Yamaha Thunderace te zwaar ? Liever Thundercat?

mocht het je intreseren ik heb nog een zwart grijze ace te koop staan, van 98 ingeschreven op 100pk, nieuwe banden, 10.000km gebold in zeer goede staat
 
Ik heb zelf een Cat gehad en deze verkocht aan iemand van ± 1.95m. Hij was tevreden met de motor en had ruimte genoeg. Ik vond zelf de combinatie geen fraai gezicht. Hij zat erg recht op en de verhouding net de motor was ver te zoeken.

Op de Ace zit je veel meer voorover waardoor lange personen meer een geheel met de motor zullen vormen. Door de positie steun je wel weer meer op je polsen. De Ace heeft daarnaast ook een lagere kuipruit dan de Cat waardoor je meer in de rijwind zit.
De Ace is wat lomper en op een bochtig dijkweggetje zal je moeite hebben een Cat bij te benen. Op een provinciale weg met ruime bochten is het weer net andersom.

Als ik jouw lengte had ging ik voor Ace. Succes met je keuze.

Ik heb trouwens ook een FZR (model 93) gehad en de Cat is inderdaad veel ruimer. De FZR uit 93 stuurt veel beter dan een Cat maar komt wat vermogen tekort
 
Ik betrek het op mezelf omdat ik vier posts daarvoor heb gezegd dat de Thundercat de directe opvolger is van de FZR600.... Hij beweerd dan dat het niet met elkaar te vergelijken is " |( " .....

zijn ze ook niet O-)
 
Bedankt voor jullie reacties... ik voel meer voor de Ace vanwege z'n hoge vermogen. Maaruh ik las dus dat de types voor 1998 veel olie slurpen. Een rit naar de Eiffel en een liter olie weg? Wat is jullie ervaring met de ACE?

Groetjes Sijbren
 
Terug
Bovenaan Onderaan