Beste Tracer-isten,
Zoals iedereen weet( die 3 cylinder rijd of gereden heeft)is een 3-pitter het beste van 2 werelden .
Ik rij momenteel Triumph Tiger 1050 met zijn alom geroemde 3 cylinder.
Deze wil ik komend jaar gaan vervangen door weer een 3 cylinder omdat deze gewoon geweldig lekker zijn ding doet
Tot een tijd geleden zou ik zo weer een Tiger kopen, maar door de komst van de Tracer 900 is er nu dus een (wellicht) goed alternatief.
Als ik ga om zetten wordt het óf een Tiger 1050 Sport van 2013 óf een Tracer900 van 2015/2016.
Jullie kunnen als geen ander aan geven waarom ik een Tracer zou "moeten" nemen i.p.v. de Tiger Sport.
Ik heb nog geen proefrit gemaakt met een Tracer.
Dus ik zou zeggen geef eens wat "voordelen" van de Tracer t.o.v. de Tiger welke mij zouden kunnen overtuigen om tóch te kiezen voor de Tracer900
Persoonlijke voorkeur, velen dwepen ermee maar ik vind het niet het beste van twee werelden. Ik heb een Triumph Street Triple gehad en het kon mij niet echt bekoren. Ik vond het echt meer een wat rauwere viercylinder maar niets van doen hebben met een twee cyclinder.Beste Tracer-isten,
Zoals iedereen weet( die 3 cylinder rijd of gereden heeft)is een 3-pitter het beste van 2 werelden .
Ik rij momenteel Triumph Tiger 1050 met zijn alom geroemde 3 cylinder.
Deze wil ik komend jaar gaan vervangen door weer een 3 cylinder omdat deze gewoon geweldig lekker zijn ding doet
Tot een tijd geleden zou ik zo weer een Tiger kopen, maar door de komst van de Tracer 900 is er nu dus een (wellicht) goed alternatief.
Als ik ga om zetten wordt het óf een Tiger 1050 Sport van 2013 óf een Tracer900 van 2015/2016.
Jullie kunnen als geen ander aan geven waarom ik een Tracer zou "moeten" nemen i.p.v. de Tiger Sport.
Ik heb nog geen proefrit gemaakt met een Tracer.
Dus ik zou zeggen geef eens wat "voordelen" van de Tracer t.o.v. de Tiger welke mij zouden kunnen overtuigen om tóch te kiezen voor de Tracer900
Persoonlijke voorkeur, velen dwepen ermee maar ik vind het niet het beste van twee werelden. Ik heb een Triumph Street Triple gehad en het kon mij niet echt bekoren. Ik vond het echt meer een wat rauwere viercylinder maar niets van doen hebben met een twee cyclinder.
Ik ben een echte een en twee cylinder liefhebber. Drie cylinders en meer vind ik voor auto's. Technisch zijn de triples perfect hoor, daar hoor je mij niet over.
Ik heb ook met een 1050 Triumph een 1200 Triumph en een zwaar opgefokte nerveuze T595 een een tammere 955i gereden en allemaal zaten ze meer naar vier dan twee cylinder vond ik.
Met mijn eencylinder met 48pk aan de krukas reed ik op bochtige trajecten gewoon mee met 1000cc sportmotoren.
Op dit moment rij ik geen motor om gezondheidsredenen.
Maar er staat een Harley sportster 1200 een 300cc motorscooter en mijn afgeronde project (zie foto hieronder)
Begin dit jaar heb ik mijn in showroomstaat verkerende SRX600 verkocht met origineel 13k op de teller. Vier brommers werd wat veel en ik ben nu ook aan het inkrimpen. Ik heb 1 keer een uitstapje gemaakt naar een triple (Street Triple) maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar eencylinder en tweecylinder motoren. Persoonlijke voorkeur.
[afbeelding]
Moderne blokken zitten veel strakker in elkaar. Luister op YouTube maar eens naar een Triumph T160 of een Laverda Jota met 120 of 180 graden krukas dat loopt heel anders.
Voor mij zijn de moderne triples te perfect in hun motorloop. Mijn smaak is meer het stampen van een grote eencylinder of een Harley. Maar dat doet niets af aan hoe perfect de moderne triples zijn.
Zo voldoende toegelicht?
Hi, welke ruit zit er op deze Tracer? Ziet er goed uit~
Mooier zadel idd.
Ik zag op een filmpje ook een nieuw dashboard ? Maar waarom dit nou een gt moet heten is me nog niet duidelijk...