Yamaha Thunderace te zwaar ? Liever Thundercat?

Sieb1977

MF'er
17 apr 2004
192
0
Enschede
Aangezien ik 1.96m ben, zoek ik een motor die geschikt is (en ook nog mooi staat) voor lange personen. Ik lees dat de Thunderace en Thundercat in deze categorie vallen. Wat vinden jullie van de Thunderace... is hij niet te zwaar voor het lekkere gooi en smijtwerk? De Thundercat is hier wel geschikt voor, maar 100 pk is toch wel een stuk minder dan de 145 van de ACe.
Ik denk ook nog aan de Honda VT 1000, maar deze bike vind ik wel wat slank.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik voel het meeste voor de Ace, maar niet als ie qua handling traag is.. hou van snel bochtenwerk. De CBR600RR rijdt heerlijk, maar is net te klein voor mij...ook geen gezicht zo'n compact ding met mijn lengte.

Alvast bedankt voor reacties!

Groeten Sijbren
 
Een thundercat zit prima met 190 cm, en ik heb er pas 103.000 km mee :] gereden.

Ervaringen met een ace heb ik niet, maar om nou te zeggen dat ik overal zoek gereden word, weggeblazen etc., neuh. O-)

De zit is idd. wel ruimer dan op een R6/Cbr6rr etc.
 
Ik denk, persoonlijk, dat de Cat te klein zal zijn voor je lengte. De Cat is de directe opvolger van de FZR600 (die heb ik) en hij had voor mij absoluut niet kleiner gemoeten. Ik ben zelf 1m90 dus ik denk dat de Cat echt te klein voor je zal zijn.

Waarom huur je ze niet eens....het kost wat maar dan heb je wel een echt goede proefrit. Je kunt dan in ieder geval een echte beslissing nemen :)
 
Zowel de Cat als de Ace zullen niet te klein voor je zijn....

Ik ben 1.89 en heb een Ace....Heb tevens wat maten bij de TC-club....en sommigen zijn veel langer dan jij....en die heb ik nooit horen klagen over de cat...

Ace is voor iemand van mijn postuur (en dus ook die van jou....totaal niet moeilijk 'om' te krijgen....dus maak je daar geen zorgen om....

Ace is een lekkere sterke machine waar tevens zelfs prima mee te touren valt...


dusss....als je meer wilt weten, hoor ik het wel...

Ga eens proefzitten/rijden
 
Ben 196 en heb een Thundercat.
geen probleem mee tot dus ver.
Kan er relaxed op rijden en sportief,valt totaal niet tegen
 
Rij zelf met een ace en met mijn lengte van 190 heb ik geen probleem. als het echt hard moet gaan gewoon een beetje verder achteruit gaan zitten.
 
2.05m... 50.000km's op thundercats afgelegd gaat prima, is echt niet te vergelijken met een FZR |(
 
Ik rij ook op een Ace. En hij voelt absoluut niet zwaar aan. Ik voel me op een bochtige dijk juist heerlijk thuis met mijn Ace.

En zo vaak als ik maar kan probeer ik naar de eifel te gaan. Daar ga je pas echt genieten van de motor. Zeer snel op de autobahn, teller komt bijna op de 300. Geen idee wat dan de werkelijke snelheid is. Dus je bent er zo. Dan heerlijk rijden in de eifel. En dan s'avonds weer naar huis. En echt heel erg moe ben je niet eens.

Alleen een liter olie armer. B|
Dat vind ik echt het enige nadeel van een Ace. Al schijnen de nieuwere modellen, na 1998 heb ik me laten vertellen, dit probleem niet te hebben.
 
Ik ben 1;96 en heb er dit jaar al 15000km op ,De Thundercat, gereden zonder problemen en wat dat uit rijden betreft dat ligt toch ook aan degene die er op rijd !!
 
Ik heb een ace. Ben 1M 95 en heb nergens last van, stuurt lekker. Makkelijk de bocht in te leggen als je het mij vraagt.
Maar zoals gezegd, ga ens ee nrondje rijden, dan weet je het zeker
 
al die motoren zijn toch ontwikkelt voor jappen van 1.40 en kleiner :+ dus zelfs een ace is een klein trut fietsie in de handen van een hollander van bijna 2 meter :+
 
Ach, we zijn niet allemaal zo slim als jij he? Eikeltje |(

dit soort stakkerige opmerkingen zijn nou precies de reden waarom ik bijna niet meer op mf kom... veelste veel stakkers die lekker annoniem anderen af gaan zeiken B|
 
dit soort stakkerige opmerkingen zijn nou precies de reden waarom ik bijna niet meer op mf kom... veelste veel stakkers die lekker annoniem anderen af gaan zeiken B|
Ja, sorry gozer....jij begint hè?

2.05m... 50.000km's op thundercats afgelegd gaat prima, is echt niet te vergelijken met een FZR |(
Dat was duidelijk een reactie op mijn opmerking dat de thundercat de opvolger is van de FZR600....waar slaat die |( dan op?? Als je het er niet mee eens bent, kom dan met een onderbouwing en loop niet dom met smilies te strooien want dan kun je ook afzeikreacties verwachten....

En maar roepen dat anderen iemand afzeiken als je zelf begint?? |(
 
Ja, sorry gozer....jij begint hè?Dat was duidelijk een reactie op mijn opmerking dat de thundercat de opvolger is van de FZR600....waar slaat die |( dan op?? Als je het er niet mee eens bent, kom dan met een onderbouwing en loop niet dom met smilies te strooien want dan kun je ook afzeikreacties verwachten....

En maar roepen dat anderen iemand afzeiken als je zelf begint?? |(

Pfffffff :Z

Echt zielig voor je dat je alles op jezelf betrekt. Wat zal jij een vermoeiend leven hebben zeg!
Thunderer zei in mijn optiek alleen maar dat de cat een heel andere fiets is dan een FZR.

en nu terug naar het topic:

Lekker gaan proefrijden! :]
(en inderdaad is een Ace maar 1 cm groter dan de cat. De grootste verschillen zitten hem in de tank-breedte en de missende 6e versnelling op n Ace; waar je overigens geen last van hebt hoor ;) )


grtz,

Cyc
 
Pfffffff :Z

Echt zielig voor je dat je alles op jezelf betrekt. Wat zal jij een vermoeiend leven hebben zeg!
Thunderer zei in mijn optiek alleen maar dat de cat een heel andere fiets is dan een FZR.

en nu terug naar het topic:

Lekker gaan proefrijden! :]
(en inderdaad is een Ace maar 1 cm groter dan de cat. De grootste verschillen zitten hem in de tank-breedte en de missende 6e versnelling op n Ace; waar je overigens geen last van hebt hoor ;) )


grtz,

Cyc
Ik betrek het op mezelf omdat ik vier posts daarvoor heb gezegd dat de Thundercat de directe opvolger is van de FZR600.... Hij beweerd dan dat het niet met elkaar te vergelijken is " |( " .....
 
Ik betrek het op mezelf omdat ik vier posts daarvoor heb gezegd dat de Thundercat de directe opvolger is van de FZR600.... Hij beweerd dan dat het niet met elkaar te vergelijken is " |( " .....

Heb zelf de FZR600 gehad en nu de Thundercat. Hoewel het de Cat de opvolger van de FZR is (en dan met name het aandrijvingsdeel) zijn ze niet echt vergelijkbaar. De FZR is smaller én korter en heeft dus ook minder 'ruimte'. Rijtechnisch zijn redelijk vergelijkbaar al vind IK dat de Cat in ieder geval meer het idee geeft meer motor te zijn...
 
vanmiddag ff op de ace van ferrekau gezeten en ik moet zeggen, die zitpositie is niet verkeerd :9

Mss wel een mooie opvolger voor de cat ooit 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan