Inderdaad....wij van WC eend adviseren.....
Tuurlijk, waarom niet.
De rest wordt misschien “ anders gelezen “ ?
En bedoel ik de term: minder stelselmatig....
Verder ga ik die jongens in het Versys topic niet vervelen met negatieve dingen....
Ik rij niet eens een Versys !!!
Dus waarom zou ik....
Laat het zo zeggen: Jij stelt een vraag (er stond een vraagteken) aan een groep die grotendeels een Tracer
in bezit heeft.. Namelijk of ie meer karakter heeft dan de Versys. Wat zou het antwoord van de mensen in dit topic (volgens jou moeten) zijn?
Hier zitten allemaal Tracer-adepten... Schot voor open doel als je het mij vraagt.
Ja hoor,
Vorige keer was het een of twee lettertjes ( NM )
Nu is het zeggen en schrijven 1 leestekentje waar jij iemand op wil afrekenen.
Ik zou als ik jou was gewoon in de rij gaan staan van de azijnzeikers....
Tuurlijk kerel, wat een niveau. Ga jij dan even met de andere Tracer vriendjes knuffelen en tegen hen zeggen dat de Tracer zo geweldig is, en dat het allemaal wel meevalt met de nadelen...Versys heeft ook nadelen ... bladiebladiebla..
Ik vind de Tracer een prachtige motor (zal zeker niet uitsluiten dat ik er ooit ook één zal kopen), maar er zijn toch wel wat serieuze issue's mee. Zeker als je leest dat iemand de notabene nieuwe motor gaat verkopen omdat ie zich niet veilig voelt vanwege pendelen, je leest dat dit pendelen bij iedereen voorkomt, is er iets toch niet in de haak.
Verder valt het mij hier op dat mensen slecht een geschikte ruit kunnen vinden, en zo'n beetje alles al geprobeerd hebben (Grutte bijvoorbeeld), en dat de turbulentie soms onverdraagzaam is.
Kan allemaal hoor, accepteer het, maar ga niet zeggen dat het bij de Versys net zo erg is, want volgens mij is dat niet zo (je leest er in elk geval minder over). Eerste montage banden bijvoorbeeld, daar kun je legio motoren van opnoemen, meestal omdat het een sluitpost in de kostprijs is.
Oja, tussen Nm en N/m zit een wereld van verschil, maar dat weten de techneuten onder ons wel.
De term : “ minder stelselmatig. “ had jij ( als taalpurist ) even NIET gelezen ?????
En verder sluit je niet uit dat je ooit een Tracer gaat kopen ?
Dit ondanks alle problemen die je zo graag benoemd ?
Je had allang een Tracer moeten hebben joh !!
Want waar ben je nu eigenlijk op uit ?
De boel hier komen afzeiken in een topic waarvan je zelf de bewuste motor niet rijdt ?
En dat allemaal , terwijl nu blijkt, dat je de Tracer wel eventueel WILT rijden ????
Tuurlijk kerel, wat een niveau. Ga jij dan even met de andere Tracer vriendjes knuffelen en tegen hen zeggen dat de Tracer zo geweldig is, en dat het allemaal wel meevalt met de nadelen...Versys heeft ook nadelen ... bladiebladiebla..
Ik vind de Tracer een prachtige motor (zal zeker niet uitsluiten dat ik er ooit ook één zal kopen), maar er zijn toch wel wat serieuze issue's mee. Zeker als je leest dat iemand de notabene nieuwe motor gaat verkopen omdat ie zich niet veilig voelt vanwege pendelen, je leest dat dit pendelen bij iedereen voorkomt, is er iets toch niet in de haak.
Verder valt het mij hier op dat mensen slecht een geschikte ruit kunnen vinden, en zo'n beetje alles al geprobeerd hebben (Grutte bijvoorbeeld), en dat de turbulentie soms onverdraagzaam is.
Kan allemaal hoor, accepteer het, maar ga niet zeggen dat het bij de Versys net zo erg is, want volgens mij is dat niet zo (je leest er in elk geval minder over). Eerste montage banden bijvoorbeeld, daar kun je legio motoren van opnoemen, meestal omdat het een sluitpost in de kostprijs is.
Oja, tussen Nm en N/m zit een wereld van verschil, maar dat weten de techneuten onder ons wel.
VTT...
Voltooid Tegenwoordige Tijd....
Jij hebt benoemd....
Jawel , met een D
En in navolging van die logica denk je:'Weet je wat, ik ga die ivano en tracer adepten even lekker tegen de schenen trappen door de negatieve punten van die motor nógmaals (overdreven) te benadrukken'.Laat het zo zeggen: Jij stelt een vraag (er stond een vraagteken) aan een groep die grotendeels een Tracer
in bezit heeft.. Namelijk of ie meer karakter heeft dan de Versys. Wat zou het antwoord van de mensen in dit topic (volgens jou moeten) zijn?
Hier zitten allemaal Tracer-adepten... Schot voor open doel als je het mij vraagt.
Hey, laten we het wel gezellig houden ehGa lekker met elkaar PB'en ofzo...
moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb bij de tracer van mijn vriendin en zij zelf ook niet.Dat pendelen gebeurt bij sommigen alleen bij zeer illegale snelheden. Niet bij 120 kmh of 150 kmh.
En in navolging van die logica denk je:'Weet je wat, ik ga die ivano en tracer adepten even lekker tegen de schenen trappen door de negatieve punten van die motor nógmaals (overdreven) te benadrukken'.
En dan nog eens lekker door zagen en zeuren, beginnen over niveau en spelfouten.
Nee ga zo door, goed bezig!
Nog even over de turbulentie..... :-)
Ruk, ruk en nog eens ruk. Ik ben 1.98m met het zadel in de hoge stand. Schuberth C3 pro met otoplastieken. Na de originele ruit begonnen met de Puig touring met flip-up. Veel turbulentie boven op de helm. Na verloop van tijd zo veel lawaai dat het niet meer ging. Daarna de Puig sportruit met flip-up. Daar rijd ik nu een tijd mee. Korte ritjes prima, maar na een half uur, driekwartier te veel last van het lawaai onder op de helm. Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.
Dus na de goede berichten over de Givi 2122dt nog maar eens de credit card gepakt en de ruit gekocht. Vanavond even mee gereden en na 100 meter wist ik het al. De turbulentie rolt van de bovenkant van het scherm recht in mijn gezicht en op de helm. Toch even verder gereden, maar het gehamer op de helm is niet te verdragen en nog erger dan Puig touring met flip-up.
Als laatste kan ik nog eens de Puig sportruit kleiner maken, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Zonder spiegels en zonder handvatten rijden gaf ook maar een marginale verbetering.
Ik ben heel erg teleurgesteld. De motor zal wel weer meer in de garage blijven dan ooit de bedoeling was. Misschien ben ik gewoon te lang voor deze machine.
Ruk.
Gister heb ik toch besloten om de tracer in te ruilen want ik kan maar niet wennen aan het gigantische aan/uit effect dat de motor heeft en het onstabiele gevoel dat de motor geeft op de snelweg. Ook het standaard raampje heeft mij erg teleurgesteld want door de gigantische turbulentie achter het raampje kwam ik als snel tot de conclusie dat een ander raampje een must was. Ik blijf het een super mooie motor vinden! Ik heb nu gekozen om "maar weer" op een naked te gaan rijden het is een Kawasaki Z900 geworden. Zowel mijn ingekorte Ermax raampje als mijn ingekorte kenteken plaat houder met kentekenplaat LED verlichting ga ik verkopen. Dus als iemand interesse heeft :-)
94 á 95 cm (als de handkappen erop zitten).Kan iemand me vertellen wat het breedste punt is van de tracer? Hoe breed is het stuur van links naar rechts? Kan het nergens vinden. Bedankt!
Bedankt!94 á 95 cm (als de handkappen erop zitten).
Ik stel voor dat alleen nog maar mensen posten die geen taalfouten maken, dan zaten we nu nog halverwege deel 1.
Dat aan/uit was meer een eerdere mt09 aandoening (en heeft Yamaha zelfs toen een update voor uitgegeven). Bij de Tracer was dat al opgelost zover ik weet. Ik heb er nog een zgn Kev O2 controller op zitten om het nog wat soepeler te maken (had zoiets van 'Kev' ook op m'n 690 Duke met positieve resultaten, dus was snel overgehaaldOlie op het vuur:
Is de 2017 Tracer dan zo anders dan de eerdere modellen? Ik lees over ECU reflashes, aan / uit effect etc.
Die van mij (2017 dus) is butter-smooth, beter nog dan de V-Strom die ik hiervoor had, en die was ook niet verkeerd. Hoe zit dat?
Over ruitjes is al voldoende geschreven, in mijn optiek is de Tracer precies zo als al mijn vorige motoren, het std ruitje is altijd ruk. Zelfs de oer oude XJ900 had precies hetzelfde probleem, daar heb ik uiteindelijk zelf een (grote) ruit voor gemaakt. De V-strom had ook een grote Givi nodig. (en op het V-strom forum ook eindeloos gepalaver over de beste oplossing)
Pendelen: Ik heb het stiekeme idee dat de fabrikant de gebruiker de middelen heeft gegeven om zelf te kiezen tussen stuurgedrag of stabiliteit middels de vork veervoorspanning. Lichtvoetig sturen of Autobahn? Kies uw naloop. Ik heb hem zo ingesteld dat het front net levendig begint te worden als ik de begrenzer raak. Is dat een feature die er pas vanaf 2017 in zit?
De tracer is een compromis. Voor mij werkt het. (120 km ww / dag)
...en dan de QS..