Valt wel mee als je bedenkt dat ook de vering is aangepast. Als je bij de huidige de vering wilt aanpassen met Yamaha/Ohlins dan ben je daarvoor al 2k kwijt. De koffers kosten standaard ook al bijna € 800, en de qs €500.
2.5K extra voor koffers, TFT scherm, cruise control en quick shifter. Nog iets vergeten? Vind het wel een beetje te veel.
staat in geen verhouding..enigzins "appels met peren"
De vering is aangepast..op de GT versie..enigzins.
Maar dan wilt niet meer zeggen dan dat de voorheen "lege" linkse vorkpoot (er zit links uiteraard wel een veer...en een "loze / lege" cartridgehuls) nu wel gevuld is met een cartridge mbt de compressie instelling.
In feite wilt het niet veel meer zeggen dan dat Yamaha..of beter gezegd..Kayaba, waar al die vorken vandaan komen de linkse poot nu gevuld heeft met hetzelfde als wat er al in de rechtse poot aanwezig was...een cartridgehuls met daarin een spindle met daaraan vast een zuiger met shims erop.
Het blijft hoe dan ook, massa productie 'mag bij inkoop niks kosten" spul.
Waar op zich niks mis mee is want de fiets is voor hetgeen wat ie biedt en wat ie kost..nog steeds zeer scherp qua prijs. zeker ook getuige de verkoopaantallen heeft Yamaha bepaald geen ongelijk gekregen in het hele concept "MT09"
De shock is dezelfde gebleven..intern minimaal aangepast..met als extra dat de GT een hydraulische preload versteller heeft ..wat een dikke + is!
Dat is niet te vergelijken met een Ohlins upgrade en die ohlins upgrade kost je geen 2000 euro (ja..als je de duurste "voor een MT09 Tracer over the top" Nix 30 cartridge neemt wel)
Goede Ohlins upgrade + shock inclusief SKF sealkits en de vork écht fatsoendelijk gedaan zit net onder de 1000 inclusief de inbouw van alles.
PS..Het grote voordeel van aftermarket vering / shocks..als de fiets ooit verkocht wordt pak je de shock er weer onder uit , verkoopt m en hebt een deel van je centjes terug.
Er zijn heel veel MT09(Tracer|)s verkocht...en dat worden er alleen maar meer..er zal altijd markt zijn voor gebruikte kwaliteitsvering. Naar een standaard shock vraagt niemand
Nieuw zijn ze inderdaad stevig geprijsd,maar ik heb een gebruikte set op de kop getikt aan een mooie prijs.Had ik ook voor gekeken, maar vind de originele koffers nogal aan de prijs...
Dan moet je nog dat extra houdertje bestellen (ik dacht in VS?)
Mooi maar ik bedoelde de originele steun voor een Tracer,want alhoewel die niet verkocht worden in EU bestaan ze wel degelijk.Foto van bevestiging op de FJR. Is geen los deeltje maar een geheel met framedeel waar ook de uitlaat en achterste steps aan zitten.
Die zijn voor een Tracer 700,die had ik al gezien,die verkopen ze hier wel gewoon bij Yamaha.Oh, deze bedoel je:
t Gaat om FJR koffers op een Tracer, toch? Zijn volgens mij geen originele Yamaha onderdelen voor. Je komt uit bij Cosmo (zonder rubbers), bij die Amerikaanse club of in Frankrijk:
RIGID BAGS FOR YAMAHA MT-09 TRACER
Ik heb zelf uiteindelijk Shad gekocht, dus YMMV.
heb net mijn tracer 900
worden de achter koffers niet te smerig bij regenweer.
omdat ik vermoed dat het spatbord achteraan weinig water tegenhoud.
Ik dacht mij te herinneren dat er hier mensen zijn met FJR koffers op hun Tracer.
Kan er iemand een foto tonen waarop te zien is hoe de onderste steunen er uit zien,als de koffers niet gemonteerd zijn?
Jeetje, wat was hij toen nog in nieuwstaat zeg. Is nu wel iets anders na 46000km
Vooral de uitlaatbochten zien er nu iets anders uit...
Bedankt voor de foto.Even fotootje gemaakt van de steunen. Let even niet op de vuiligheid. Ik gebruik haar nog dagelijks. De steunen kun je overigens ook kopen bij topmoto in apeldoorn. Ze zijn wel vrij prijzig €199,95.
Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.Ik blijf deze oplossing toch wel het moist vinden