Bedankt voor de toelichting Lubske. Ik zat te twijfelen om voor een naked te gaan, Street triple / Z1000 / MT09 stonden op de shortlist. Op Youtube nodige reviews gekeken en daar werd ook aangegeven dat de Tracer 900 betere vering, gas respons en windbescherming heeft, dan de MT09. Liefst rij ik ook lange weekenden naar het buitenland, dus keus voor de Tracer was logischer. Ik ga ieder jaar met een groep naar het buitenland, waar een hoop TDM rijders bijzitten, benieuwd hoe die gaan reageren.........
Vind de Bikeshow reviews uit zuid-afrika wel grappig:
Er is ook een Nederlander die de laatste tijd wat reviews probeert te doen:
De nieuwe mt-09 naked heeft standaard een quickshifter. Tijdje terug met een streeft triple gereden met een quickshifter. Zou die ook beschikbaar komen voor de 2016 tracer?
Niet lullig bedoeld hoor, maar wat moet je met een quickshifter? Wil je het circuit op met je Tracer?
Ik heb een quickshifter op de Tracer en het is in één woord geweldig!Niet lullig bedoeld hoor, maar wat moet je met een quickshifter? Wil je het circuit op met je Tracer?
Half gas werkt ook prima hoor en dan is het gewoon ook handig.Ok, het zal best heel gaaf zijn om eens voluit met een quickshifter door alle versnellingen te raggen, maar aan mij niet besteed.
Is het niet slecht voor je versnellingsbak op den duur?
Bij de kwaliteit/uitontwikkeling van de Healtech zet ik mijn vraagtekens. Er is een onderwerp over op MF, geloof dat Willem zijn bak naar de vaantjes getrapt heeft.Ok, het zal best heel gaaf zijn om eens voluit met een quickshifter door alle versnellingen te raggen, maar aan mij niet besteed.
Is het niet slecht voor je versnellingsbak op den duur?
Willem reed gewoon met totaal verkeerde instellingen. Met elke quickshifter rij je dan je bak aan gort (als je meerdere malen hard een false neutral en andere problemen krijgt dan is het wel een teken dat er iets niet goed staat en je het moet verhelpen, laat staan dat je er dan lekker mee gaat racen op het circuit). Op de een of andere manier 'vergeet' je dat kleine detail altijd in je verhaal.Bij de kwaliteit/uitontwikkeling van de Healtech zet ik mijn vraagtekens. Er is een onderwerp over op MF, geloof dat Willem zijn bak naar de vaantjes getrapt heeft.
Voor mij zou het alleen een originele worden... wel gaaf... beetje onnodig, dat wel.
Mensen die roepen dat ie geen schade oplevert omdat ie zo soepel schakelt, geloof ik niet zo. Niemand kan schade beoordelen zonder de bak uit elkaar te halen, zeker niet verhoogde slijtage.
Feit blijft dat je normaal mechanisch de kracht van de tandwielen haalt en nu in een split-second de ontsteking laat onderbreken... Ik denk dat het verschil maakt.
Willem reed gewoon met totaal verkeerde instellingen. Met elke quickshifter rij je dan je bak aan gort (als je meerdere malen hard een false neutral en andere problemen krijgt dan is het wel een teken dat er iets niet goed staat en je het moet verhelpen, laat staan dat je er dan lekker mee gaat racen op het circuit). Op de een of andere manier 'vergeet' je dat kleine detail altijd in je verhaal.
Mijn koppeling moet binnenkort open omdat het druklager vervangen moet worden (garantie dingetje omdat ie teveel lawaai begint te maken).
We zullen dan gelijk aan die kant zien wat een jaartje healtech quickshifter (correct ingesteld) doet. Mijn prognose: het zal er allemaal nog als nieuw uit zien.
Woah 4,6,8. Das heet....Ondanks de prijs ben ik voor de originele versie gegaan. Ik heb de motor net 2 week en nu al geen spijt gehad! Het is gewoon super om het spul aan te zetten via de boardcomputer, in 3 verschillende standen.
Wel moet ik de standen nog even inregelen. Ik heb nu 3, 5 en 8, maar dat wordt iig 4, 6 en 8.
Hiervoor had ik een setje van Oxford er op. Op zich prima, maar dit op een nieuwe motor inbouwen vind ik een beetje zonde...
Ik rij ook nog vrij veel als het (behoorlijk) koud is en vind het echt een heerlijke toevoeging op de motor. Het is niet een zgn 'silver bullet' (als in, dé totale oplossing tegen koude handen/vingers) maar het helpt behoorlijk.Is de handvatverwarming aan te bevelen of een overbodige luxe die niet veel gebruikt wordt? Nog 2 nachtjes en dan mag ik m'n Tracer (eindelijk) ophalen
Is de handvatverwarming aan te bevelen of een overbodige luxe die niet veel gebruikt wordt? Nog 2 nachtjes en dan mag ik m'n Tracer (eindelijk) ophalen