Is inderdaad redelijk wat geld, via motorbandenmarkt is de set EUR 281,60. (road 5)
Erom leggen misschien 50 euro en dan ben je voor 330 euro klaar.
Volgens mij is dit typisch Yamaha, zeker de klak van het in z'n 1 zetten.Hallo iedereen, Ben redelijk nieuw in dit gedeelte (me wel al ff terug voorgesteld) en lees vooral wat mee,
Hiervoor 4 jaar op een XT rondgereden, nu ook een Tracer erbij.
Enige is dat , nu ik hem wat meer inrij, ik merk als ik de koppeling los heb in neutraal dat je een soort ratel hoort en meer trilling voelt.
Koppeling Tikkie op spanning brengen is het weg...
Beetje gezocht en vind dan verschillende opties:
- Koppelingkabel ff spannen (Wil ik soweiso ff proberen)
- Hele versnellingsbak zou kapot zijn
- Koppelingplaten zijn kapot
- Nokkenas
Voor de rest hoor je het nooit alleen in zijn neutraal. Owhja, en een hardere "tik" als ik hem in z'n 1 zet (wat dus zou wijzen op koppelingkabel die te los is) .
Graag hoor ik jullie mening / idee!
Nope...
Volgens mij is dit typisch Yamaha, zeker de klak van het in z'n 1 zetten.
Volgens mij is dit typisch Yamaha, zeker de klak van het in z'n 1 zetten.
Volgens mij is dit typisch Yamaha, zeker de klak van het in z'n 1 zetten.
Hallo iedereen, Ben redelijk nieuw in dit gedeelte (me wel al ff terug voorgesteld) en lees vooral wat mee,
Hiervoor 4 jaar op een XT rondgereden, nu ook een Tracer erbij.
Enige is dat , nu ik hem wat meer inrij, ik merk als ik de koppeling los heb in neutraal dat je een soort ratel hoort en meer trilling voelt.
Koppeling Tikkie op spanning brengen is het weg...
Beetje gezocht en vind dan verschillende opties:
- Koppelingkabel ff spannen (Wil ik soweiso ff proberen)
- Hele versnellingsbak zou kapot zijn
- Koppelingplaten zijn kapot
- Nokkenas
Voor de rest hoor je het nooit alleen in zijn neutraal. Owhja, en een hardere "tik" als ik hem in z'n 1 zet (wat dus zou wijzen op koppelingkabel die te los is) .
Graag hoor ik jullie mening / idee!
Spreek je uit ervaring dan ?Om maar te zwijgen over BMW...
Same here! Al ben ik toch altijd 'n beetje jaloers het geluid van de Ducati Monster van m'n vriendinnetje...Een ander voordeel van oordoppen is dat de noodzaak van een dure aftermarket uitlaat geheel vervalt. Het is niet logisch het geluid in je oor te dempen en het aan de andere kant te laten toenemen.
...
Zo, weer E1000+ uitgespaard
Spreek je uit ervaring dan?.
Gisteren lekker vrij genomen om een leuke tocht te maken met de motor. De IJsselmeerroute (ca. 420km) gereden, maar dan kom je dus ook over de Afsluitdijk. Wat een vliegen! Vandaag maar even gebruikt om de boel weer schoon te maken
[afbeelding]
mag ik die route van je, ik wil binnenkort ook een ronde ijsselmeer doen
sinds 2 maanden zelf in het bezit van een tracer (2017, 8000km), precies hetzelfde waargenomen.
Mee terug gegaan naar de dealer en daar werd het bevestigd, dit is precies zoals het hoort. Reden is dat de nokken van de tandwielen krukas t.o.v. koppeling een rechte vertanding is, hier tussen zit nog wel een tussentandwiel om het meeste eruit te halen. Zelfs nog bij een nieuwere tracer het mogen luisteren en idd, precies hetzelfde gerattel en lichte trilling in de motor. Niet jezelf te bang laten maken door verhalen op internet. Het is bekend dat dit rumoerige blokken zijn.