Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.
En 95% van de tijd zal ik zonder koffers rijden,dan kan ik ook snel de onderste steunen nog verwijderen.
Hallo buurman
Ik heb er nu 7000km opzitten sinds juni en daar worden ze niet schoner op.
Had van de week een lekke band, direct de standaard Dunflops vervangen voor Roadtec 01 van Metzeler.
Bedankt voor de foto.
Die prijs is inderdaad zeer stevig,ik ga zelf wel iets maken.Die koffers zijn inderdaad niet lelijk,maar ik wil niet dat er zo'n afschuwelijk rek aan mijn motor hangt als de koffers er af zijn.
En 95% van de tijd zal ik zonder koffers rijden,dan kan ik ook snel de onderste steunen nog verwijderen.
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .toen ik em nieuw kocht remde die prima. Nu na 7000 km doet ie bijna niets meer. Had ik op mijn bandit hiervoor ook. Ik las iets over verglazing en blokjes opschuren , maar na zoveel kilometer heb ik weer het zelfde waarschijnlijk ...
Rij je in alle weersomstandigheden en/of staat de motor buiten (of in de vochtigheid)? Want dan vind ik het niet vreemd als je de rem 7 maanden eigenlijk niet gebruikt. Die dingen moeten in beweging blijven. Anders worden ze smerig, vuil wat ophoopt en vast koekt, corrosie er eventueel op etc. En voordat je het weet zit de boel vast.Maar voor een tracer van 7 maanden oud , zou toch niet kunnen toch. .
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .
Geen antwoord op de vraag...
Ik heb van nature ook de neiging de achterrem nauwelijks te gebruiken. Maar..
Het blijkt dat de "stoppie detectie" op deze motor alleen goed werkt als de achterrem wel gebruikt wordt.
Alleen dan staat het achterwiel direct stil als de grond verlaten wordt en lost het ABS brein de voorrem.
Toch werkt het zo.. (nogal grof overigens - heb ik gemerkt) ABS werkt tegenwoordig samen met de ECU, een soort omgekeerd TCS.
Als je voorover slaat ipv jezelf onderuit remt is je dag alsnog verprutst - dus met een stoppie kan best wat mis zijn in een noodsituatie. En de Tracer doet prima stoppies.
Ik geloof dat in een zekere Motoplus uitgave er een heel verhaal over heeft gestaan. (wenselijkheid van gebruik van achterrem, ook al rem je er nauwelijks mee)
Als de ABS de achterrem lost en er wordt nog steeds niet gedraaid door dat wiel (want in de lucht), dan kan het systeem natuurlijk conclusies trekken zonder exotische sensoren.
Hoewel ik het verschijnsel niet uitputtend heb onderzocht bij de Tracer (ongewilde stoppies wel overigens), lijkt deze fiets deze eigenschap ook te hebben.
Zeker op het eind van het filmpje kun je EEN ding goed zien ;
Een achterwiel draait tijdens het maken van de stoppie gewoon door hoor...
Sommige conclusies gaan wellicht dus niet op....
In jouw verhaal wordt de voorrem gelost als het achterwiel in de lucht hangt en stilstaat. Dat zou dan ook moeten gebeuren met een gewoon blokkerend achterwiel dat niet in de lucht hangt. In dat laatste geval zit je dus met een blokkerend achterwiel en een lossende voorrem.
Gezien bovenstaande quote ging het toch om een achterwiel dat juist STIL zou staan ?....
Iemand een idee, ik gebruik mijn achterrem nooit .toen ik em nieuw kocht remde die prima. Nu na 7000 km doet ie bijna niets meer. Had ik op mijn bandit hiervoor ook. Ik las iets over verglazing en blokjes opschuren , maar na zoveel kilometer heb ik weer het zelfde waarschijnlijk ...
Als je ze niet veel gebruikt gaan ze verschralen, even een paar keer flink hard remmen en ze doen het weer.
Pas gezien hoe iemand bij een Tesla de blokken weer even flink aantrok, door alle elektronica remmen die bijna niet meer met de remmen en dan moet dat ook af en toe. De inzittenden kwamen er wel een beetje bleek uit
Neen, Blarp gaf aan dat je wel de achterrem moest blijven gebruiken zodat het achterwiel juist stil zou komen te staan tijdens een stoppie