YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik reed de middenbok aan de grond . Samen wegen we ook een 130kg . Heb vanalles gedaan aan de originele vering ,maar niet goed gekregen . Mijn probleem uitgelegd aan wilbers en met de nieuwe schokdemper komt de bok niet meer aan de grond . Gezien we veel met 2 rijden en bij voorkeur in de alpen of de eifel heb ik de versie met hpa genomen .
Hoi Redgixxer, Hoeveel verschil in kliks hanteer jij bij rijden zonder en met duo? Ik ben nog zoekend naar de juiste standen. Ik heb inmiddels een zwaardere veer gemonteerd. Voor duo rijden vond ik de standaard veer te licht.
 
Hoi Redgixxer, Hoeveel verschil in kliks hanteer jij bij rijden zonder en met duo? Ik ben nog zoekend naar de juiste standen. Ik heb inmiddels een zwaardere veer gemonteerd. Voor duo rijden vond ik de standaard veer te licht.

Ik heb een totaal andere shokdemper (wilbers) en veer als de uwe ,dus met mijn setting ben je niet veel . Ook het verschil van duo en het gezamelijk gewicht zal anders zijn ,deze heb ik moeten doorgeven aan wilbers om de veer te bepalen. Je kan wel de zak opmeten met uw duo erop en zo een begin setup hebben . Fijn afstellen doe ik dan in luxemburg . Moest je er toch wat aan hebben ,de veervoorspanning gaat 10 kliks van de 60 harder met duo ,en de rebound 2 harder .
 
Even een vraagje: kan je de traction control ook tijdens het rijden switchen? In de handleiding wordt alleen gewaarschuwd dat je je niet moet laten afleiden tijdens het rijden, maar staat nergens dat het dan niet werkt. En dat doet het dus niet bij mij. Stilstaand kan ik wel van 1 naar 2 schakelen en terug, maar rijdend niet. Of zit er bij mij een software foutje?
 
Even een vraagje: kan je de traction control ook tijdens het rijden switchen? In de handleiding wordt alleen gewaarschuwd dat je je niet moet laten afleiden tijdens het rijden, maar staat nergens dat het dan niet werkt. En dat doet het dus niet bij mij. Stilstaand kan ik wel van 1 naar 2 schakelen en terug, maar rijdend niet. Of zit er bij mij een software foutje?
Nee, je hebt geen fout in je software. Je kunt alleen de rij modus aanpassen onder het rijden. TC kan alleen veranderd worden als je niet rijdt.
 
We zijn dan rond gereden via trafoi . 10 dagen kroatie gedaan en 5 dagen Italie , zalig in september!

Hi Redgixxer
Ik heb een MT09 Tracer (2016) , volgensmij u ook ?
Heb ik aantal vragen, ik ben al langer op zoek naar onderdelen en zie toevallig hoop bij die van u erop zitten,.

Welk ruitje heeft u op de tracer zitten?
Werkt het zadel goed m.b.t. de ' extra' opvulling achter bestuurder ?

Hoor graag, Bedankt alvast!
 
Nee, je hebt geen fout in je software. Je kunt alleen de rij modus aanpassen onder het rijden. TC kan alleen veranderd worden als je niet rijdt.
OK, dank voor het antwoord. Wel vreemd dat dit niet kan, als het onderweg gaat regenen zou ik hem willen terugzetten op 2. Als je eerst moet stopen is dat onhandig. Maar goed, zo is het blijkbaar gemaakt. Ben allang blij dat het erop zit.
 
OK, dank voor het antwoord. Wel vreemd dat dit niet kan, als het onderweg gaat regenen zou ik hem willen terugzetten op 2. Als je eerst moet stopen is dat onhandig. Maar goed, zo is het blijkbaar gemaakt. Ben allang blij dat het erop zit.
Tijdens het rijden aanpassen zou juist voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen.

Daarnaast even stoppen lijkt me niet heel erg onhandig, eerst volgende stoplicht etc...
 
OK, dank voor het antwoord. Wel vreemd dat dit niet kan, als het onderweg gaat regenen zou ik hem willen terugzetten op 2. Als je eerst moet stopen is dat onhandig. Maar goed, zo is het blijkbaar gemaakt. Ben allang blij dat het erop zit.

Ik rij altijd op stand 2. Ik zou niet weten waarom ik 1 of uit zou moeten kiezen.
De TCS grijpt eigenlijk nooit in, behalve bij dreigende wheelies, en die heb ik bij ww verkeer niet nodig.

Sterker nog, ik vind het prettig af en toe "vol op het orgel" te kunnen gaan, zonder gevaar van achteroverslag.

Wielspin komt gewoon niet voor op normale wegen, ook niet bij voluit knallen.
-en als het wel gebeurt, dan ben ik blij dat TCS ingrijpt.
(nu oogstseizoen!)
 
Voila, zonet stuurdemper besteld....2016 model, gpr v4....en er nog maar de denali d2 led bij gekocht....volgende week plaatsingsweek!!!
 
Laatst bewerkt:
OK, dank voor het antwoord. Wel vreemd dat dit niet kan, als het onderweg gaat regenen zou ik hem willen terugzetten op 2. Als je eerst moet stopen is dat onhandig. Maar goed, zo is het blijkbaar gemaakt. Ben allang blij dat het erop zit.

Juist niet vreemd, de TC wordt genomen van je ABS sensor. De sensor meet elke keer als er een tandje langskomt, hierdoor kan je hem niet rijdend veranderen. Dit is als ik het goed heb ook bij alle of 90% van alle motoren.
 
OK. Ik begrijp dat het verstandiger is de TC niet rijdend te kunnen schakelen. En misschien is stand 2 voor alle omstandigheden wel het veiligst.
Overigens kan ik de rij modus ook niet rijdend wisselen van STD naar A of B. Of is dat niet de rij modus en haal ik alles door elkaar?
 
OK. Ik begrijp dat het verstandiger is de TC niet rijdend te kunnen schakelen. En misschien is stand 2 voor alle omstandigheden wel het veiligst.
Overigens kan ik de rij modus ook niet rijdend wisselen van STD naar A of B. Of is dat niet de rij modus en haal ik alles door elkaar?

RIj modi wel, gas los en veranderen maar :D

Ik rij btw altijd TC 1, iets meer spelen.. TC 2 bij passagier of regen
 
Hi Redgixxer
Ik heb een MT09 Tracer (2016) , volgensmij u ook ?
Heb ik aantal vragen, ik ben al langer op zoek naar onderdelen en zie toevallig hoop bij die van u erop zitten,.

Welk ruitje heeft u op de tracer zitten?
Werkt het zadel goed m.b.t. de ' extra' opvulling achter bestuurder ?

Hoor graag, Bedankt alvast!

Hoi DRS930. Inderdaad ik heb het 2016 model en dat zal zo nog een tijdje blijven omdat ik wel graag het brutere karakter heb en de kortere swingarm.
Hier vind je alvast meer info over het ruitje Zero Gravity Windscreen 16-571a-02
Verder kan ik dus mooi 150kmpu rijden zonder gebulder rond men hoofd en ik ben 1.80m groot .

Het zadel is een luxe gelzadel van topsellerie . Ik rij al jaren met dit zadel en als ik een andere motor koop is dit het eerste wat ik laat veranderen.
Zowel ik als men duo zijn hier enorm tevreden over en we kunnen zo een 900km rijden zonder zadelpijn en je stapt lekker fris af . Het rugsteuntje voelt prettig aan en neem ik er altijd bij . Echter dit hoeft niet ,je kan ook zonder laten maken . Alle info is te vinden op de website van topsellerie.

Moest je een zadel overwegen van topsellerie dan verzend je uw eigen zadel en 4 weken later heb je het aangepaste zadel terug met je eigen disign. Je laat dit dus beter in de winter doen . In januari komt er telkens een korting van 20% ,weet natuurlijk niet of ze dat dit jaar ook gaan doen ,maar is toch zo al jaren. De prijs is dan zo een 225€ en is voor mij iedere cent waard .

Grts redgixxer
 
Hoi DRS930. Inderdaad ik heb het 2016 model en dat zal zo nog een tijdje blijven omdat ik wel graag het brutere karakter heb en de kortere swingarm.
Hier vind je alvast meer info over het ruitje Zero Gravity Windscreen 16-571a-02
Verder kan ik dus mooi 150kmpu rijden zonder gebulder rond men hoofd en ik ben 1.80m groot .

Het zadel is een luxe gelzadel van topsellerie . Ik rij al jaren met dit zadel en als ik een andere motor koop is dit het eerste wat ik laat veranderen.
Zowel ik als men duo zijn hier enorm tevreden over en we kunnen zo een 900km rijden zonder zadelpijn en je stapt lekker fris af . Het rugsteuntje voelt prettig aan en neem ik er altijd bij . Echter dit hoeft niet ,je kan ook zonder laten maken . Alle info is te vinden op de website van topsellerie.

Moest je een zadel overwegen van topsellerie dan verzend je uw eigen zadel en 4 weken later heb je het aangepaste zadel terug met je eigen disign. Je laat dit dus beter in de winter doen . In januari komt er telkens een korting van 20% ,weet natuurlijk niet of ze dat dit jaar ook gaan doen ,maar is toch zo al jaren. De prijs is dan zo een 225€ en is voor mij iedere cent waard .

Grts redgixxer

Geweldig ! Dankuwel voor de info! Ik ben zelf 175, dus zal ook prima gaan.(denk ik *D ) > zal eens snel dit gaan bekijken als ik weer thuis ben. Het ruitje vind ik vooral prio het rijden.
Gr
 
We zijn dan rond gereden via trafoi . 10 dagen kroatie gedaan en 5 dagen Italie , zalig in september!

b43p5z.jpg

lozvgrzbh.jpg

qvtysn3.jpg

ununyimj5.jpg

edvw5ddki.jpg

Ik zie trouwens dat je een 'snaveltje' hebt aan de voorkant.
Komt die van ome 'Ali" ?
 
Ik heb in de laatste twee weken, 2x wielspin gehad terwijl ik wat feller optrok. Is dat jullie ook al eens overkomen?
(Ik heb een tracer uit 2015, met de 12.5k op de originele banden)
 
Ik heb in de laatste twee weken, 2x wielspin gehad terwijl ik wat feller optrok. Is dat jullie ook al eens overkomen?
(Ik heb een tracer uit 2015, met de 12.5k op de originele banden)
Dan denk ik dat je even naar je achterwiel moet kijken of die nog wel oke is, anders had je precies op die plekke natte bladeren o.i.d. liggen.
 
Voor de geïnteresseerde; Puig touring Vario ruit te koop voor tracer 900 2018/2019 of de GT versie. Neem even contact op met mij!
 
Wie heeft er andere koppelings- en remhandles gemonteerd? Ik vindt met name de koppeling te ver naar voren staan, en het aangrijpingspunt ligt ook helemaal achteraan. Dat samen vindt ik niet ideaal en denk aan een set verstelbare handles.
Maar hoor graag jullie mening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan