bartdeleeuw
Die hard MF'er
hallo allemaal,
Ik heb kortgeleden een thunderace aangeschaft. ik rijd al een tijd motor en kon deze thunderace van iemand overnemen die hem al een tijd niet gebruikt had (lees 4 jaar). dus nadat de motor bij mij thuis was en ik hem goed gewassen had heb ik de banden vervangen remmen/blokken vervangen/opgefrist. En uiteraard de ketting incl tandwielen vervangen. Ook alle vloeistoffen en filters zijn vernieuwd. ik was dus helemaal blij en tevreden dat ik een mooie motor had waar ik zelf zoveel aan heb kunnen doen en die er zo origineel en uiteindelijk glimmend uitziet.
Maar toen ik van de week met het lekkere weer een stukje wilde gaan rijden schakelde de motor verschrikkelijk slecht en zelfs lukte het me niet meer om zijn 1 en 2 op te zoeken. de koppeling slipt heeeeel lichtjes maar ik heb het idee dat ik dit door het nogmaals ontluchten van de koppeling wel weg kan krijgen. Momenteel lukt het mij dus niet om de motor in zijn vrij en of 1 en 2 te krijgen. Wat heb ik niet goed gedaan en hoe kan ik dit weer herstellen? vooral omdat voordat ik aan de motor begon ik alles heb nagelopen en hij gewoon door de versnellingen ging. Nu niet meer en moet het dus iets te maken hebben met hetgeen ik heb vervangen/schoongemaakt enz?
groet,
Bart
Ik heb kortgeleden een thunderace aangeschaft. ik rijd al een tijd motor en kon deze thunderace van iemand overnemen die hem al een tijd niet gebruikt had (lees 4 jaar). dus nadat de motor bij mij thuis was en ik hem goed gewassen had heb ik de banden vervangen remmen/blokken vervangen/opgefrist. En uiteraard de ketting incl tandwielen vervangen. Ook alle vloeistoffen en filters zijn vernieuwd. ik was dus helemaal blij en tevreden dat ik een mooie motor had waar ik zelf zoveel aan heb kunnen doen en die er zo origineel en uiteindelijk glimmend uitziet.
Maar toen ik van de week met het lekkere weer een stukje wilde gaan rijden schakelde de motor verschrikkelijk slecht en zelfs lukte het me niet meer om zijn 1 en 2 op te zoeken. de koppeling slipt heeeeel lichtjes maar ik heb het idee dat ik dit door het nogmaals ontluchten van de koppeling wel weg kan krijgen. Momenteel lukt het mij dus niet om de motor in zijn vrij en of 1 en 2 te krijgen. Wat heb ik niet goed gedaan en hoe kan ik dit weer herstellen? vooral omdat voordat ik aan de motor begon ik alles heb nagelopen en hij gewoon door de versnellingen ging. Nu niet meer en moet het dus iets te maken hebben met hetgeen ik heb vervangen/schoongemaakt enz?
groet,
Bart