Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou je even uit je droom helpen :P, standaard uitlaat ploft al (zacht).
Gewicht verschil is trouwens alleen echt veel met de racing line akra, niet met de titanium pot eronder.

Dit is eigenlijk m’n eerste motor waar niet linea recta een andere auspuff onder zit...
En ik moet zeggen, of zullen het de jaren zijn? dat ik het ook stiekem wel lekker vind om stilletjes “low profile” de km’s te maken. Je trekt niet zo de aandacht als je soms wat minder legale toeren uithaalt :P
Standaard ploft ‘ie inderdaad al een beetje, zo heel slecht klinkt het ook niet :)
 
Dit is eigenlijk m’n eerste motor waar niet linea recta een andere auspuff onder zit...
En ik moet zeggen, of zullen het de jaren zijn? dat ik het ook stiekem wel lekker vind om stilletjes “low profile” de km’s te maken. Je trekt niet zo de aandacht als je soms wat minder legale toeren uithaalt :P
Standaard ploft ‘ie inderdaad al een beetje, zo heel slecht klinkt het ook niet :)

True standaard klinkt hij niet slecht, mag van mij alleen nog iets harder :)
 
Ik zou je even uit je droom helpen :P, standaard uitlaat ploft al (zacht).
Gewicht verschil is trouwens alleen echt veel met de racing line akra, niet met de titanium pot eronder.

Ah is dat zo. Nogmaals heb de twee uitlaten niet kunnen vergelijken vandaar dergelijke opmerkingen.
 
lezende op diverse fora krijg ik het idee dat ook in NL er steeds meer op geluidsproductie aangehouden wordt, waarna en meting volgt.

Zo'n Akra voldoet natuurlijk ook aan de gestelde geluidslimieten, maar dat is met DB killer en katalysator die niemand laat monteren.

Er komt wellicht een tijd dat ze Euro 4 ook daadwerkelijk gaan handhaven?

Ik hang derhalve de "low profile" gedachte aan die een vorige poster al meldde :)
 
lezende op diverse fora krijg ik het idee dat ook in NL er steeds meer op geluidsproductie aangehouden wordt, waarna en meting volgt.

Zo'n Akra voldoet natuurlijk ook aan de gestelde geluidslimieten, maar dat is met DB killer en katalysator die niemand laat monteren.

Er komt wellicht een tijd dat ze Euro 4 ook daadwerkelijk gaan handhaven?

Ik hang derhalve de "low profile" gedachte aan die een vorige poster al meldde :)

Ik heb zelf nog nooit iemand gehoord over dat ze met een meting te maken kregen en ken redelijk veel motorrijders. Voor een meting moet je oppassen bij enkele evenementen (tuning, shows) o.i.d..

De Akra die je vanaf Yamaha kan laten monteren voldoet idd aan de DB norm met db killer, deze db killer is trouwens moeilijker eruit te halen dan bij andere. Deze Akra is ook voorzien voor de euro 4 normen, daarom vind ik het geluid ook erg tegenvallen.

Euro 4 handhaven voor motoren? gaan ze niet doen, dit kan alleen getest worden in een test ruimte en hangt af van heel veel factoren. Kost ze veel te veel geld voor het geen dat ze eruit halen, buiten dat is het niet te doen om elke motor te gaan controleren. Zeg nou eerlijk, hoeveel procent van de motoren die je ziet rijden voldoet strikt aan de Fabriek/wetregels? Ik gok op zo'n 10%, misschien is dit zelf nog hoog. Een aftermarket uitlaat behoord namelijk al tot een overtreding volgens de wet, aangezien een motor niet de euro norm haalt door een andere uitlaat etc.
 
Laatst bewerkt:
Die haas komt hard aan, gelukkig ben je niet gevallen!

Voor de gewichtsbesparing kun je beter naar de weight watchers of een ander type motor kopen :-) Op een Z900 met Akra + DB-killer hoor ik de uitlaat minder dan op mijn eigen Tracer. Inlaat geluid is wel harder bij flink gas.

Vorige week met het goede weer een lang weekend Ardennen gedaan en rond de 1500 km gereden met veel plezier. Mooie omgeving, veel lol gehad en lekker gereden met de Tracer!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de uitlaatbochten nog eens gereinigd met Belgomalu en wat zweet...
Voor en na:

28slj7o.jpg
 
Netjes. Spul gebruik ik ook maar zo glimmend heb ik ze nog niet gekregen.
Volgende keer wat langer poetsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan