yamaha thunderace diesel getankt

Daar zou ik ook mee beginnen. Flesje carburateur-reiniger er in tyfen om als emulgator te dienen, en je bent misschien al klaar!Diesel ontbrand juist moeilijker dan benzine. De reden waarom diesel niet in benzinemotoren werkt is omdat de compressieverhouding te laag is.

Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat je motor er van gaat pingelen, zelf gehad met vervuilde benzine in mijn toenmalige amerikaanse voiture met lage compressie..
Diesel ontbrand juist makkelijker vanzelf, door omgevings(compressie)warmte. Voor benzine heb je een vonk nodig.
 
Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat je motor er van gaat pingelen, zelf gehad met vervuilde benzine in mijn toenmalige amerikaanse voiture met lage compressie..
Diesel ontbrand juist makkelijker vanzelf, door omgevings(compressie)warmte. Voor benzine heb je een vonk nodig.
Diesel ontbrand pas bij ongeveer 350 graden.
Ik vraag me af of de compressie van een benzinemotor hoog genoeg om hier voor te zorgen.
 
echt waar?



:$ :X


ik heb het ook eens gehad dat ik tijdens de tankbeurt [zat nog geruime hoeveelheid benzine in de tank] ineens in de gaten kreeg dat ik diesel aan het tanken was. :') :/ er zat de helft in denk ik.


wat deed ik? daarna volgooien met gewone benzine en vervolgens zoveel mogelijk bij elk tankstation na een kilometer of 20 die ik tegenkwam ff benzine bijgevuld.



nooit wat van gemerkt, liep nog steeds als een naaimachine. :Y ;)
ohja, helemaal noppes vervangen.



[fiets is een gsxr met carbs. ]

Heb ik ook gehad met een RD500 2takt,bij de BP met m,n slaperige kop diesel getankt,
ik vond de kleur al zo vreemd,en ook de rekening was goedkoper dan normaal _O- ,
toen ging er pas een lampje branden dat het diesel was :$ ,geprobeert te starten
en het orgel liep er nog op ook ,wel hing er een enorme mistbank achter de motor en
moest ik hem boven de 7000 toeren houden ,thuis gekomen alles afgetapt en verse
benzine gehaald en gaan rijden,de motor heeft nog een paar 100 km flink gerookt,
maar liep wel weer normaal en heb niks schoon hoeven te maken *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan