YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
ok maak snel een foto
tandwiel beschermer tracer 003.JPG
 
Wat heb je hier achterop zitten?
Een Bagster Spider tas (tip van blarp hier, geloof ik, bevalt heel goed), en daarachter steekt een Hepco+Becker Easyrack uit voor een Journey topkoffer die ik zelden meer gebruik. Voornamelijk eigenlijk als mijn meisje meegaat, omdat ze dan door de enorme acceleratie lekker tegen het rugkussen wordt gedrukt. :cool:
 
Even kleine update over de 02 controller op m'n motor,

Mochten er nog mensen zijn die zitten te twijfelen, het is echt een wereld van verschil!

Zo veel soepeler dat ie loopt in de lage toeren, continue de juiste gas respons, niet meer zoekend naar aandrijving, echt een must have op de tracer! Erg makkelijker om te installeren en dubbel en dwars het geld waard.
 
Dit zijn de originele Yamaha LED knippers. Overdag ook als running lights, ik vind het resultaat mooi en ik denk dat ik zowel voor als achter beter zichtbaar ben. De knippers zijn bij aanschaf geinstalleerd door de dealer, daar ben ik iets minder enthousiast over: vereist een paar driewegkoppelingen in de bedrading waardoor het er onder de buddy niet mooier op is geworden. Wat betreft het scherm, er zijn er op het forum die er anders over denken. :)

Ik rij een 2017, die is volgens mij niet geschikt voor de O2 controller -- en is ook minder nodig dan bij de 2015-2016. Succes daarmee!

Ik heb in de US stekkers en een LED relais voor de knipperlichten gekocht. Dit zorgt ervoor dat je eigenlijk alleen bij het achterlicht een Y verbinding hoeft te maken waardoor het er allemaal vrij netjes uit blijft zien onder het zadel.

De shoppinglist
CVY01TST Yamaha Signal Plug Converters 3-to-3$5.99
RLYG2TST 2 Pin LED Flasher Relay Gen 2$18.50

www.tstindustries.com

Let wel even op dat je het juiste relais neemt. Het kan zijn dat eerdere modellen een 3 pins relais hebben. Met dit relais hoef je geen weerstanden tussen de draden te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de US stekkers en een LED relais voor de knipperlichten gekocht. Dit zorgt ervoor dat je eigenlijk alleen bij het achterlicht een Y verbinding hoeft te maken waardoor het er allemaal vrij netjes uit blijft zien onder het zadel.

De shoppinglist
CVY01TST Yamaha Signal Plug Converters 3-to-3$5.99
RLYG2TST 2 Pin LED Flasher Relay Gen 2$18.50

www.tstindustries.com

Let wel even op dat je het juiste relais neemt. Het kan zijn dat eerdere modellen een 3 pins relais hebben. Met dit relais hoef je geen weerstanden tussen de draden te plaatsen.
Thanks, ik ga kijken. Ik wil ook nog een korte kentekenplaathouder monteren, dat is een goede aanleiding de bedrading op te schonen.
 
Heb vorige week dit achterrek gemonteerd.
l_hepco-becker-bagagedrager-verlengstuk-yamaha-mt09-tracer-8004547-00-05.jpg

En afgelopen weekeind gebruikt. Prima rek, voor mijn doeleind. Enkel door wat gewicht achterop moet de veervoorspanning wel 2 klikken omhoog.
Maar reed daarna weer prima (y)

Gezellig bij een motortreffen in zierikzee geweest super weekeind weer. En er was een test bank.
Dus hup de tracer erop (ja had bijna 4000Km op de tellert) En 108pk op het achterwiel en 95nm.
Keurig keurig! Al zit er in het midden gebied wel een dipje en boven in de toeren loopt hij aanzienlijk terug.
TRC was uit en stond op stand A van aso.

Maar daardoor bleef later het motormanagement lampje branden, ofwel snelheids verschil tussen voor en achter. (kwam ik bij de dealert achter)
Gisteren bij de dealert dit laten resetten en ook gevraagd of die milieu dip weg getoverd kan worden.
De dealert vertelde mij dat: dat het enkel kan door de ecu te laten flashen, en worden de andere dippen ook weg getoverd.
2e vraag: Kan deze dan er ook voor zorgen dat de cruise control bij de 3e versnelling het ook doet? Kan je tenminste fatsoenlijk 50Km/h op de cc rijden. Dat gaat de dealer nog uitzoeken of dat mogelijk is.
Dus wie weet (ligt eraan wat het kost) laat ik de ecu nog flashen. Door een dealer aangewezen bedrijf.
Garantie technisch zou dit dus goed moeten zijn, maar daar vraag ik dan nog wel een keer naar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb weer een uniek probleempje:
Ik heb de QS op de '17 Tracer (is groots!), maar ik zou het schakelpedaal wat lager willen zetten.
Nu kan dat wel, maar als ik dat doe, dan zit maar heel weinig draad met name in de onderste bal link.
Als ik de onderste contra-moer niet heel voorzichtig aandraai, dan vrees ik dat ik de staaf door het schroefdraad van de bal-link / staaf trek. (moer geeft een beginnend "doldraai gevoel")
Ik heb het voor nu opgelost door de pook wat hoger te zetten dan ik zou willen.
Iemand suggesties voor een oplossing? Ik neem aan dat er heen langere custom-staafjes zijn...
 
Ik heb weer een uniek probleempje:
Ik heb de QS op de '17 Tracer (is groots!), maar ik zou het schakelpedaal wat lager willen zetten.
Nu kan dat wel, maar als ik dat doe, dan zit maar heel weinig draad met name in de onderste bal link.
Als ik de onderste contra-moer niet heel voorzichtig aandraai, dan vrees ik dat ik de staaf door het schroefdraad van de bal-link / staaf trek. (moer geeft een beginnend "doldraai gevoel")
Ik heb het voor nu opgelost door de pook wat hoger te zetten dan ik zou willen.
Iemand suggesties voor een oplossing? Ik neem aan dat er heen langere custom-staafjes zijn...

Zoek je zoiets?
import_98_44020.0800_190px_166px.jpg


Weet zo niet of het M6 of M8 is, maar koppelstukken zijn wel te vinden, om de schakelstang te verlengen.
 
Zoek je zoiets?
import_98_44020.0800_190px_166px.jpg


Weet zo niet of het M6 of M8 is, maar koppelstukken zijn wel te vinden, om de schakelstang te verlengen.

Misschien - aan de bovenkant heeft die staaf "vrouwelijk" schroefdraad (draadeind zit in de QS sensor), aan de onderkant is het "tegendraads" draad. Ik zou ~~ 10mm extra nodig hebben denk ik. Zo'n koppelstuk is misschien weer te veel.
Misschien dat ik het draadeind in de sensor kan verlengen, maar ik vermoed dat dat vast geïntegreerd is.
Bedankt voor het meedenken iig!
 
Ik heb weer een uniek probleempje:
Ik heb de QS op de '17 Tracer (is groots!), maar ik zou het schakelpedaal wat lager willen zetten.
Nu kan dat wel, maar als ik dat doe, dan zit maar heel weinig draad met name in de onderste bal link.
Als ik de onderste contra-moer niet heel voorzichtig aandraai, dan vrees ik dat ik de staaf door het schroefdraad van de bal-link / staaf trek. (moer geeft een beginnend "doldraai gevoel")
Ik heb het voor nu opgelost door de pook wat hoger te zetten dan ik zou willen.
Iemand suggesties voor een oplossing? Ik neem aan dat er heen langere custom-staafjes zijn...

Ik heb ook het '17 model en er QS opgezet. Ik had alleen per ongeluk vanuit China de Amerikaanse besteld en deze is anders. Hierdoor moest ik een losse trekstang kopen. Ik heb deze van tenkate motoren vandaan, elke lengte is te krijgen en kan je dus zelf bepalen welke je wilt. Wel zou ik de afstand zoveel mogelijk hetzelfde houden aangezien dit het schakel gedrag wel wat verranderd. Probeer anders eerst het voetje wat over de as zit die de bak in gaat een tandje te draaien, dit hielp bij mij ook.
 
Man man man... maak je speciaal een afspraak om de Tracer 900 GT te komen bekijken en wrs direct te kopen, verteld de dealer dood leuk:
Sorry heb de motor deze ochtend verkocht...

Iets laten weten was vriendelijk geweest.

Iemand nog ervaringen met goede Yamaha dealers regio Oost-Vlaanderen/Antwerpen?
 
Ik ben van plan om een Tracer 900 te kopen van 2016. Er is hierop een Wilbers vering gemonteerd. Iemand ervaring hiermee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan