Volgens de site van Yamaha nl, heeft de 2018 Tracer 900 geen cruisecontrol en heeft ook nog het oude dashbord.
Ook de quickshifter is een optie.
De GT heeft dit allemaal wel.
verdere verandering tov voorgaande modellen qua chassis vering:
(FF ondervoorbehoud van 100% "kloppend" ...want het is info waar ik naar gezocht hebt..en van "her en der" internet geplukt heb../ ff wachten op de presskit of de eerste fiets "live")
Er is een iets andere swingarm geplaatst..die bovendien wat langer is (volgens yamaha is dat ivm zijkoffers?!? Tsjaa.. Ik denk zelf eerder dat er iemand bij yamaha naar de "pendelklacht" geluisterd heeft en ze zodoende én wat meer rijhoogte én een wat langere wielbasis creëren.
Shocks en vork zijn hetzelfde als bij voorgaande modellen.
Wat er veranderd is bij de "gewone" tracer is weinig...er is wat meer compressie demping toegepast in zowel shock als vork. de linkervork blijft "leeg" qua cartridge
Bij de Tracer GT wordt dezelfde vork toegepast..maar nu is de linkervorkpoot gevuld met een cartridge die de compressie demping voor zijn rekening neemt..en nu instelbaar is
De shock is hetzelfde als bij de gewone tracer..echter wordt er een hydraulic preload adjuster op gemonteerd wat bij een GT uitvoering absoluut wenselijk is!
De MT09SP..heeft dan wederom dezelfde vork..maar nu op BEIDE poten zowel instelbaar op rebound en compressie ! Aan de achterkant een 46mm Ohlins shock die instelbaar is en voorzien van gasreservoir en hydraulic preload! Ben enigzins verbaasd want die shock met de op een SP model niet noodzakelijke preload adjuster is een redelijke dure om OEM toegepast te worden.
Het is even afwachten hoe het allemaal in de praktijk zal "aanvoelen" ..ben met name benieuwd naar de vork van de GT , wat erin zit en of het werkend is..we zullen het zien als de eerste open gaat!
Ik vindt zelf de GT (dan wel liefst ook met een Ohlins shock erin) de meest toffe.
Een MT09 achtige overwegend zou dat mijn keus zijn.
')