yamaha Tmax tech max 2020 - 560cc

Ik had op mijn vorige de aansluiting door mijn dealer laten regelen, de kabel kwam dan onder de usb poort op het stuur naar buiten, vermits ik niet altijd mijn gps heb gemonteerd staan hangt die kabel dan min of meer te bengelen, minder zichtbare aansluitingen vind ik altijd netter... daarna heb ik dan ook de originele usb kabel laten monteren om mijn telefoon te kunnen gebruiken voor kortere afstanden.... dat ging allemaal vrij goed, voor de Tomtom heb ik het echter maar 1 keer geprobeerd.
Op mijn nieuwe die besteld is ga ik beginnen met de originele usb en ram mount en dit zo proberen te gebruiken, zowel voor gps als telefoon.... als dit echter toch niet zou voldoen kan ik nog altijd terug een kabel van Tomtom voorzien. 😉
Veel dank voor je toelichting! Ik ben vooralsnog vooral aan het twijfelen tussen de Garmin en de TomTom... Maar als dat ei eindelijk is gelegd, ga ik toch ook eerst de USB maar eens proberen voordat de alternatieve trukendoos opengaat ;-)
 
Voor de mensen die de TomTom Rider (of Garmin Zumo XT) gebruiken op de Tmax: hoe hebben jullie de stroomvoorziening geregeld? Zijn er toevallig mensen die de 5v USB ingang gebruiken op de originele houder op het stuur? Ik begrijp dat dit mogelijk is, maar hoor ook dat USB aansluitingen en motoren over het algemeen een ongelukkige combinatie zijn. USB connecties zouden niet geschikt zijn voor outdoor gebruik en daarom op termijn onherroepelijk leiden tot defecten. Als dat inderdaad het geval is, dan vind ik het nogal bijzonder dat Yamaha alleen een USB aansluiting aanbiedt in hun universele mount op het stuur...

Benieuwd naar jullie mening!
Voor de mensen die de TomTom Rider (of Garmin Zumo XT) gebruiken op de Tmax: hoe hebben jullie de stroomvoorziening geregeld? Zijn er toevallig mensen die de 5v USB ingang gebruiken op de originele houder op het stuur? Ik begrijp dat dit mogelijk is, maar hoor ook dat USB aansluitingen en motoren over het algemeen een ongelukkige combinatie zijn. USB connecties zouden niet geschikt zijn voor outdoor gebruik en daarom op termijn onherroepelijk leiden tot defecten. Als dat inderdaad het geval is, dan vind ik het nogal bijzonder dat Yamaha alleen een USB aansluiting aanbiedt in hun universele mount op het stuur...

Benieuwd naar jullie mening!

Veel dank voor je toelichting! Ik ben vooralsnog vooral aan het twijfelen tussen de Garmin en de TomTom... Maar als dat ei eindelijk is gelegd, ga ik toch ook eerst de USB maar eens proberen voordat de alternatieve trukendoos opengaat ;-)
Graag gedaan 😉 ik heb reeds de Tomtom in mijn bezit en die hou ik, best tevreden alhoewel de garmin niet zal moeten onderdoen, je kan via de app tomtom mydrive op de telefoon een rit delen met je GPS apparaat, das ook wel handig.
Ik heb een quadlock ball adaptor mount gekocht voor als ik mijn telefoon ga gebruiken op de steun van TomTom , wil ik mijn TomTom gebruiken is het gewoon switchen, zo zie ik het, we zullen zien in de praktijk 😁.
Nu nog mijn scooter en we kunnen starten 😁😁😁
 
Graag gedaan 😉 ik heb reeds de Tomtom in mijn bezit en die hou ik, best tevreden alhoewel de garmin niet zal moeten onderdoen, je kan via de app tomtom mydrive op de telefoon een rit delen met je GPS apparaat, das ook wel handig.
Ik heb een quadlock ball adaptor mount gekocht voor als ik mijn telefoon ga gebruiken op de steun van TomTom , wil ik mijn TomTom gebruiken is het gewoon switchen, zo zie ik het, we zullen zien in de praktijk 😁.
Nu nog mijn scooter en we kunnen starten 😁😁😁
Haha geen onbelangrijk detail Inderdaad...
 
Even zitten experimenteren vandaag..... Nog niet echt definitief...

IMG_3405.jpeg
IMG_3407.jpeg
IMG_20210428_180433.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb je het frontpaneel moeten verwijderen om de schroeven erin te krijgen ?
Misschien voor mn beurt, maar inderdaad het frontpaneel moet eraf, om de schroefdraadkapjes over de huidige gaten te schuiven, zodat de schroeven grip krijgen.
 
Misschien voor mn beurt, maar inderdaad het frontpaneel moet eraf, om de schroefdraadkapjes over de huidige gaten te schuiven, zodat de schroeven grip krijgen.
Thx...met mijn vorige ging dat ook zo maar dacht dat ze ondertussen van fabriek schroeven hadden gemonteerd...dat zou nog makkelijker geweest zijn.
 
Zijn er hier mensen die een mini omnium hebben voor hun Tmax en wat je betaalt.
Ik heb een simulatie gedaan bij Yuzzu het vroegere touring (BE) en kwam op een bedrag van 396 euro alleen voor de Tmax zonder auto.
Bij mijn verzekering AXA kost dat 100 euro meer en heb daar ook mijn autoverzekering, en dat zou al een goede prijs zijn 🤷🏽‍♂️
 
Zijn er hier mensen die een mini omnium hebben voor hun Tmax en wat je betaalt.
Ik heb een simulatie gedaan bij Yuzzu het vroegere touring (BE) en kwam op een bedrag van 396 euro alleen voor de Tmax zonder auto.
Bij mijn verzekering AXA kost dat 100 euro meer en heb daar ook mijn autoverzekering, en dat zou al een goede prijs zijn 🤷🏽‍♂️
Ik heb een Full-omnium voor een C400GT bij Yuzzu en betaal in combinatie met de auto (Toyota CH-R Premium) hiervoor net geen € 240. Kostprijs is wel afhankelijk van de aankoopprijs (- BTW) voertuig.
Ik ben wel erg tevreden van deze maatschappij, mijn vorige auto werd, tijdens vakantie, door een hagelbui in Nederland zwaar gehavend (+ € 3500 onkosten) en dit werd onmiddellijk geregeld door Yuzzu. Was voor het einde van de vakantie nog volledig geregeld, moest alléén zelf de afspraak overeenkomen met mijn dealer/carossserie voor de juiste datum. Auto werd gerepareerd als nieuw en na 4 dagen terug afgeleverd. Een vervangwagen werd voorzien en vergoed terwijl mijn wagen werd gepoetst mét volledige interieurreiniging. Heeft me slechts 1 telefoontje en de nodige foto's gekost... rest werd tussen garage en verzekering geregeld. 👍
 
Ik heb een Full-omnium voor een C400GT bij Yuzzu en betaal in combinatie met de auto (Toyota CH-R Premium) hiervoor net geen € 240. Kostprijs is wel afhankelijk van de aankoopprijs (- BTW) voertuig.
Ik ben wel erg tevreden van deze maatschappij, mijn vorige auto werd, tijdens vakantie, door een hagelbui in Nederland zwaar gehavend (+ € 3500 onkosten) en dit werd onmiddellijk geregeld door Yuzzu. Was voor het einde van de vakantie nog volledig geregeld, moest alléén zelf de afspraak overeenkomen met mijn dealer/carossserie voor de juiste datum. Auto werd gerepareerd als nieuw en na 4 dagen terug afgeleverd. Een vervangwagen werd voorzien en vergoed terwijl mijn wagen werd gepoetst mét volledige interieurreiniging. Heeft me slechts 1 telefoontje en de nodige foto's gekost... rest werd tussen garage en verzekering geregeld. 👍
Dat is super om horen, ik heb zonet mijn deal gesloten en betaal uiteindelijk 335 euro (mini omnium) omdat ik later met mijn auto ook overstap.
 
Als je met je wagen een full-omnium afsluit kan het zijn dat dit ook voor de motor wordt overgezet zonder aanpassing van je huidige premie. Hopelijk heb je het nooit nodig!
Veel veilig rijplezier ;):]
 
Sinds vorige week ben ik in het bezit van mijn nieuwe Tmax 560, wat me opvalt met de standaard gemonteerde Bridgestone banden, ik vind dat ze meer lawaai maken dan de Dunlops die op mijn vorige Tmax 530 lagen, nog iemand al opgemerkt ?
Ik zie ook in de instructie boek dat er nog alleen de Bridgestone banden vermeld staan als ze moeten vervangen worden, bij de vorige stond zowel Dunlop als Bridgestone.
 
Volgens mij is dat alleen omdat ze daar een samenwerking mee hebben. Elke band kan eronder die jij fijn vind
 
Volgens mij is dat alleen omdat ze daar een samenwerking mee hebben. Elke band kan eronder die jij fijn vind
Dat idee had ik ook al, ik ga het nog even bekijken, het is niet overal en binnen een paar weken heb ik twee vrienden die er ook eentje hebben besteld, es kijken hoe het bij hun zit.
Ondertussen heb ik de druk verlaagd naar 2,3 bar achter en 2.0 vooraan, dat is al iets beter.
 
ik heb er geen last van, ik vind het wel fijne banden,
Ik weet dat het zeker goede banden zijn maar binnen een paar weken ga ik met een vriend zijn even rijden of die het ook heeft voor alle zekerheid, het is vooral op van die ruige asvalt weg, op gladde is het niet , vandaar dat ik de link leg.
Vrijdag gaat hij voor zijn eerste onderhoud (1000km) en het daar ook eens navragen.
 
Ik weet dat het zeker goede banden zijn maar binnen een paar weken ga ik met een vriend zijn even rijden of die het ook heeft voor alle zekerheid, het is vooral op van die ruige asvalt weg, op gladde is het niet , vandaar dat ik de link leg.
Vrijdag gaat hij voor zijn eerste onderhoud (1000km) en het daar ook eens navragen.

Dat is sowieso een goed plan! Misschien heeft het ook te maken met dat ze nog redelijk nieuw zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan