Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

da's gek want ik zie ze wel :-) (1vd plaatjes weer toegevoegd via andere manier)
 

Bijlagen

  • Capture1.JPG
    Capture1.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 36
Kan iemand mij vertellen wat de dikte is van de bouten van de stuurklemmen, waar ze door de kroonplaat gaan? en Evt de lengte van het deel wat door de kroonplaat gaat?

Inked1dp9-afaaf740fee8e58a3883fa8aeec5a5c1_LI.jpg
 
TDM 850 1999
Ik wil een geschakelde + draad aansluiten op de achterkant van mijn zekering kast, weet iemand hoe je die ijzeren strip eruit krijgt?

Je ziet dat er nog aansluitingen vrij zijn, ik wil die een beetje open buigen een draad/stekker erin schuiven ,en weer dicht drukken.
Leek mij de netste manier, hoef ik tenminste niet in mijn kabels te knippen.
 
Meestal worden de metalen delen in zo'n stekker op z'n plaats gehouden met kunstof nokjes die voorkomen dat het metalen deel eruit komt. Wanneer je die nokjes weet te vinden, dan kun je die met een klein puntig iets indrukken en komt het metalen deel eruit. Dan kun je deze eventueel modificeren. Klinkt een beetje cryptisch misschien, maar misschien zegt dit plaatje meer:
DSC_9901.JPG
En dan zal in deze situatie de bovenste afbeelding het meest van toepassing zijn. Of kijk deze:
 
Dat gaat over draadjes eruit halen, dat kan ik natuurlijk ook proberen ,maar wil vooral het ijzeren plaatje eruit krijgen en niet een enkel draadje
 
Hehe het is gelukt
Nu kan ik hier een draad in zetten ,en weer terug in het blokschuiven.

Zaten inderdaat borg nokjes in de stekker.
Die borgpalletjes in het midden die moet je 1 voor 1 naar beneden duwen, dan krijg je het plaatje eruit.
 
Het staat hier vast al ergens in het topic maar kan het met de zoek functie/google niet vinden en met instructieboekje kom ik er ook niet uit. Wil vrijdag olie verversen voor mijn TDM 900 uit 2004 en heb oliefilter bij motorzaak (een voormalig dealer) gehaald, geen olie gekocht want was op de TDM. Verkoper gaf aan dat ik echt wel semi synthetische olie moet gebruiken en geen full synthetische olie. Met instructieboekje kom ik niet verder dan SAE standaard en geen toegevoegde additieven maar verder hier niks over vinden. Wat is de beste olie voor een TDM?
 
De verkoper van mijn TDM (2006) zei; alleen volsynth gebruiken en een andere dealer nee niet doen!
Rij nu met motul5100 en die bevalt uitstekend als in perfekt schakelen, geen rare koppelingsgeluiden en verbruik nihil/nix.
Nu is dit mn 1e TDM dus heel veel kan ik daar niet over melden behalve dan dat bij navraag bij de originele verkoopzaak dat er altijd halfsytheet ingezeten heeft want hadden deze motor in het onderhoudssysteem staan.
 
Ik weet van veel rijders dat ze goede ervaringen hebben met Putoline Sport 4. Dat is een semi-syntheet. Waar je vooral op moet letten zijn de API codes. Omdat de TDM een natte koppeling heeft wil je niet hoger dan API SJ, omdat anders je koppeling gaat slippen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan