yamaha Tmax tech max 2020 - 560cc

sorry ik moet beter kijken. geen problemen gehad met de accu?
Nee hoor. Werkt prima hij heeft de hele winter op alarm gestaan.
Zelfs regelmatig afgegaan omdat mn buurman aan het verhuizen was en de motor bij hem in de box staat / stond...
 
Laatst bewerkt:
En, wat vinden we van de special Edition?

Ik vind het apart maar wel gaaf!
 

Bijlagen

  • 2021_YAM_XP500ADXSV_EU_DNMN_STU_005_03.jpg
    2021_YAM_XP500ADXSV_EU_DNMN_STU_005_03.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 27
  • 2021_Yamaha_TMAX560_XP500ADXSV_EU_DNMN_1-7dfb31b9.jpeg
    2021_Yamaha_TMAX560_XP500ADXSV_EU_DNMN_1-7dfb31b9.jpeg
    73,9 KB · Weergaven: 31
  • 2021_Yamaha_TMAX560_XP500ADXSV_EU_DNMN_3.jpg
    2021_Yamaha_TMAX560_XP500ADXSV_EU_DNMN_3.jpg
    167,9 KB · Weergaven: 26
En, wat vinden we van de special Edition?

Ik vind het apart maar wel gaaf!
Best leuk, maar de uitlaat gaat er bij mij gelijk vanaf, dus dat is 1 special dingetje die verdwijnt.
Het zadel....tja je moet ervan houden, en niet echt functioneel als je er ook mee rijd in natte omstandigheden.
En verder...tja wat knopjes die zwart zijn ipv chrome....
Wat is de prijs van deze speciale T Max?
 
Ik ben niet zo direct fan, die zijpanelen vind ik niet mooi, het zadel vind ik wel mooi maar zoals Herrienl hier zegt, in de regen niet zo ideaal, de prijs tja, ik vermoed hetzelfde als een tech max, aan de andere kant zal hij snel uitverkocht zijn.
 
In UK kost de feestelijke TMAX € 17.000,- en in de USA € 17.200,-. Tel daar de NL-belasting (BPM) bij op en je komt in de buurt van de NL-prijs. Die wordt overigens eind maart bekend gemaakt.


Aldus motor.nl
 
Sinds wanneer verkopen ze TMax in de US? Ik dacht dat ze hem daar niet hadden?!

Wel tof ding, maar een beetje te duur in vergelijking met de Tech Max. Bassicly hetzelfde maar andere looks, waarom niet een Akra erbij voor die prijs?
 
Net even gechecked. In de US verkopen ze alleen de XMax, SMax en NMax.

Wiki zegt; The Yamaha TMAX (or T-Max) series of maxi-scooters has been manufactured by Yamaha Motor Company for the European market since its debut at July 2000 press events in Naples, Italy and Iwata, Japan,[15] combining motorcycle performance with the convenience and flexibility for commuting of a scooter.

hier nog meer info over verjaardagsversie; Klik

Yamaha TMAX 20th Anniversary heeft carbon kuipwerk!
Yamaha TMAX 20th Anniversary heeft carbon kuipwerk!
De nieuwe Yamaha TMAX 20th Anniversary zal exclusief verkrijgbaar zijn via een online bestelsysteem. Dit systeem gaat live op 31 maart 2021. Details over het proces worden binnenkort bekendgemaakt. Ook de prijs van de nieuwe Yamaha TMAX 20th Anniversary wordt eind maart bekend gemaakt.
 
Ik hou hem origineel. Is kompleet genoeg voor mij en rijdt beter dan mijn vorige toermotoren die ik sinds 2004 tot nu in mijn bezit heb gehad...
 
Je kan de universele steun van Yamaha nemen. Hier kan je vervolgens een ram x mount op zetten. Heb ik ook op mijn Xmax en bevalt prima. Het enige nadeel is als het hard regent ;-)

Hallo allen. Weet iemand wellicht welke maat van de Ram x mount klem (tough claw) op de universele steun past? Ik zie een small en een medium op de website van RAM en mijn goktalent is vrij beroerd ;-)

Veel dank vast!
 
Hallo allen. Weet iemand wellicht welke maat van de Ram x mount klem (tough claw) op de universele steun past? Ik zie een small en een medium op de website van RAM en mijn goktalent is vrij beroerd ;-)

Veel dank vast!
Wat ik me meen te herinneren van toen ik het setje kocht was dat de maat van de Ram X uitmaakt voor de grote van je telefoon. Ik ben toen voor de kleine variant gegaan en heb een vrij groot toestel (iPhone Xs Max).
Check het wel ff voor de zekerheid want het was begin 2019 dat ik het aanschafte en misschien is er intussen iets veranderd.
 
Hallo allen. Weet iemand wellicht welke maat van de Ram x mount klem (tough claw) op de universele steun past? Ik zie een small en een medium op de website van RAM en mijn goktalent is vrij beroerd ;-)

Veel dank vast!
je kan ook indien hij iets te groot is aanpassen, een laagje tape rond de mount tot hij goed zit.
 
Wat ik me meen te herinneren van toen ik het setje kocht was dat de maat van de Ram X uitmaakt voor de grote van je telefoon. Ik ben toen voor de kleine variant gegaan en heb een vrij groot toestel (iPhone Xs Max).
Check het wel ff voor de zekerheid want het was begin 2019 dat ik het aanschafte en misschien is er intussen iets veranderd.
Veel dank! De maat van de Ram X zelf is idd een ding, maar ik denk ook de maat van de klem (tough claw) zelf. Zie:

RAM Small Tough-Claw™ with B Size 1 vs RAM Medium Tough-Claw™ with 1

Maar de tip van Dandev is natuurlijk wel slim. Beter wellicht de grote maat kopen en met tape aanpassen waar nodig.
 
Ondertussen kan ik hier meedelen dat ik ook een nieuwe Techmax kamo sportpakket heb besteld, ik dacht binnen een week te kunnen bollen maar dat is niet zo, wachten tot week 21 :?, er zijn er niet veel beschikbaar blijkbaar , ik was verrast door de snelle verkoop van mijn vorige, op 1 dag was hij weg en veel reactie gehad. dus wordt het nu even fietsen 😁😁
 
Ondertussen kan ik hier meedelen dat ik ook een nieuwe Techmax kamo sportpakket heb besteld, ik dacht binnen een week te kunnen bollen maar dat is niet zo, wachten tot week 21 :?, er zijn er niet veel beschikbaar blijkbaar , ik was verrast door de snelle verkoop van mijn vorige, op 1 dag was hij weg en veel reactie gehad. dus wordt het nu even fietsen 😁😁
Het was anders vandaag prima fietsweer 🤣🤣🤣
 
Nieuw lid, terug van weggeweest (heb 12+ Jaar in het buitenland gewoond!), en heb 2 weken geleden een T-Max Techmax gekocht, was direct beschikbaar. Sinds zaterdag staat ie thuis :).
Deze kleur was ook sneller leverbaar...getwijfeld maar dan toch bij mijn eerste gedachte gebleven.
Veel plezier en veilige kilometers 👍
 
Nieuw lid, terug van weggeweest (heb 12+ Jaar in het buitenland gewoond!), en heb 2 weken geleden een T-Max Techmax gekocht, was direct beschikbaar. Sinds zaterdag staat ie thuis :).
Deze motor verdiend een mooie fotoserie. Ik zeg ga erop uit en maak een paar vette platen ervan. Veel veilige kilometers
 
  • Leuk
Waarderingen: XMAX
doe jezelf een plezier en koop gewoon een tomtom rider.
Actieve bracket zit erbij dus navigatie zit met rammount vast en laadt wanneer je contact aanzet.
GPX routes in the cloud naar je tomtom sturen dus niks kabeltjes
Route past zich aan wanneer je anders wilt rijden/stuk afslaan
Je kunt de route beginnen waar je wilt dus je hoeft niet naar t begin
Connect met je smartphone en je ziet alle files en flitsers, ook de mobiele
Waterdicht
Met handschoen te bedienen.
Instructies via bluetooth naar mn headset

Jarenlang zitten klooien met houders, smartphone die niet tegen trillingen kon, zo'n mapje tegen regen maar totaal onleesbaar met zonlicht, usb kabeltjes en altijd 1 in reserve bij me. Wanneer je iets wilde veranderen....stoppen, handschoenen uit en weer aan
Omdat 400 euro veel geld was. Nu heb ik er eentje en man dat had ik jaren geleden moeten doen.
Voor de mensen die de TomTom Rider (of Garmin Zumo XT) gebruiken op de Tmax: hoe hebben jullie de stroomvoorziening geregeld? Zijn er toevallig mensen die de 5v USB ingang gebruiken op de originele houder op het stuur? Ik begrijp dat dit mogelijk is, maar hoor ook dat USB aansluitingen en motoren over het algemeen een ongelukkige combinatie zijn. USB connecties zouden niet geschikt zijn voor outdoor gebruik en daarom op termijn onherroepelijk leiden tot defecten. Als dat inderdaad het geval is, dan vind ik het nogal bijzonder dat Yamaha alleen een USB aansluiting aanbiedt in hun universele mount op het stuur...

Benieuwd naar jullie mening!
 
Voor de mensen die de TomTom Rider (of Garmin Zumo XT) gebruiken op de Tmax: hoe hebben jullie de stroomvoorziening geregeld? Zijn er toevallig mensen die de 5v USB ingang gebruiken op de originele houder op het stuur? Ik begrijp dat dit mogelijk is, maar hoor ook dat USB aansluitingen en motoren over het algemeen een ongelukkige combinatie zijn. USB connecties zouden niet geschikt zijn voor outdoor gebruik en daarom op termijn onherroepelijk leiden tot defecten. Als dat inderdaad het geval is, dan vind ik het nogal bijzonder dat Yamaha alleen een USB aansluiting aanbiedt in hun universele mount op het stuur...

Benieuwd naar jullie mening!
Ik had op mijn vorige de aansluiting door mijn dealer laten regelen, de kabel kwam dan onder de usb poort op het stuur naar buiten, vermits ik niet altijd mijn gps heb gemonteerd staan hangt die kabel dan min of meer te bengelen, minder zichtbare aansluitingen vind ik altijd netter... daarna heb ik dan ook de originele usb kabel laten monteren om mijn telefoon te kunnen gebruiken voor kortere afstanden.... dat ging allemaal vrij goed, voor de Tomtom heb ik het echter maar 1 keer geprobeerd.
Op mijn nieuwe die besteld is ga ik beginnen met de originele usb en ram mount en dit zo proberen te gebruiken, zowel voor gps als telefoon.... als dit echter toch niet zou voldoen kan ik nog altijd terug een kabel van Tomtom voorzien. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan