nutty tart
MF veteraan
- 20 apr 2006
- 7.044
- 206
Heeft er iemand ervaring met de quickshifter icm de 2017 Tracer?
Ik snap best dat het kicken is om voluit te accelereren, maar werkt het ook als je rustig (ja - dat doe ik wel eens!) door het spitsverkeer laveert?
Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?
Kortom, is het een zinnige toevoeging in woon-werk verkeer? Of is het alleen leuk om te knallen op de autobahn?
Interessant. Welke quickshifter heb je?
Ja,ik een overjaarse 2016,maar de eerste eigenaar heeft er voor gezorgd dat ik er nog eerst wat werk aan heb.Ja , jij dus ook ? ik heb 'm sinds maart (een nieuwe) bevalt mij goed
Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?
Ja,ik een overjaarse 2016,maar de eerste eigenaar heeft er voor gezorgd dat ik er nog eerst wat werk aan heb.
Ik hoop er begin oktober mee te kunnen rijden.
Meestal werken quickshifters prettiger (of beter) bij wat hogere toerentallen. Maar als ie goed door de ECU aangestuurd is zou je denken dat het bij lagere toerentallen ook zal werken. Maar dat ligt er allemaal maar net aan hoe het is ingesteld/afgesteld.Als je bij lagere toerentallen de koppeling toch gebruikt, wordt dan toch het gas onderbroken?
Meestal werken quickshifters prettiger (of beter) bij wat hogere toerentallen. Maar als ie goed door de ECU aangestuurd is zou je denken dat het bij lagere toerentallen ook zal werken. Maar dat ligt er allemaal maar net aan hoe het is ingesteld/afgesteld.
Ik heb bijvoorbeeld een Healtech quickshifter erop zitten. Die wordt niet aangestuurd door de ECU, dus kan ik alleen maar gebruiken boven half gas en bij hogere toerentallen. Anders voelt het niet erg soepeltjes.
Verder kun je met een quickshifter ook gewoon zelf de koppeling gebruiken en zou de ontsteking niet (mogen) onderbreken. Dus je kunt ook nog gewoon rijden zonder de quickshifter te gebruiken.
Ik weet wel dat mijn volgende motor 100% zeker weer een quickshifter krijgt. Echt fantastisch die dingen, wat een uitvinding
Beetje hoog in de toeren is inderdaad prettiger. Als je van 1 naar 2 schakelt en je doet dit wat langzaam wil hij wel eens in zijn 'neutraal' terecht komen. Als ik rustig rij en wil opschakelen van 1 naar 2 doe ik dat dan ook met koppeling. Tip is dan ook om lekker door te rijden
Hoi,
Heb je een link waar je die quickshifter vandaan hebt?
Groet
Doc
Een quickshifter is echt wel gaaf.
Als eens op een MV gereden waar die standaard op zat.
En het wordt pas echt interessant als ie ook even zo goed werkt met het terug schakelen !
Heerlijk zo,n ding !
En het werkt ook gewoon bij lagere toeren.
Maar of de aftermarketspulletjes zo aan te raden zijn...?
Het is gewoon een origineel Yamaha onderdeel.
Jullie doen net of je steeds de snelste ronde op een circuit moet rijden
Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk zelf schakelen en dat kan zeker met opschakelen, heel goed zonder koppeling, alleen moet je wel gevoel hebben voor toerental en belasting.
Als je het over gadgets / handige dingen hebt, zijn traction control en ABS stukken nuttiger.
Goede banden en remmen trouwens ook.
Ja maar de schade is heel beperkt,hele grote veranderingen zijn dus niet gepland.Een schade gevalletje dus , ga je er nog een eigen touch aan geven ? wel even laten zien dan hé
met kappen 94 cmVraagje: kan iemand mij vertellen wat de totale breedte van het stuur is van de tracer 900?
Ja maar de schade is heel beperkt,hele grote veranderingen zijn dus niet gepland.
Zijn er hier mensen met aftermarket handkappen?
De mijne zijn beschadigd en ik vind de originele eigenlijk ook niet zo mooi.
Ik kan ze er natuurlijk gewoon af laten,maar bij wat kouder weer lijkt het mij wel prettig.
https://www.lsl-online.nl/contents/media/l_14-118y129livo.jpg
Omgekeerd schakelen: dat schakelt natuurlijk pas écht snel(ler)....
Heb het destijds op mijn supersports gehad.
Het went snel en schakelt snel.
Zeker met een QS !!!
Ga je nog een quickshifter nemen?