Yamaha TDM 850 : Versnelling en rijwind

  • Onderwerp starter Anoniempje222
  • Startdatum
A

Anoniempje222

Guest
Dag mensen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Yamaha TDM 850 uit 1994. Vanaf het moment dat ik een proefrit ging maken was ik meteen verkocht. Veel power in de motor en je kan er ook lekker mee sturen. Kort samengevat: het rijd heerlijk.

Na enkele ritjes ben ik toch tegen een tweetal zaken aangelopen waar ik wat advies in over wil winnen. Mogelijk dat jullie me kunnen helpen.

1. Versnellingen
Als ik van zijn 2de versnelling naar de 3de versnelling ga dan "klappert" deze nogal. Ik weet dat het een bekend fenomeen is bij de TDM's maar is hier nog iets aan te doen? Van zijn 3 naar zijn 4 en vervolgens 5 verloopt echt feilloos. Als een warm mes door een pakje boter. Het is niet echt storend maar als ik het vergelijk met de overige versnellingen vraag ik me wel af of er niet iets aan gedaan kan worden.

2. Rijwind
Zoals ook dit fenomeen bekend is bij de TDM's ondervind ik nogal veel last van de rijwind als ik 100+ rijd. De wind slaat precies over het windschermpje heen en vervolgens tegen mijn helm. Voor korte ritjes is dit wel te doen maar als het dadelijk met mooi weer langere ritten worden kan ik me voorstellen dat dit heel irritant is. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?

Voordat ik de TDM aanschafte heb ik er veel over gelezen. Ik weet dan ook dat het bekende fenomenen zijn maar ik ben vooral nieuwsgierig naar jullie oplossingen / adviezen!!! Ik ben verder niet al te technisch :P

Groeten en hopelijk wordt het snel mooi weer! :]

Pieruh
 
Goeie keus, fijne motoren die TDM's. :Y Ik heb zelf een 900, en die schakeld prima, maar het beste bij wat hogere toerentallen. Ook spelen met de koppeling kan wat schelen.
Windgeruis, tja, mijne heeft het standaart lage ruitje, maar er zijn ik weet niet hoeveel pagina's over geschreven, al eens op de TDM clubsite gekeken?
Succes! :W
 
Goeie keus, fijne motoren die TDM's. :Y Ik heb zelf een 900, en die schakeld prima, maar het beste bij wat hogere toerentallen. Ook spelen met de koppeling kan wat schelen.
Windgeruis, tja, mijne heeft het standaart lage ruitje, maar er zijn ik weet niet hoeveel pagina's over geschreven, al eens op de TDM clubsite gekeken?
Succes! :W
link?
of googelen :o
 
Oeps, sorry, vergeten! -O-
www.tdm-trx.nl is de officiele club. Je moet echter wel lid worden om alles te kunnen
zien, da's wel een beetje jammer. B|
 
Goeie keus, fijne motoren die TDM's. :Y Ik heb zelf een 900, en die schakeld prima, maar het beste bij wat hogere toerentallen. Ook spelen met de koppeling kan wat schelen.
Windgeruis, tja, mijne heeft het standaart lage ruitje, maar er zijn ik weet niet hoeveel pagina's over geschreven, al eens op de TDM clubsite gekeken?
Succes! :W

Met een hoger toerental schakelt hij inderdaad beter naar zijn 3. Ik weet dat er her en der wat geschreven is omtrent de winruitjes maar mogelijk dat iemand een concrete samenvatting heeft.

En ik ga zeker eens op die website kijken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan