Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Klopt helemaal. Modificatie B want alles lag er toch af en open.
Heb het alleen nog niet kunnen uitproberen want het weer werd zienderogen slechter en kouder.
"Heeft onlangs, 1200 km geleden, grote beurt gehad" werd me verteld bij aankoop. Niet dus.. luchtfilter was behoorlijk goor en de rest van de schroeven/bouten die nodig zijn om een grote beurt te kunnen geven zijn onaangetast/niet los geweest.
Er zit wel verse olie (+ oliefilter?) in het blok dus denk dat het een kleine beurt geweest is maar wel met ketting/tandwielenset en banden.
 
Net even wezen rijden met de prototype handkap van eigen makelei en de modificatie.
Heb toch echt wel het idee dat de motor van onderuit beter trekt en minder 'stampt'.
Maar goed.. het waren pas de eerste 150 km op deze motor die ook heel anders rijdt/bereden dient te worden dan een XJ.
 
Net even wezen rijden met de prototype handkap van eigen makelei en de modificatie.
Heb toch echt wel het idee dat de motor van onderuit beter trekt en minder 'stampt'.
Maar goed.. het waren pas de eerste 150 km op deze motor die ook heel anders rijdt/bereden dient te worden dan een XJ.
Ben benieuwd wat je gemaakt hebt, heb je een fototje? Ikzelf zit aan sw-motech kobra handkappen te denken
maar wil eigenlijk iets met een 2 punts bevestiging op mijn standaard tdm900 stuur.
 
Pff, laatste tank was bij mij zelfs 1 op 16. Originele kettingset erop gezet met een langere vertanding dan voorheen. Moet nu nog meer vol gas rijden om een beetje een vlot motorgevoel te houden. Ach ja, het is gelukkig maar een hobby!
 
Laatst bewerkt:
Denk zo rond de 1 op 20.. heb nog niet hoeven tanken dus kweet het nog niet.
Het apparaat wil goed vooruit en toeren draaien.
Nu wachten op de risers want de zitpositie is nog niet je van het, net als de voorvork qua demping/vering.
Maar gaat goed komen.
 
Welke olie gebruiken jullie voor de TDM?
Ben zelf met mn yamaha's altijd gecharmeerd geweest van motul 5100 halfsyntheet.
Weet niet wat er nu in zit behalve dat het rode olie is. Castrol?
Kleppenstellen; hier nog tips voor als in welke zaak is aan te bevelen in NH?
 
Welke olie gebruiken jullie voor de TDM?
Ben zelf met mn yamaha's altijd gecharmeerd geweest van motul 5100 halfsyntheet.
Weet niet wat er nu in zit behalve dat het rode olie is. Castrol?
Kleppenstellen; hier nog tips voor als in welke zaak is aan te bevelen in NH?
10w40, deel-synthetisch van Louis. Ik gebruik deze olie al zeker een jaar of 10. Tot volle tevredenheid.

Kleppen stellen? Mwoah, ik zou eerst zelf maar eens kleppen controleren. Er is niet zo vaak wat te stellen...
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ok, bedankt voor je info.
Kleppen; is een beste klus zag ik; nokkenassen eruit enzo dat ga ik niet zelf buiten voor het huis doen..lol.
Motor staat nu op 37k en bij 40k aan de beurt las ik. Ik kan ze horen tikken maar dat vind ik niet erg, liever tikkend dan niets horend.
Olie; vanwege een opmerking dat het geen grasmaaier is dus volsyntheet erin.
Yamaha doet daar vrij luchtig over, als de specs maar kloppen.
 
Welke olie gebruiken jullie voor de TDM?
Ben zelf met mn yamaha's altijd gecharmeerd geweest van motul 5100 halfsyntheet.
Weet niet wat er nu in zit behalve dat het rode olie is. Castrol?
Kleppenstellen; hier nog tips voor als in welke zaak is aan te bevelen in NH?
Putoline Sport 4 en voor mijn onderhoud ga ik altijd naar Friesland (vanuit Zwolle), naar HPS motoren, dé TDM-specialist van heel Nederland. Vanuit Noord Holland over de Afsluitdijk moet dat toch ook te doen zijn :)
 
HPS heb ik voorbij zien komen ja maar om je kleppen te laten stellen moet een motor helemaal afgekoeld zijn.
Hoe doe je dat dan, blijf je ergens overnachten?
 
Bedankt voor de info :)
Ander vraagje; bezit de tdm een kontaktgestuurde vrije stroomstekker oid?
Bij mn vorige motoren was dat geen probleem maar mss zie ik nu iets niet/over het hoofd.
 
Bedankt voor de info :)
Ander vraagje; bezit de tdm een kontaktgestuurde vrije stroomstekker oid?
Bij mn vorige motoren was dat geen probleem maar mss zie ik nu iets niet/over het hoofd.
Ik heb bij mijn TDM900 geen kontaktgestuurde vrije stroomstekker kunnen ontdekken. Ik heb er daarom maar 1 zelf gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Vanaf welke draad/stekker ben je begonnen?
Plus en min direct vanaf de accu naar relais. Relais zit geklemd onder rubber band die de accu op zijn plaats houdt. Geschakelde plus naar relais vanaf startrelais (dunnere rood/witte draad). Vanaf relais dan een geschakelde plusdraad naar de gewenste bestemming (handvatverwarming, telefoonvoeding, navigatie, noem het maar op).
 
Ok, no problem.
Zat zelf ook al aan relaisgestuurde verbinding te denken want dat deed ik ook bij mn andere motoren maar voor hetzelfde geld
was er iets al standaard aanwezig.
Dankje :)
 
HPS heb ik voorbij zien komen ja maar om je kleppen te laten stellen moet een motor helemaal afgekoeld zijn.
Hoe doe je dat dan, blijf je ergens overnachten?
Klopt, Pieter heeft altijd wel een leenmotor. En anders lekker buiten in het zonnetje zitten met een kopje koffie, met een uurtje is die motor wel afgekoeld :)
 
Ik heb bij mijn TDM900 geen kontaktgestuurde vrije stroomstekker kunnen ontdekken. Ik heb er daarom maar 1 zelf gemaakt.
De TDM 900 heeft onder het zadel een aansluiting zitten voor een alarmsysteem. Hier zit een geschakelde 12V op. Meer info te vinden op Inside the TDM by JBX / Alarm connectors
Ik heb daar de spanning voor de TomTom vandaan gehaald, kwestie van de juiste pinnetjes halen bij de automaterialenzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan