAE-9368-FCA384098672.jpeg
    5273A108-3CCC-4FAE-9368-FCA384098672.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 10
  • 790AC635-CC80-4201-ABAD-CBBF5FE3259F.jpeg
    790AC635-CC80-4201-ABAD-CBBF5FE3259F.jpeg
    305 KB · Weergaven: 13
Hi all, na ruim 7 jaar TDM te hebben gereden heb ik 'm zojuist te koop gezet.
Tijdje geleden nog bij Pieter H een engine swap gedaan.
Verder op machine en zeer compleet.
Interesse? check m'n verkooptopic.
 
Hi all, na ruim 7 jaar TDM te hebben gereden heb ik 'm zojuist te koop gezet.
Tijdje geleden nog bij Pieter H een engine swap gedaan.
Verder op machine en zeer compleet.
Interesse? check m'n verkooptopic.
Gezien en gereageerd ;)

Vraagje over ruitje van de 4tx:
De turbulentie komt bij mij precies in m'n hals/tegen m'n kin wat een naar klapperend geluid veroorzaakt in/tegen m'n helm. Ik ben 1,90m met lange rug. Iemand met ongeveer dezelfde lengte, of die deze turbulentie ook kent, die dit opgelost heeft? En zo ja, welk ruitje/spoiler is geschikt? Of ruitje afzagen?
 
Vraagje over ruitje van de 4tx:
De turbulentie komt bij mij precies in m'n hals/tegen m'n kin wat een naar klapperend geluid veroorzaakt in/tegen m'n helm. Ik ben 1,90m met lange rug. Iemand met ongeveer dezelfde lengte, of die deze turbulentie ook kent, die dit opgelost heeft? En zo ja, welk ruitje/spoiler is geschikt? Of ruitje afzagen?

Of iemand enigszins in de buurt van Delft met een verhoogd ruitje op z'n 4tx waarop ik even proef mag rijden?
 
De perfecte ruit bestaat niet. Ik heb jarenlang met een ingekort exemplaar gereden, waar ik heel tevreden over was. Nu heb ik voor langere ritten een hoge ruit met spoiler. Ik heb nu weinig last van wind/turbulentie, maar wel een lage brom in de oren, die alleen met de gele 3M oordoppen te onderdrukken is.

Het is gewoon een kwestie van proberen, en ruiten zijn ook tweedehands te krijgen.
Er zijn ook bedrijven waar je mag proefrijden met een ruit. (https://www.mdi-online.nl)
 
De perfecte ruit bestaat niet. Ik heb jarenlang met een ingekort exemplaar gereden, waar ik heel tevreden over was. Nu heb ik voor langere ritten een hoge ruit met spoiler. Ik heb nu weinig last van wind/turbulentie, maar wel een lage brom in de oren, die alleen met de gele 3M oordoppen te onderdrukken is.

Het is gewoon een kwestie van proberen, en ruiten zijn ook tweedehands te krijgen.
Er zijn ook bedrijven waar je mag proefrijden met een ruit. (https://www.mdi-online.nl)
Dank. Ook voor MDI, die kende ik niet. Helaas wel een heel stuk van mij vandaan...

"Het is een kwestie van proberen". Maar ik ga niet 3x een ruit van ong 100 e kopen om bij de 4e te ontdekken dat die goed is. Vandaar de vraag naar ervaringen en of ik een keer kan proefrijden op iemands 4tx met hoge ruit ;)

Welke hoge ruit heb jij?
 
Laatst bewerkt:
Wat voor mij werkt, kan voor jou absoluut onacceptabel zijn. Ik kocht die van mij tweedehands voor €30,- bij Boonstra. Geen idee wat het is, maar het lijkt op een hoge ruit van MDI, maar dan zonder de flip-up. (Vervangingsruit touring/ flip up - MDI Online). Er zit een instelbare spoiler uit China op.

Delft-Ravenstein is slechts anderhalf uur, en nog een mooie rit ook.
 
Ik heb me al voorgesteld in het nieuwe gebruikersdeel, maar hier ook maar even..
Mijn naam is Chris, ik lees al heel lang mee in dit topic en heb besloten ook maar eens forummember te worden.
Ik rijd al TDM's sinds 1993, en heb alle type's gereden. Nu terug bij m'n grote passie, de 3VD. Plaatje staat hieronder.
grt,
Chris
2016-04-13 14.29.50.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan