Yamaha thunderace slaat niet aan

Kayke

Rookie
5 dec 2020
18
2
Hallo,

ik heb een vraagje over mijn thunderace als hij een nacht heeft gestaan is hij gewoon niet meer aan de praat te krijgen. Maar als
Hij even heeft gelopen start hij super en rijdt verder prima.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Het volgende heb ik al gedaan:
- bougies vervangen van een speling van 0,7 wat wordt voorgeschreven.
- tank volledig gespoeld en de leidingen vernieuwd.
- Carbs zijn volledig schoongemaakt en co schroeven staan op 3 slagen uit zoals word voorgeschreven.
- lucht filter vernieuwd.
- exup klep gecontroleerd op werking

-bobines doorgemeten krijg ik een 3 ohm waarde dat zou voldoende moeten zijn ?

bougies vonken ook
En zijn ook nat en de kleur gaat richting
Het bruine dus dat zou goed moeten zijn.
Hij gebruikt wel de nodige olie zou het daarmee te maken kunnen hebben ?

hebben jullie een idee waar ik dit verder in kan gaan zoeken ?
 
Volledig schoon is voor mij volledig schoon, ook mijn idee is om te laten nbevestigen dat het echt zo is omdat ikzelf donders goed weet dat een schoonmaakbeurt maar half goed gebeurt en dat er echt wel wat bij komt kijken.
Maarja, als het zo gezegd wordt...
Clank is blind en kan daardoor niet lezen.

Misschien dan nog wel de vraag hoe het spul is schoongemaakt. Er komen vaak zat topics langs van mensen die er wat remmenreiniger overheen laten gaan en klaar.
We mogen ervan uitgaan dat de carbs schoon zijn deze zijn helemaal uitelkaar geweest en in een speciale bak met speciaal spul volledig gereinigd ook zijn de o-rubbers vernieuwd
 
We mogen ervan uitgaan dat de carbs schoon zijn deze zijn helemaal uitelkaar geweest en in een speciale bak met speciaal spul volledig gereinigd ook zijn de o-rubbers vernieuwd
Onder de veranderstelling dat je met een speciale bak een ultrasoonreiniger bedoeld, ga ik wel mee in de aanname dat het schoon is.
 
Daar ga je dan wel aan denken, na dir jumpstart...
Wat voor type accu zit er in? Wat is de spanning tijdens het starten?

zie foto, de spanning zal ik even moeten meten maar dat zal woensdag worden. Maar heb de accu net even aan de tester gehangen met 200cca wat deze accu blijkbaar moet hebben en geeft de melding good Battery maar ik zal hem na meten als ik koud start.maar ik vind wel dat deze snel weer vol is met laden
 

Bijlagen

  • 075C2F27-E8A2-4A23-B28D-D1BF30E1A09C.jpeg
    075C2F27-E8A2-4A23-B28D-D1BF30E1A09C.jpeg
    119 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
zie foto, de spanning zal ik even moeten meten maar dat zal woensdag worden. Maar heb de accu net even aan de tester gehangen met 200cca wat deze accu blijkbaar moet hebben en geeft de melding good Battery maar ik zal hem na meten als ik koud start.maar ik vind wel dat deze snel weer vol is met laden
Meet de spanning eens met een volt/multimeter tijdens het draaien van de startmotor. Met het wat koudere weer van de afgelopen weken hebben accu's wat meer moeite om de benodigde stroom in één keer te leveren met een scherpe spanningsval als gevolg(sterke daling van de klemspanning van de accu tot onder de 10 en soms zelfs onder de 8 volt). Sommige moderne ECU-ontstekingen zijn daar heel gevoelig voor en "vergeten" dan te vonken op het goede moment terwijl je startmotor de motor nog wel rond draait. net iets meer voltage via startkabels doet dan de truc. (net als een verse accu zou doen, maar die wil je natuurlijk pas kopen als je zeker weet dat dit het probleem is).

Laden en testen zegt vaak meer over de hoeveelheid stroom die de accu kan leveren over een langer tijdsbestek en dus geeft een multimeter tijdens echt starten vaak net wat nuttiger informatie over wat er nu echt in je motorfiets gebeurt.
 
Onder de veranderstelling dat je met een speciale bak een ultrasoonreiniger bedoeld, ga ik wel mee in de aanname dat het schoon is.
ik ga er nooit vanuit dat carbu's proper zijn, ik kontroleer ze altijd.

langs alle kanalen remmenreiniger doorspuiten, ondertussen aftakkingen dicht houden en kijken dat het er uit komt daar waar het dan zou moeten uitkomen. en bij multi cylindders dat er even veel uit komt.

als je dat gedaan hebt kan je pas zeggen "ja, ze zijn proper", ultrasoon of niet.
 
ik ga er nooit vanuit dat carbu's proper zijn, ik kontroleer ze altijd.

langs alle kanalen remmenreiniger doorspuiten, ondertussen aftakkingen dicht houden en kijken dat het er uit komt daar waar het dan zou moeten uitkomen. en bij multi cylindders dat er even veel uit komt.

als je dat gedaan hebt kan je pas zeggen "ja, ze zijn proper", ultrasoon of niet.
:^
 
Daar ga je dan wel aan denken, na dir jumpstart...
Ik Heb gisteren de accu aan de lader gehad op recon stand en vanmorgen bij de eerste start had rond 13 volt en bij starten viel hij terug rond de 11 volt. Na een tijdje starten en even wachten start hij uiteindelijk. heb ook een opladen test gedaan en daar heeft een ripple van 20 mv tester geeft aan dat dit laag is.

toch een slechte accu dan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan