Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

20200724_172705.jpg
Gelukt!! *D*D
Hij rijd echt heelijk, ik ga wel die luchtinlaat mod doen, dat over bokkig rond 4000 toeren klopt inderdaad.
 
Mooi, proficat! In de beste kleur ook ;) Ga je vast veel plezier mee beleven.

Ik ben met de mijne net terug van een weekje weg en ben daarbij door de 100.000km gegaan. 2,5 jaar geleden gekocht met 47.000 en hij krijg eigenlijk alleen het basale onderhoud. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Vooruit, soms wat bokkig (ondanks mod) en het gas kan wat aan/uit zijn, maar toch een hele fijne motor.
 
Laatst bewerkt:
greetings, ik wurm mijzelf ook even hiertussen.
Ben momenteel in de markt voor een 850, heb er 1 op het oog.
'99 /42xxx met nieuw rubber en al zijn onderhoud gehad inc kleppen op 40k
zal tzt wel een foto plaatsen, want is nog niet rond allemaal.
nu ga ik eerst in mijn vrije uurtjes de TDM topics van het net afstruinen.
 
@ Blues... Als het een '99 is moet ie een electronisch dashbord hebben. Ik rijd zelf oa een '99, de fijnst rijdende TDM 850!
Dus als het ff kan... doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Mooie motor, best wel aan de prijs. Zit wel veel op een aan, dat kan een mens over de streep trekken. Het is overigens een model 1998, vermoedelijk in 1999 op kenteken gezet. De 1999 heeft een elektrische benzinepomp en benzinemeter, electronisch dashboard, alarmlichten, andere carbs ,versnelling is gewijzigd...
Best wel veel veranderingen t.o.v. model 1998.
 
heb wat met de eigenaar geappt en hij schijnt er goed voor gezorgd te hebben, ik ga daar heen en als hij goed klinkt en rijd, koop ik hem misschien wel.
wat de elektra betreft, wat er niet op zit, kan ook niet kapot :)
 
Wie weet welke zijkofferbeugels dit zijn? Ik ben opzoek naar een kofferrek waarbij ik de knipperlichten op de originele plaats kunnen blijven (naast kentekenplaat). Iemand tips?
 

Bijlagen

  • 55B5679D-4CE5-46D7-8B56-5BF2C72E1396.png
    55B5679D-4CE5-46D7-8B56-5BF2C72E1396.png
    969,4 KB · Weergaven: 12
Wie weet welke zijkofferbeugels dit zijn? Ik ben opzoek naar een kofferrek waarbij ik de knipperlichten op de originele plaats kunnen blijven (naast kentekenplaat). Iemand tips?

Ik weet niet waar die voor geschikt zijn maar ik heb een Krauser kofferset. Makkelijk te monteren en te gebruiken met de knippers op de originele plek.
IMG_20200726_1223071.jpg IMG_20200702_1551501.jpg
 
Wie weet welke zijkofferbeugels dit zijn? Ik ben opzoek naar een kofferrek waarbij ik de knipperlichten op de originele plaats kunnen blijven (naast kentekenplaat). Iemand tips?
Dat is zo te zien een Hebco&Becker kofferrek. Maar daarvoor moet je wel degelijk de knippers verplaatsen. Op de TDM van de foto zitten helemaal geen knippers en de beugels daarvoor lijken van het rek afgezaagd te zijn.
 
Lijkt idd wel Hepco.. De knipper is te zien op het achterspatbord, en dat is denk ik ook de bedoeling. Zo te zien wel een kleinere knipper, mogelijk een led exemplaar. Hepco koffersets zijn oa te koop bij Louis.de / nl
 
Lijkt idd wel Hepco.. De knipper is te zien op het achterspatbord, en dat is denk ik ook de bedoeling. Zo te zien wel een kleinere knipper, mogelijk een led exemplaar. Hepco koffersets zijn oa te koop bij Louis.de / nl
Je hebt gelijk, daar zitten ze.

H&B wordt geïmporteerd door M.D.I. en is dus ook bij Nederlandse dealers te koop.
 
Voor de 850 of de 900? Onder mijn 850 had ik een bok van SW Motech. Zat perfect, in combinatie met de originele uitlaat en een set Laser Prostocks. Met de 2-in-2 Dominator uitlaten paste het niet. Vaak zit een 2-in-1 aan de rechterkant, en de haak van de middenbok aan de linkerkant, dus dan zou het in theorie vaak goed moeten gaan. Het blijft een kwestie van passen...
 
Voor de 850 of de 900? Onder mijn 850 had ik een bok van SW Motech. Zat perfect, in combinatie met de originele uitlaat en een set Laser Prostocks. Met de 2-in-2 Dominator uitlaten paste het niet. Vaak zit een 2-in-1 aan de rechterkant, en de haak van de middenbok aan de linkerkant, dus dan zou het in theorie vaak goed moeten gaan. Het blijft een kwestie van passen...
Het is voor een 900... ik zag deze op internet:
Volgens mij kan er niet veel mis aan gaan...
 
Ik heb zelf SW Motech op m'n 900 en die werkt al 2,5 jaar prima. Ik heb de standaard uitlaat, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik heb ook naar die Motea gekeken omdat die goedkoper was, maar omdat er niets over te vinden was (geen reviews) heb ik toch de SW Motech gekocht voor de zekerheid. Maar wie weet is die Motea ook gewoon goed. Bij Louis hebben ze weleens een actie waarbij je €50 korting krijgt bij besteding van €249. Als je dan die SW Motech bok met wat olie en filtertjes koopt heb je die bok dan op zich voor een mooi prijsje.
 
Hey TDM rijders!

Ik had een vraag over de TDM's nu ik al een ruimere tijd aan t kijken ben voor een eerste motor (morgen AVD examen). Ben ik er wel uit dat de TDM wel in mijn favorieten staat. mooie fiets, hoog, oogt nog steeds modern (vind ik) en kan op alle fronten mee (sportief, touren, dagelijks etc).

Alleen zie ik op o.a MP heel wat voorbij komen, nu twijfel ik dus enorm tussen een 850 4tx (met de digitale teller) of een 900. Qua uiterlijk, in grove lijnen behoorlijk gelijk aan elkaar. Motorisch net even wat anders.
De 900 een nieuwere versie en verbeterde versie dat snap ik, maar zit er heel erg veel verschil in?

Als het verschil namelijk enorm is, tast ik wat dieper in de buidel en ga ik gewoon voor de 900.
Maar als een 850 4tx ook soepel rijd, stuurt en remt. Ga ik prijs-technisch gezien liever voor een 850 4tx. Dan is er ook nog wat geld over voor evt modificaties en/of reparaties.

En qua prestaties? Ik geloof dat de 900 wel een hogere topsnelheid heeft (maar die ga ik voorlopig toch niet niet rijden). Maar gaat de 850 net zo goed mee in t hedendaagse verkeer?

Ik hoorde wel dat t beide echt oer-betrouwbare motoren zijn, en op t hogere olie verbruik van de 850 na. er niks specifieks mis mee is met zowel de 850 4tx of de 900.
 
Dat is volgens mij ook zo. Een ander belangrijk verschil is dat de 900 injectie is en de 850 carburateur. Naar de 850 zou je in dat geval wat meer omkijken hebben. Ik heb alleen een 900 en van wat ik lees is is die op een aantal punten wat verfijnder, maar niet schokkend. Afgezien van het olieverbruik heeft de 900 een zesde versnelling en zou die wat beter remmen en minder verbruiken.
 
Ik heb zelf de laatste 4TX, een vriend van me een wat oudere 900. De 900 heeft meer vermogen en het blok loopt soepeler. Het extra vermogen is niet nodig, de 850 is gewoon snel in het NLse verkeer. Neemt niet weg dat ik veel vol gas rij, dat is ook de lol van een motor met 100pk of minder. Ik vind meer vermogen desondanks altijd fijn en houd van een soepele motorloop, vind de 900 daarom een stuk fijner rijden. Daarnaast verbruikt mijn motor ongeveer een liter olie (vaak nog iets meer) per 1000km. Dit is een bekend probleem bij de 850's, dit is bij de 900 helemaal opgelost.

Kort antwoord: als ik het over mocht doen had ik de 900 gekocht.
 
In mijn ogen komt je met een 850 niks te kort als beginners motor. Rijdt heerlijk voldoende koppel en voldoende vermogen.
 
@ Paul die Motea centre stand is in de aanbieding... lijkt mij een mooie prijs...Als je een bochtenkoning bent kan het zijn dat je de middenbok aan de grond rijdt. Het is wel lekker makkelijk bij ketting smeren. :-)
@ M150..
Ik heb 2 TDm's staan, een 1991 met het 360 graden blok en een 1999 met 270 graden blok. In het verleden heb ik ook 2 TDM's 900 gereden.
De allerfijnste vind ik de 1999, de laatste generatie 4TX. Uiteraard aanpassingen gedaan qua vering, remmen en uitlaat maar de kroon is voor mij het blok. Vind em heerlijk soepel, vermogen zat, zeker voor NL .Wel moet je bij de 850 idd de olie goed in de gaten houden, er zijn heel wat blokken op gesneuveld. Toch,voor mij zou het een no brainer zijn, altijd de 4TX laatste generatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
De allerfijnste vind ik de 1999, de laatste generatie 4TX. Uiteraard aanpassingen gedaan qua vering, remmen en uitlaat maar de kroon is voor mij het blok. Vind em heerlijk soepel, vermogen zat, zeker voor NL .Wel moet je bij de 850 idd de olie goed in de gaten houden, er zijn heel wat blokken op gesneuveld. Toch,voor mij zou het een no brainer zijn, altijd de 4TX laatste generatie.
Heb ik blijkbaar de goede versie uitgekozen :) nog een kleine 2 wkn pffff
 
Blues... Ik meen dat je een grijs/zwarte op het oog hebt met 42000 km op de klok. Als ik dat goed heb moet ik je teleurstellen. Die motor is een 1998 model en rijdt toch behoorlijk anders dan een 1999. Zijn ook best wel veel verschillen tussen de 1e generatie 4TX en de 2e generatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTW
Terug
Bovenaan Onderaan