YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk voor de statistiek! Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel mensen de std uitlaat hebben laten zitten (hard rijden of hard klinken - pick one :+ )
Die wou ik er ook nog bij hebben, maar kon de poll niet meer wijzigen?
Heb even de mods gevraagd dit aan te passen...
 
Laatst bewerkt:
Dag Allen,
ik zit nu al een uurtje te zoeken maar heeft iemand ervaring met het barracuda windscherm ? WINDSCHERM AEROSPORT

Daarnaast wil ik de kentekenplaathouder korter hebben, standaard zit er nog op maar kunnen hier gewoon de standaard knipperlichten weer op ? Zit ook naar de barracuda oplossing te kijken en daarbij hoop ik dat de koffers er nog op kunnen ( Yamaha, die van Stof)

Alvast bedankt
Berry
 
Ik lees ook weer mee.

Deze week ook m'n standaard ruitje aan proberen te passen met een decoupeerzaag, hoop dat het lukt!

Ik twijfel nog over een O2 mod. Ik ben benieuwd naar je ervaring chefpat1993!
 
Ik lees ook weer mee.

Deze week ook m'n standaard ruitje aan proberen te passen met een decoupeerzaag, hoop dat het lukt!

Ik twijfel nog over een O2 mod. Ik ben benieuwd naar je ervaring chefpat1993!
Goed aftapen en met een fijn zaagje rustig zagen, dan komt het vast goed.
Ik heb in een grijs verleden zelf ruitjes gemaakt (Polywel). Daar zaagde ik ze eerst met een lintzaag grofweg op maat en vervolgens met een vaste bandschuurmachine het preciezere werk. Erg nette ruitjes!
prd_1159251_watermark.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dag Allen,
ik zit nu al een uurtje te zoeken maar heeft iemand ervaring met het barracuda windscherm ? WINDSCHERM AEROSPORT

Daarnaast wil ik de kentekenplaathouder korter hebben, standaard zit er nog op maar kunnen hier gewoon de standaard knipperlichten weer op ? Zit ook naar de barracuda oplossing te kijken en daarbij hoop ik dat de koffers er nog op kunnen ( Yamaha, die van Stof)

Alvast bedankt
Berry

Dit gaat niet passen helaas, ik heb de mijne gekocht waar al een tail tidy op zat met knippers. Daarna zelf koffers van Yamaha gekocht, maar deze kwamen tegen de knipperlichten aan. Vorige eigenaar heeft ook een ander achterlicht gemonteerd (smoked en geïntegreerde kippers) alleen dit is heel officieel niet toegestaan en heb zelf nog hele kleine knipperlichtjes geplaatst zodat de koffers wel passen.

Shin-Yo LED Knipperlicht Tiny
 
Ik heb de tail tidy van Yamaha met knippers van Protech. Zelfde model als de Yamaha led knippers maar veel kleiner. Licht opbrengst is goed. Nu passen ze precies tussen de koffers.

full
 
Voor de duidelijkheid ik heb de Akra Titanium (was fabriekoptie voor m'n 2015 tracer).
 
Mag ik vragen waar jij de 02 controller hebt gekocht? En wat is het verschil precies? Meer vermogen? of een ander gasresponse?


Heb 2e hands een O2 controller gekocht en mijn indruk is dat het aan-uit effect rond de 3500 toeren bij constante gashendelstand zeker verminderd is. In het verbruik merk ik eigenlijk ook geen verschil.

Vindt wel dat de (natuurlijk wisselende) temperatuur en vochtigheid van de aanzuiglucht merkbaar invloed heeft op hoe het blok loopt. De ene keer ontstaan er trillingen en de andere keer loopt het heerlijk soepel.
Ook op dat moment een andere motorstand kiezen heeft effect.
Ik vraag mij af of een powercommander het verschil bij vocht en temperatuurwisselingen ook kan verminderen.

Volgens Kev is de O2 controller samen met een powercommander de beste oplossing. De O2 voor het closed-loop gebied tot 6000 toeren en de commander daarboven.
 
Laatst bewerkt:
Als je je kuipruit eraf haalt heb je daar 3 aansluitingen die eral voor gemaakt zijn

De kuipruit is met drie schroeven bevestigd. Zal morgen eens kijken wat je nu precies bedoeld. Daarachter zit dan 3 elektrische aansluitingen voor de navigatie?
 
ja andere knipperlichten achter (kleinere) anders kan het zo met korte achterkant idd niet voor ook andere knipperlichten geplaatst zelfde stijl.
 
De kuipruit is met drie schroeven bevestigd. Zal morgen eens kijken wat je nu precies bedoeld. Daarachter zit dan 3 elektrische aansluitingen voor de navigatie?

Er zitten drie stekkers die via het contactslot geschakeld worden. Afhankelijk van de accessoires kan er een in gebruik zijn..
 
Heb 2e hands een O2 controller gekocht en mijn indruk is dat het aan-uit effect rond de 3500 toeren bij constante gashendelstand zeker verminderd is. In het verbruik merk ik eigenlijk ook geen verschil.

Vindt wel dat de (natuurlijk wisselende) temperatuur en vochtigheid van de aanzuiglucht merkbaar invloed heeft op hoe het blok loopt. De ene keer ontstaan er trillingen en de andere keer loopt het heerlijk soepel.
Ook op dat moment een andere motorstand kiezen heeft effect.

Waarom kan een autoblok wel mooi lopen? Misschien vanwege de sjoemelsoftware O-)
Ik vraag mij af of een powercommander het verschil bij vocht en temperatuurwisselingen ook kan verminderen.

Volgens Kev is de O2 controller samen met een powercommander de beste oplossing. De O2 voor het closed-loop gebied tot 6000 toeren en de commander daarboven.

Loopt de Tracer 900 niet mooi? ik heb werkelijk nergens last van ('17) loopt als een zonnetje. Mijn auto loopt soms beroerder.
 
Ook de Dunlop 222 vervangen door Bridgestone banden valblokken korte achterkant andere knipperlichten aluminium kettingkast en voortandwiel beschermer, radiator cover Akrapovic uitlaat Navi steun van Yamaha tankbescherming zijkant enkel het donker sport ruitje van Ermax is onderweg :t

Mooie foto!
Mooie kleur op je Tracer !

Mooi uitlaatje !

:P
 
Heb 2e hands een O2 controller gekocht en mijn indruk is dat het aan-uit effect rond de 3500 toeren bij constante gashendelstand zeker verminderd is. In het verbruik merk ik eigenlijk ook geen verschil.

Vindt wel dat de (natuurlijk wisselende) temperatuur en vochtigheid van de aanzuiglucht merkbaar invloed heeft op hoe het blok loopt. De ene keer ontstaan er trillingen en de andere keer loopt het heerlijk soepel.
Ook op dat moment een andere motorstand kiezen heeft effect.
Waarom kan een autoblok wel mooi lopen? Misschien vanwege de sjoemelsoftware O-)
Ik vraag mij af of een powercommander het verschil bij vocht en temperatuurwisselingen ook kan verminderen.

Volgens Kev is de O2 controller samen met een powercommander de beste oplossing. De O2 voor het closed-loop gebied tot 6000 toeren en de commander daarboven.

De 2018 TracerGT doet het nog hoor. Merk het ook zo rond de 3000 a 3500T/min dat de motor wat hapert.
Gewoon een versnelling lager, of harder rijden. Verder idd nergens last van, onwies mooi lopen die 3 cilindert :t

Enkel bij 190Km/h (op de tellert) of harder begint de voorkant wat zweverig aan te voelen.
Maar dat zou wel door de koffers komen. (Yep ff op een stuk autobahn uitgeprobeerd)
En boven de (160Km/h op de navi) 170 op de tellert, werkt de cruise control niet meer.
Deze wil boven de 170Km/h op de tellert niet meer aan, ga je er iets onder zitten doet ie het wel weer en kan je gewoon door plussen naar 180. Niet dat ik dat erg vind, rijd dat toch niet gauw weer, maar het viel op.
Wat ik wel vervelend vind is dat de cc het ook niet doet in de 3e versnelling.
B.v. 50Km/h in de stad op een lange weg.
Daar ga ik de dealert nog wel ff na vragen of dit misschien aangepast kan worden.

Maar goed, moet nog steeds in het instructie boekje kijken of dit zo hoort, en/of aangepast kan worden :+
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een 2e handse O2 controller op te kop kunnen tikken!

Zal hier mijn ervaring terugkoppelen zodra ik alles binnen en geinstalleerd heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan