Yamaha Thundercat 2002 loopt of op 1 cilinder of op 3 cilinders

Benhend

Rookie
31 okt 2019
11
1
Hallo,

Ik heb een Yamaha YZF600 Thundercat van 2002 en heb een gekke storing, namelijk ;

Als ik alle bougie kabels/doppen heb aangesloten doet alleen cilinder 2 het.
Haal ik de dop van bougie van cilinder 2 los en start hem opnieuw dan doen alle andere cilinders (dus cilinder 1,3 & 4) het.
Bobine 1 is voor cilinder 1 & 4
Bobine 2 is voor cilinder 2 & 3

Iemand enig idee hoe dit kan ? :?
 
Er zit een magneetopnemert bijde linkerkant van de krukas. Die vertelt de cdi wanneer welke bobine getazerd moet worden. Als dat niet tof is raakt de CDI in het warretje
 
geschiedenis ? pas gekocht of heeft hij wel normaal gedraaid in jouw bezit ?

Niet zolang in mijn bezit. Maar recentelijk carburateurs afgesteld, koppeling vervangen, bougies vervangen, brandstoffilter vervangen. Motor liep onregelmatig/stotteren in de lage (tot 4000 touren) hierboven prima. maar dat is ook logisch als hij op 1 cilinder of anders op 3 cilinders loopt
 
wat versta jij onder "niet zo lang" en heeft hij ooit goed gedraaid of niet bij jou ?
je moet echt wel duidelijker zijn in je antwoorden

Janbros ik heb hem nu ongeveer een half jaar.. toen stotterde hij dus al in lage toeren omdat ie daarvoor jaar of 3 vooral stil had gestaan.
Wat voegt dat toe aan het probleem ?
Namelijk dat als Ik hem nu start (na weer half jaar stilstaan) dat ie loopt op cilinder 2 en als ik cilinder 2 lostrek op de andere cilinders loopt ?
 
3 jaar stil gestaan?
Lage toeren stotteren?
En geen carburateurs gereinigd?
Denk dat daar de 1e stap ligt

Thanx voor je reactie..
Nog eens getest en op cilinder 2 rijdt hij ''goed'' dus niet verstopt o.i.d. maar als ik deze loskoppel rijdt hij op de andere cilinders 1 & 4 ook ''goed'' dus krijgt dan brandstof toch ?
ik denk toch iets elektrisch.. misschien moet ik bobine, kabels en doppen van cilinder 2 & 3 eens vervangen.
 
Ik denk dat carburateurs grondig ultrasoon schoonmaken een goed begin is. Daarna even per cilinder checken met een bougie buiten het blok of je een mooi blauwe vonk krijgt. Zo niet, hier weer melden.
 
Ik geloof gelijk dat de carburatie gebaat is bij een rondje schoonmaken, maar ik ben ook benieuwd hoe zijn bougies er uit zien.
Ik krijg zo'n flauw vermoeden dat bougie 2, 3 of wellicht allemaal wel eens heel erg zwart zouden kunnen zijn en eigenlijk vervangen zouden moeten worden. Kun je die er eens uit draaien en een plaatje posten van de elektroden??
 
Ik geloof gelijk dat de carburatie gebaat is bij een rondje schoonmaken, maar ik ben ook benieuwd hoe zijn bougies er uit zien.
Ik krijg zo'n flauw vermoeden dat bougie 2, 3 of wellicht allemaal wel eens heel erg zwart zouden kunnen zijn en eigenlijk vervangen zouden moeten worden. Kun je die er eens uit draaien en een plaatje posten van de elektroden??


Die had ik al vervangen , zie afbeelding
 

Bijlagen

  • 15845490392674502880424498104975.jpg
    15845490392674502880424498104975.jpg
    2 MB · Weergaven: 16
Check ook het vliegwiel even. Daar zitten die glimmende vlakjes op, die mogen niet beschadigd zijn. Die glimmende vlakjes id een code voor welke bombine getazerd wordt. Persoonlijk denk ik niet dat het daar aan zal liggen maar je sluit het wel uit...
 

Dat zijn op zeker geen nieuwe bougies

En mocht je al nieuwe bougies gemonteerd hebben dan zijn deze nu ook weer stuk.
Dat verschijnsel krijg je met niet goedwerkende of overstromende carburateurs
 
Bij een motor die lang heeft stil gestaan is het vraag of hij stilstaat omdat er een probleem is, of dat er een probleem is omdat hij heeft stil gestaan. Of allebei en dan heb je 2 verschillende problemen.

Dus vertel zo duidelijk mogelijk hoe je tot de diagnose bent gekomen dat of 2 werkt of 1,3 en 4 werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan