yamaha Tmax tech max 2020 - 560cc

Even een update i.v.m één van mijn vorige mails, betreft de standaard gemonteerde Bridgestone Battlax banden, ondertussen heeft mijn vriend zijn nieuwe Tmax ook opgehaald en ja .....hier is hetzelfde probleem...het eerste wat hij vertelde ook een soort schurend rollend geluid te horen, we hebben even gewisseld van scooter en dus zijn we bijna zeker dat het van de banden komt.
Op mijn vorige Tmax DX had ik hier totaal geen last van.
ik ga Yamaha hierover informeren en horen wat ze zeggen.
De Dunlop Sportmax Roadsmart III is voor mij allesinds de betere band voor onder de Tmax , niet dat ik de Bridgestone wil afbreken maar het is gewoon een vaststelling en vermits hier een goed forum bestaat kan ik het alleen maar meegeven. 😉
 
Toevallig heb ik net 2 nieuwe banden laten monteren op m'n 2012 Gilera Nexus 500.

Toen ik m kocht 2 jaar geleden was ik zeer onder de indruk van de wegligging van de scoot.
Enorm vertrouwen in de bochten en zeer stabiel.

Toen ik m kocht had doe 8900 gelopen, maar bij 13.000 voelde ik dat de banden aan vervanging toe waren.
Voor zag er prima uit, echter beide banden waren de originele uit 2012 en dus vervangen.

De rit naar huis was als weer een WTF wat n wegligging moment :)
Ik zei t ook gewoon hardop in m'n helm lol.

Bridgestone Battlax zijn het :)
 
Toevallig heb ik net 2 nieuwe banden laten monteren op m'n 2012 Gilera Nexus 500.

Toen ik m kocht 2 jaar geleden was ik zeer onder de indruk van de wegligging van de scoot.
Enorm vertrouwen in de bochten en zeer stabiel.

Toen ik m kocht had doe 8900 gelopen, maar bij 13.000 voelde ik dat de banden aan vervanging toe waren.
Voor zag er prima uit, echter beide banden waren de originele uit 2012 en dus vervangen.

De rit naar huis was als weer een WTF wat n wegligging moment :)
Ik zei t ook gewoon hardop in m'n helm lol.

Bridgestone Battlax zijn het :)
Zo zie je maar, ik geloof best dat het top banden zijn met top prestaties maar zoals ik eerder de Dunlops heb gekend is het moeilijk om me hierover te zetten.
Misschien heb je op jouw minder last van die rolgeluiden 🤷‍♂️
 
Ik vind dat je op de scooter met die wind van nature boven 60 of zo al weinig hoort van wat er rond je gebeurt. Dus nee, voor mij geen oortjes of oordopjes.
 
Toevallig heb ik net 2 nieuwe banden laten monteren op m'n 2012 Gilera Nexus 500.

Toen ik m kocht 2 jaar geleden was ik zeer onder de indruk van de wegligging van de scoot.
Enorm vertrouwen in de bochten en zeer stabiel.

Toen ik m kocht had doe 8900 gelopen, maar bij 13.000 voelde ik dat de banden aan vervanging toe waren.
Voor zag er prima uit, echter beide banden waren de originele uit 2012 en dus vervangen.

De rit naar huis was als weer een WTF wat n wegligging moment :)
Ik zei t ook gewoon hardop in m'n helm lol.

Bridgestone Battlax zijn het :)
Mijn Beverly is ook van 2012 en nu na 19000km nog steeds met de originele banden. Banden zijn Michelin City Grip.
De voorband is nog in prima staat, ook geen sporen van verduring, de achterband zal ik ergens in de loop van de zomer laten vervangen. Ik zou voor een Pirelli Angel willen gaan.
 
Op motor of scooter, maakt niet uit, ik draag altijd deze (soms ook met muziek als ik zin heb).

 
Ï
Mijn Beverly is ook van 2012 en nu na 19000km nog steeds met de originele banden. Banden zijn Michelin City Grip.
De voorband is nog in prima staat, ook geen sporen van verduring, de achterband zal ik ergens in de loop van de zomer laten vervangen. Ik zou voor een Pirelli Angel willen gaan.
Ik heb ook nog een Beverly gereden en had ook die Michelin city grip, was ik ook tevreden van.
Nu is het wel zo dat ik mijn scherm hoger kan zetten om iets meer uit de wind te zitten en dan hoor je natuurlijk ook meer de andere geluiden.
Bij die Dunlop Sportmax roadsmart 3 banden had je heel weinig rolgeluiden , vandaar dat ik het verschil goed ken.😉
 
@Dandev Beste Dandev. Ik ben sedert 1 juni ook een uitermate tevreden eigenaar van een nieuwe Tmax 560. Ik heb ook een soort van schurend geluid. Dit is echter alleen bij snelheden tussen de 40 en 50 km. Ik weet niet wat het is maar het kan met nieuwigheid te maken hebben. Bij welke snelheden heb jij het geluid? En weet je zeker dat het van de banden is! Ik heb het idee dat het van de aandrijfriem zou kunnen komen. Ik heb binnenkort de 1000km beurt en zal het eens voorleggen aan de dealer.
 
@Dandev Beste Dandev. Ik ben sedert 1 juni ook een uitermate tevreden eigenaar van een nieuwe Tmax 560. Ik heb ook een soort van schurend geluid. Dit is echter alleen bij snelheden tussen de 40 en 50 km. Ik weet niet wat het is maar het kan met nieuwigheid te maken hebben. Bij welke snelheden heb jij het geluid? En weet je zeker dat het van de banden is! Ik heb het idee dat het van de aandrijfriem zou kunnen komen. Ik heb binnenkort de 1000km beurt en zal het eens voorleggen aan de dealer.
Ik zou daar echt niet op wachten. Gelijk naar de leverancier toe als er een raar geluid uit m’n motor zou komen
 
@Dandev Beste Dandev. Ik ben sedert 1 juni ook een uitermate tevreden eigenaar van een nieuwe Tmax 560. Ik heb ook een soort van schurend geluid. Dit is echter alleen bij snelheden tussen de 40 en 50 km. Ik weet niet wat het is maar het kan met nieuwigheid te maken hebben. Bij welke snelheden heb jij het geluid? En weet je zeker dat het van de banden is! Ik heb het idee dat het van de aandrijfriem zou kunnen komen. Ik heb binnenkort de 1000km beurt en zal het eens voorleggen aan de dealer.
Luudje, 100 % ben in niet maar heb toch een sterk vermoeden in de richting van de banden.
Mijn vorige Tmax had daar totaal geen last van met de Dunlops, vandaar dat ik de link leg met de banden, ik heb vorig weekend een rondje Zeeland gereden samen met mijn vriend die ook dezelfde heeft met ook de Bridgestone banden , en ja hetzelfde probleem,
Zoals je zegt bij lagere snelheid hoor je het meer maar dan heb je ook minder windgeruis/motorgeluid wat het geluid versterkt.
Als je 100-120km/u hoor je het allemaal minder .
Heb je zelf al ondervonden als je op een heel goed wegdek rijd dat je dat zo goed als niks hoort ??
Heb je de banden druk als een verlaagd om het uit te testen??
Ik heb een week geleden proberen een email te sturen naar de invoerder maar zijn emailadres is moeilijk te vinden om het probleem daar voor te leggen.
Ondertussen heb ik 1900km op de teller en alles blijft hetzelfde 🤷‍♂️.
 
Ik hoor het alleen bij een snelheid van rond de 45km per uur. Daaronder en daarboven hoor ik niets. Verder stoort het mij niet omdat ik de Tmax geweldig vind rijden en ook ook niet het gevoel heb dat het iets ernstigs is. Ik laat wel even weten of bij de 1000km beurt iets is opgevallen.
 
Ik hoor het alleen bij een snelheid van rond de 45km per uur. Daaronder en daarboven hoor ik niets. Verder stoort het mij niet omdat ik de Tmax geweldig vind rijden en ook ook niet het gevoel heb dat het iets ernstigs is. Ik laat wel even weten of bij de 1000km beurt iets is opgevallen.
Ik ben benieuwd wat je dealer gaat vertellen, graag je reactie
 
@Dandev Zoals afgesproken even nog een reactie. Tmax heeft vandaag de 1000km beurt gehad. Ik heb ook verteld dat ik een licht schurend geluid achter had tussen de 40 en 50 km per uur. Twee monteurs hebben los van elkaar erop gereden en hebben niks kunnen waarnemen. Bovendien heb ik vandaag met mijn open helm gereden. Gek genoeg hoorde ik toen niets. Dus voor mij is het opgelost.
 
@Dandev Zoals afgesproken even nog een reactie. Tmax heeft vandaag de 1000km beurt gehad. Ik heb ook verteld dat ik een licht schurend geluid achter had tussen de 40 en 50 km per uur. Twee monteurs hebben los van elkaar erop gereden en hebben niks kunnen waarnemen. Bovendien heb ik vandaag met mijn open helm gereden. Gek genoeg hoorde ik toen niets. Dus voor mij is het opgelost.
Das goed nieuws voor je, ik hoor het nog altijd, ben net terug van een rondje Zeeland en zoals ik eerder al zei, op een goed wegdek hoor je niks 🤷‍♂️, met het gas erop hoor ik ook niks 🤣🤣
 
Ï

Ik heb ook nog een Beverly gereden en had ook die Michelin city grip, was ik ook tevreden van.
Nu is het wel zo dat ik mijn scherm hoger kan zetten om iets meer uit de wind te zitten en dan hoor je natuurlijk ook meer de andere geluiden.
Bij die Dunlop Sportmax roadsmart 3 banden had je heel weinig rolgeluiden , vandaar dat ik het verschil goed ken.😉
Het windscherm komt hier regelmatig aan bod.
Ik heb op de Beverly het standaard windscherm zoals je dat kan zien op het fotootje bij mijn reacties. Het lage scherm.
Ik heb een beetje zitten experimenteren.
Als ik diep voorover buig tot achter het scherm heb ik geen wind meer, natuurlijk. Als ik dan geleidelijk terug tot de normale zitpositie kom dan merk ik dat als ik met mijn hoofd zo een 10-tal cm boven het scherm kom heel luide turbulentie. Maar bij een normale zitpositie zit ik gewoon een stuk rustiger, maar niet stil, recht in de rijwind.
Voor mij is dat OK. Maakt voor mij deel uit van het scooterrijden. Contact met de elementen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan