Yamaha Thundercat synchronisatieprobleem

Emilioyzf

Rookie
23 mei 2013
2
0
Arnhem
Hallo allemaal,

vanaf vandaag mag ik eindelijk vol vermogen rijden. De Thundercat dus opgehaald en de begrenzer verwijderd. Ik dacht tegelijkertijd even mijn gashendel te kunnen versoepelen door aan een schroef te draaien, waarvan ik toen dacht dat ik hiermee de veer van mn gas strakker zette, maar me later bedacht dat dit de middelste synchronisatieschroef van mijn carbs was. Ik heb dus een synchronisatieset opgehaald om de boel weer te fixen, maar ik krijg de motor niet meer lekkerlopend. Als ik m start schiet ie in de toeren, ook klinkt het motorgeluid niet zoals ik gewend ben.
Nu is mijn vraag: weet iemand hoeveel slagen (in of uit) de standaard afstelling van deze schroef is zodat ik van daaruit met de synch set fijner kan afstellen? Het gaat dus om de middelste van de drie schroeven, waarmee je de carbs 1 en 2 synchroon zet aan 3 en 4.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen:)

Groeten, Emilio
 
Dat zou je inderdaad prima met een synchronisatiemeter moeten kunnen afstellen. Vind het wel gek dat hij hoog in de toeren schiet. Meestal gaat hij lager lopen bij een slechte synchronisatie. Of je moet er twee echt heel veel hoger hebben staan en die trekken de andere twee mee in de toeren. Je hebt niet aan de stationairschroef gezeten?

Soms is het zo dat je door de druk van de schroevendraaier alleen al een set gaskleppen wat verder open zet. Maar als hij hoog in de toeren schiet zonder dat je eraan zit dan staat hij denk ik gewoon erg ongelijk afgesteld. Intuïtief zou ik zeggen dat je de schroef verder uit moet draaien want volgens mij sluiten de gaskleppen dan.

Mocht je het echt niet meer lukken om de afstelling te vinden dan kan je de carbs eraf halen en proberen met een sterke lichtbron achter je carbs de kleppen zo af te stellen dat ze alle 4 net een klein kiertje hebben.

Wat geeft de Carbtune eigenlijk aan als je hem aansluit?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb dus gekeken naar de stand van de gaskleppen, ik kwam erachter dat ik op de een of andere manier de gaskleppen 3 en 4 niet meer dicht kon afstellen, ik kreeg ze niet lager dan 0,8 bar ipv -0,3. Doormiddel van een iets langer boutje lukte het wel om de gaskleppen weer binnen de marges te krijgen.
Het probleem is dus opgelost. Bedankt voor de reacties en tips ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan