YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu compleet met topkofferšŸ˜Ž
 

Bijlagen

  • 126374E3-B0F0-4A9B-BF42-48D0D5285DE0.jpeg
    126374E3-B0F0-4A9B-BF42-48D0D5285DE0.jpeg
    300,1 KB · Weergaven: 54
  • 7A082CF1-2419-4241-9F8E-96703B7E2116.jpeg
    7A082CF1-2419-4241-9F8E-96703B7E2116.jpeg
    382,4 KB · Weergaven: 39
Ik heb een totaal andere shokdemper (wilbers) en veer als de uwe ,dus met mijn setting ben je niet veel . Ook het verschil van duo en het gezamelijk gewicht zal anders zijn ,deze heb ik moeten doorgeven aan wilbers om de veer te bepalen. Je kan wel de zak opmeten met uw duo erop en zo een begin setup hebben . Fijn afstellen doe ik dan in luxemburg . Moest je er toch wat aan hebben ,de veervoorspanning gaat 10 kliks van de 60 harder met duo ,en de rebound 2 harder .
Hoi Redgixxer, Ik heb inmiddels een andere veer erop zitten. Dit is een wereld van verschil! Nu kan ik met duo veel fijner rijden/sturen zonder bang te zijn de bok aan de grond te schuren. Ook het bochtenwerk gaat veel strakker. De originele schokdemper zelf is met alleen de gemonteerde zwaardere veer van HP voor mij dus een prima update.
 
Hoi Redgixxer, Ik heb inmiddels een andere veer erop zitten. Dit is een wereld van verschil! Nu kan ik met duo veel fijner rijden/sturen zonder bang te zijn de bok aan de grond te schuren. Ook het bochtenwerk gaat veel strakker. De originele schokdemper zelf is met alleen de gemonteerde zwaardere veer van HP voor mij dus een prima update.
Dus je hebt alleen de veer (laten) vervangen? Dus dat is een goede optie voor als je veel met duo rijd, en geen geldboompje hebt.

(Linkje???)
 
Ik vind ook dat mijn Tracer erg schuin staat. Zie dat ook bij andere Tracers (alle 2019).
Niet alle Tracers staan hetzelfde op de pootjes blijkbaar. Bij de plaatselijke motorboer staan er 2 (beide GT) en de een staat schuiner dan de ander terwijl ik qua zithoogte geen verschil merk. Het lijkt erop dat sommige standaarden een grotere hoek maken of zoiets.

Hoe dan ook, om het bok vs asfalt probleem op te lossen heb ik het palletje waar de bok tegenaan komt 15 mm verzet en er een verstelbaar rubber in gemaakt zodat deze nu hoger inklapt om de boel niet meer aan de grond te krijgen. Tussen bok en uitlaat zit nog zo'n 5mm. Mocht de bok toch de uitlaat raken kan ik dit rubber makkelijk iets laten zakken. Op de rechtse foto is deze weer gecoat en gemonteerd.
Stut.jpg
Stut3.jpg


Nu bezig met de zijstandaard. Afgeslepen en 20mm verlengd door er een buisje tussen te lassen. Voor de sterkte zit er een as van rond 16mm in gelast. Nog even mooi glad maken, stralen en coaten en dan hoop ik deze volgend weekend er weer onder te prutsen.
Stut2.jpg

Bij elkaar paar uurtjes werk.
 
Hierbij:

Omdat de nieuwe schokbreker volgens mijn dealer goed genoeg was inderdaad alleen de veer vervangen. Wel in zwart.šŸ˜‰

De schok van de nieuwe tracer GT is veel beter dan de oude modellen . Hij is ook demonteerbaar voor nieuwe veren en de oude niet . Je kan dus een veer laten berekenen op jullie gezamenlijk gewicht en dat zal zeker een groot verschil geven . De tracer is niet berekend op duo rijden wat de veringen betreft ,weinig japanse motoren trouwens .
 
Dit weekend de nieuwe EvoTech hendels gemonteerd. Vooral de koppeling is een wereld van verschil. Aangrijpingspunt nu dicht bij het handvat in plaats van helemaal achteraan. En de verstelling helpt natuurlijk om de handel naar mijn hand te zetten.

20191020_170637.jpg
 
De schok van de nieuwe tracer GT is veel beter dan de oude modellen . Hij is ook demonteerbaar voor nieuwe veren en de oude niet . Je kan dus een veer laten berekenen op jullie gezamenlijk gewicht en dat zal zeker een groot verschil geven . De tracer is niet berekend op duo rijden wat de veringen betreft ,weinig japanse motoren trouwens .
Mijn FJR AE was wel geschikt voor duo, doch bijna ā‚¬ 8.000,- duurderšŸ˜”. Daarnaast was hij voor mij te zwaar bij het manouvreren. Nu de Tracer aangepaste vering heeft, bevalt hij heel erg goed. Veer komt van Hyperpro.
 
Laatst bewerkt:
Lees hier al een tijdje mee maar dacht ook maar eens een account aan te maken. Ben zelf een trotse bezitter van een Tracer 900GT in het zwart met een scorpion uitlaat.

Nu heb ik een tijdje geleden een cosmo gps houder gekocht maar na montage vond ik de gps lager toch iets beter. Dit is dus bij deze te koop.
 
Ik zat hier zelf ook aan te denken. Waarom vindt je lager beter, en waar/hoe ga je dat dan oplossen?
 
Ik zat hier zelf ook aan te denken. Waarom vindt je lager beter, en waar/hoe ga je dat dan oplossen?

Aangezien ik in onze groep niet echt de voorrijder ben kijk ik niet geweldig veel op de GPS. En door de gewoonte gemaakt te hebben van vorige moto's ben ik het naar beneden kijken gewoon. Heb niet meteen een duidelijke foto maar op de foto in dit bericht kan je wel zien dat hij op het midden van het stuur gemonteerd.
 

Bijlagen

  • vMw_9COvWtx9bAGrVZyqtkzJd2ebMomso_pGwJcFZivZF_VsGRHqo88A89Co9fpq8hZMSBPxsVOtt-faAQaoyGdFkFjbkN...jpg
    vMw_9COvWtx9bAGrVZyqtkzJd2ebMomso_pGwJcFZivZF_VsGRHqo88A89Co9fpq8hZMSBPxsVOtt-faAQaoyGdFkFjbkN...jpg
    110,6 KB · Weergaven: 15
Ik mag me ook melden op dit topic :W

Zaterdag ga ik mijn BMW F700GS inruilen voor een Tracer 900 GT, heel spannend allemaal!

De Tracer stond altijd wel op mijn lijstje, maar in gedachten was hij te hoog... de dealer dacht dat dat wel mee zou vallen, en wat blijkt, de beste man had gelijk. Ik kan net niet met platte voeten op de grond (ik ben 1.68m), viel alles mee! Mocht het nodig zijn is het verlaagde zadel altijd nog een optie zonder de motor zelf te hoeven verlagen.

De motor voelde tijdens de proefrit fijn aan, stuurde heel gewillig. Het ruitje gaat waarschijnlijk wel snel vervangen worden.

Nu lees ik het een en ander over speed wobble? Heb ik zelf niet gevoeld, maar waar hebben jullie het dan precies over? Ik neem aan niet een gevalletje tank slapper :? Gaat dat ook op voor het nieuwe model GT?

En een vraagje over de instelbare vering bij de voorvork, is dat inmiddels in beide vorkpoten, of nog steeds eenzijdig?

Ik hoop veel fijne kilometers te gaan maken op het Tracertje in ieder geval! Heb er nu al zin in *O*
 
De nieuwe GT heeft heel andere vering welke veel beter is dan de voorgaande. Met ruim 180 op de Duitse snelweg als een treinšŸ˜‰
Linker vorkpoot kent alleen afstelling ingaande demping, de rechter vorkpoot alleen uitgaande demping.
 
Ik heb de navi met Bike P&R gemonteerd op het stuur. Bevalt zeer goed.
 

Bijlagen

  • 26E9CAAC-7912-4C73-8E8F-3A77E1094863.jpeg
    26E9CAAC-7912-4C73-8E8F-3A77E1094863.jpeg
    180,6 KB · Weergaven: 29
  • 50CED999-C506-4ED5-AE30-2580A454F25D.jpeg
    50CED999-C506-4ED5-AE30-2580A454F25D.jpeg
    181,8 KB · Weergaven: 27
Ik heb de navi met Bike P&R gemonteerd op het stuur. Bevalt zeer goed.
Mooie oplossing. Ik heb nog een losse knobbel die je ipv een bout van de risers zet. Ga ik toch maar eerst proberen hoe dat bevalt. Tot nu toe altijd met deze oplossing gereden, maar dacht dat boven de tellerdisplay beter in het zicht dus veiliger was. Maar dat kan altijd nog.

Waar heb je de stroom vandaan gehaald? EĆ©n van die accessoires pluggen achter de ruitbevestiging?
 
Heeft iemand toevallig bar risers geplaatst op de tracer 900GT? Vraag me af of de kabels verlengd moeten worden.
 
Mooie oplossing. Ik heb nog een losse knobbel die je ipv een bout van de risers zet. Ga ik toch maar eerst proberen hoe dat bevalt. Tot nu toe altijd met deze oplossing gereden, maar dacht dat boven de tellerdisplay beter in het zicht dus veiliger was. Maar dat kan altijd nog.

Waar heb je de stroom vandaan gehaald? EĆ©n van die accessoires pluggen achter de ruitbevestiging?
Geen idee waar de stroom vandaan komt. Ik heb het de dealer laten monteren. Ik weet alleen dat er op mijn verzoek constant stroom op staat. Ik verwacht dan ook dat ze de houder rechtstreeks op de accu aangesloten hebben.
 
Geen idee waar de stroom vandaan komt. Ik heb het de dealer laten monteren. Ik weet alleen dat er op mijn verzoek constant stroom op staat. Ik verwacht dan ook dat ze de houder rechtstreeks op de accu aangesloten hebben.

Jammer, het is zo simpel achter het scherm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan