YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor toekomstige Tracer eigenaren die hier al meelezen:

Mijn 2015 Tracer komt te koop !
Nog geen 17.000 km gelopen en voorzien van vele extra,s waaronder:

Volledige nieuwe HK achterschokdemper v.v. Hydraulische verstelling veervoorspanning en high en low speed demping apart regelbaar en uiteraard uitgaande demping eveneens apart in te stellen.

Akrapovic uitlaat met E-keurmerk en uitneembare DB killer.

Verder; extra ruitje, kleine kentekenplaathouder, kleine led knippers, verstelbare stuurrisers en nog meer.
Dealer onderhouden en in perfecte staat.

Interesse ?
Stuur even een PB aub.

👍
En je prijs.. En welk onderhoud gehad etc
 
Voor toekomstige Tracer eigenaren die hier al meelezen:

Mijn 2015 Tracer komt te koop !
Nog geen 17.000 km gelopen en voorzien van vele extra,s waaronder:

Volledige nieuwe HK achterschokdemper v.v. Hydraulische verstelling veervoorspanning en high en low speed demping apart regelbaar en uiteraard uitgaande demping eveneens apart in te stellen.

Akrapovic uitlaat met E-keurmerk en uitneembare DB killer.

Verder; extra ruitje, kleine kentekenplaathouder, kleine led knippers, verstelbare stuurrisers en nog meer.
Dealer onderhouden en in perfecte staat.

Interesse ?
Stuur even een PB aub.

👍
Eventueel ook wat foto's voor de eerste indruk.
 
Momenteel op vakantie in de Alpen met de Tracer, wat een heerlijke motor is het toch.

1 probleempje alleen, remlicht en achterlicht doen het niet meer. Onderweg ook al 2x gehad dat het ABS lampje knipperde tijdens het rijden, contact uit en aan en het lampje ging weer uit. Iemand enig idee wat het kan zijn?

GEVONDEN,
Zekering(7,5A) rechtsvoor, ik had ook geen toeter daardoor wist ik het.
 
Laatst bewerkt:
Originele accu na 3,5 jaar defect (te weinig power om te starten). Na laden aan een acculader start de Tracer, maar na een week stilstaan niet meer. Wat is jullie ervaring met de levensduur van de accu? Tips voor een goede vervangingsaccu?
 
Originele accu na 3,5 jaar defect (te weinig power om te starten). Na laden aan een acculader start de Tracer, maar na een week stilstaan niet meer. Wat is jullie ervaring met de levensduur van de accu? Tips voor een goede vervangingsaccu?
Heb goede ervaringen met motobatt.

Maar controleer ook even voor zekerheid de spanningsregelaar plus dynamo
 
Iemand nog interresse in seze als nieuwe tracer?
Bij deze zet ik mijn tracer 900 in de verkoop daar ik er niet aan toe kom om ermee te rijden heb er 1500km mee gereden dit jaar heb deze als demo gekocht bij yamaha dealer er staan 7700km op nu het is een 2018 model met handguards en korte nummerplaathouder.
Is als nieuw met sale sleutels en boekjes etc.
Hij staat nog niet op marktplaats vraagprijs 9500.

Bijlagen
 
Hallo jongens,

Helaas moet ik melden dat ik dit subforum een beetje ga verlaten. Ik ga heel binnenkort mijn tracer verwisselen voor een MT-10. (Gewoon. Niet SP). De motor gaat weg voor fiscale redenen. Want de nieuwe motor komt op mijn bedrijf... Anders had ik nog met plezier twee jaar verder gedaan er mee.

Ik heb recent enkele motoren getest. Hierdoor zijn mij een aantal zaken opgevallen over de MT-09. Let wel, het bouwjaar van de mijne is 2016. De allernieuwste Tracer GT heeft een betere vering en een ander scherm. Ik testte de KTM Super adventure en Super duke. En de MT-10. Mijn voorkeur ging uit naar de MT-10.

Dit heb ik geleerd:
  • Er is iets mis met de voorkant van de tracer, aerodynamisch bekeken. Daarom hebben ikzelf en vele anderen hier op het forum een lijdensweg achter de rug om te zoeken naar een ruit-helm combinatie die draaglijk is. Toen ik met de nakeds reed had ik het meest serene, stille motorgevoel ooit. Echt om euforisch van de worden. Ik was zo gewoon aan het lawaai en het gebulder veroorzaakt door de tracer dat mijn referentiekader gewoon verschoven was. Ook de adventure, die toch een flink scherm heeft, was zalig in vergelijking. En dan te bedenken dat de PUIG ruit al veel beter was dan het origineel. Die kerel van Yamaha: "Die MT-10 klinkt wel luid, nee?" Ik: "Vind m mooi stil eigenlijk." Wel mijn oren zijn blijkbaar niet gewoon aan stille wind op de motor. Ik kon zelfs geen kleine afstand zonder oordoppen rijden en ik had ze altijd erg diep in de oren...

  • Het MT-09 blok is een beest, heeft overal power en is efficiënt met brandstof. De MT-10 is nog beter maar niet veel en vraagt meer brandstof. De gasrespons van de MT-09 is zo hevig dat ik de Super duke en de MT-10 "verassend hanteerbaar" vond. En die behoren tot de bruutste motoren op de markt. Ik ben gewoon gewend geraakt aan de hypergevoelige gasrespons van de tracer... Ik heb er nooit problemen mee gehad, dat niet. Het blok vind ik nog steeds meer dan krachtig genoeg. Andere, veel minder ervaren, rijders die met mijn moto hebben gereden vonden het blok zo nerveus dat ze er een beetje angstig mee rondreden... Maar ik ben een zwijn. Dus.

  • Ik ben nog steeds kwaad over de fietspomp originele vering die Yamaha op de gewone tracer bj2016 heeft geplaatst. Hierdoor had ik bijna vertrouwen verloren in het merk. Heb de volledige vering vervangen en door een specialist laten afstellen. Nu staat mijn tracer goed en stuurt m mes scherp. Het pendelen is ook weg en ik kan nu lekker 150 km/u cruizen zonder gewiebel. Ook met bagage. Eigenlijk spijtig dat m weg moet.

  • Hetzelfde met de banden. Die originele werden zo snel mogelijk weggegooid. Niet te geloven hoe veel het ding opknapt van een setje goede banden...

  • De kwaliteit van de gebruikte materialen en fasteners is goed. De tracer is goed gebruikt geweest en ik zie nergens corrosie of iets dergelijks. Heel tevreden van de kwaliteit.

  • De tracer is 100% betrouwbaar gebleken

  • De tracer is erg praktisch om bagage mee te nemen. De kont is praktisch, breed, en er zit geen uitlaat in de weg. Misschien krijgt de '10 een korte slip on gewoon omdat ik dan weer lekker veel ruimte heb rond de kont..
Dat is alles dat ik kan bedenken. Ik hoop dat sommige mensen er iets aan hebben! :W
 
Hallo jongens,

Helaas moet ik melden dat ik dit subforum een beetje ga verlaten. Ik ga heel binnenkort mijn tracer verwisselen voor een MT-10. (Gewoon. Niet SP). De motor gaat weg voor fiscale redenen. Want de nieuwe motor komt op mijn bedrijf... Anders had ik nog met plezier twee jaar verder gedaan er mee.

Ik heb recent enkele motoren getest. Hierdoor zijn mij een aantal zaken opgevallen over de MT-09. Let wel, het bouwjaar van de mijne is 2016. De allernieuwste Tracer GT heeft een betere vering en een ander scherm. Ik testte de KTM Super adventure en Super duke. En de MT-10. Mijn voorkeur ging uit naar de MT-10.

Dit heb ik geleerd:
  • Er is iets mis met de voorkant van de tracer, aerodynamisch bekeken. Daarom hebben ikzelf en vele anderen hier op het forum een lijdensweg achter de rug om te zoeken naar een ruit-helm combinatie die draaglijk is. Toen ik met de nakeds reed had ik het meest serene, stille motorgevoel ooit. Echt om euforisch van de worden. Ik was zo gewoon aan het lawaai en het gebulder veroorzaakt door de tracer dat mijn referentiekader gewoon verschoven was. Ook de adventure, die toch een flink scherm heeft, was zalig in vergelijking. En dan te bedenken dat de PUIG ruit al veel beter was dan het origineel. Die kerel van Yamaha: "Die MT-10 klinkt wel luid, nee?" Ik: "Vind m mooi stil eigenlijk." Wel mijn oren zijn blijkbaar niet gewoon aan stille wind op de motor. Ik kon zelfs geen kleine afstand zonder oordoppen rijden en ik had ze altijd erg diep in de oren...


Tijdens proefrit eindelijk naar achter kijken in de spiegels, tracer gt lijkt meer een snelweg fiets alleen toen ook maakte ik me wat zorgen om de turbulentie.

Als ik je verhaal zo lees denk ik nu ook weer.. tja gaat dat goed komen op die GT met een andere ruit
 
Laatst bewerkt:
Als ik je verhaal zo lees denk ik nu ook weer.. tja gaat dat goed komen op die GT met een andere ruit

Laat je zeker niet ontmoedigen. By Yamaha zijn ze ook niet dom. Ik heb van andere gehoord dat het verschil tussen de oude tracer en de nieuwe tracer GT heel substantieel is. Altijd testrijden en berichten van anderen lezen, maar ook relativeren! :W
 
Ik sta dus op het punt huidige motor te verruilen voor tracer gt. Snelweg minder vibraties dan me huidige motor, tijdens proefrit eindelijk naar achter kijken in de spiegels, tracer gt lijkt meer een snelweg fiets alleen toen ook maakte ik me wat zorgen om de turbulentie, waar ik nu op de versys ook gek van word na tig ruiten en daarom eigenlijk de snelweg mijd :s

Als ik je verhaal zo lees denk ik nu ook weer.. tja gaat dat goed komen op die GT met een andere ruit
Turbulentie is persoonlijk.
Ik heb het standaard scherm op mijn 2017 tracer en heb nergens last van.
Dus testen en dan niet een kort 20 minuten ritje maar een echte testrit of een dag huren.
 
Had een klein lijstje r1200gs F800Gs, Tiger 800 en Tiger Explorer.. (alleen nog maar op de 1200 GS gereden) Maar ben er nog niet helemaal uit.

Lijkt mij een Tracer ook wel eens de moeite waard om wat nader te bestuderen/proef te rijden.

Is een Tracer een beetje te doen met 1,73 meter lichaamslengte?
 
Had een klein lijstje r1200gs F800Gs, Tiger 800 en Tiger Explorer.. (alleen nog maar op de 1200 GS gereden) Maar ben er nog niet helemaal uit.

Lijkt mij een Tracer ook wel eens de moeite waard om wat nader te bestuderen/proef te rijden.

Is een Tracer een beetje te doen met 1,73 meter lichaamslengte?
Hmm.

Ik ben 1m78 en ik had geen problemen met de tracer. De motor is wel hoger dan een naked. Het zadel is ook niet zo smal. Daarbij komt dat ik nogal ontwikkelde benen heb. Dus ik zou zeker eens proefzitten als ik jou was.. De kans bestaat zeker dat jij heb ietsje te hoog vind.
 
Had een klein lijstje r1200gs F800Gs, Tiger 800 en Tiger Explorer.. (alleen nog maar op de 1200 GS gereden) Maar ben er nog niet helemaal uit.

Lijkt mij een Tracer ook wel eens de moeite waard om wat nader te bestuderen/proef te rijden.

Is een Tracer een beetje te doen met 1,73 meter lichaamslengte?

Het zadel is op verschillende hoogtes instelbaar. Ik heb hem op de laagste stand staan, ben 1.75 en kan dan met mijn voeten plat op de grond en heb nog een knik in mijn knieën. Dus als je gaat passen even goed kijken in welke stand het zadel staat.
 
Het zadel is op verschillende hoogtes instelbaar. Ik heb hem op de laagste stand staan, ben 1.75 en kan dan met mijn voeten plat op de grond en heb nog een knik in mijn knieën. Dus als je gaat passen even goed kijken in welke stand het zadel staat.

Volledig plat op de grond klinkt goed, hoewel niet geheel noodzakelijk.
Op de GS had de dealer even een laag zadel gezet. "origineel" was deze net iets te hoog (beetje gladde vloer daar ook, dan zit dat niet echt fijn)

Is een Tracer anders getuned tov de standaard MT09?

Bij elk ander merk zou zo'n Tracer denk ik onder het segment "all-road" vallen, waarom bij Yamaha niet? Te veel in het vaarwater XT-achtigen ofzo?

Ik zie er veel te koop staan met merk-uitlaten er onder, vooral veel Akrapovic, kun je die uit de prijslijst kiezen ofzo bij Yamaha? is de herrie daarmee heel erg hard?
 
Is een Tracer anders getuned tov de standaard MT09?
Ik zie er veel te koop staan met merk-uitlaten er onder, vooral veel Akrapovic, kun je die uit de prijslijst kiezen ofzo bij Yamaha? is de herrie daarmee heel erg hard?
Ja,een Tracer heeft een soepelere vermogensafgifte dan een MT-09,maar je hebt ook 3 verschillende mappings die je kan gebruiken,en er zit ook verschil tussen de bouwjaren.
De Akra kun je kopen als origineel Yamaha accessoire,daarom zie je ze dus zoveel.
Met dB killer erin zijn ze E-goedgekeurd en dus niet extreem luid.
En als zo'n Akra je niet moest bevallen zal die makkelijk te verkopen zijn,en een originele vind je spotgoedkoop.
 
Ik heb er 1 gezien met een Akra er onder.

De middenbok is niet meer aanwezig. Past die er niet meer op met een Akra, of wilde iemand meer grondspeling?
 
Ik heb er 1 gezien met een Akra er onder.

De middenbok is niet meer aanwezig. Past die er niet meer op met een Akra, of wilde iemand meer grondspeling?

er zijn 2 soorten Akra systemen, Originele titanium (als ik het goed heb) en een carbon racing line.

Originele titanium; geluid valt tegen tegenover de standaard uitlaat en db killer is niet verwijderbaar met een schroefje. E-keurmerk, met middenbok.

carbon racing line; geluid super en lekker, db killer verwijderbaar met een schroefje. GEEN E-keurmerk!! Middenbok kan er niet onder, uitlaat is gebasserd op MT09 (naked)

Let dus wel op dat als je de middenbok wilt behouden, je een Tracer 900 uitlaat neemt en niet die van de mt09
 
Deze bijvoorbeeld, zou dit dan een Akra zijn niet voor een Tracer ?

Middenbok is toch wel eens handig...
 

Bijlagen

  • Akra.jpg
    Akra.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 17
Vraag over de vering van de 900GT 2019. Deze is blijkbaar een stuk beter dan de vorige Tracer uitvoeringen. Wat is wijsheid voor gebruik met duo? Altijd een andere (lees zwaardere) vering achter? Of zou de standaard toch volstaan?
 
Officieel is het toch "MT-09 Tracer" ?

Is de onderzijde van een Tracer dan zo afwijkend aan een 'gewone' MT-09 ?

Schijnbaar wel...
In het begin noemde men hem inderdaad MT 09 Tracer, maar met ingang van het huidige model is daar bewust van afgestapt. Nu is het formeel Tracer 700, Tracer 700GT, Tracer 900 en Tracer 900GT. Deze staan bij Yamaha ook voortaan onder de Sport Touring.
 
In het begin noemde men hem inderdaad MT 09 Tracer, maar met ingang van het huidige model is daar bewust van afgestapt. Nu is het formeel Tracer 700, Tracer 700GT, Tracer 900 en Tracer 900GT. Deze staan bij Yamaha ook voortaan onder de Sport Touring.

Duidelijk ! Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan